IBM 75GXP & 60GXP harddisks: de perfecte harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
(jarig!)
hallo hallo
ik stop altijd (vroeger 75GXP's) IBM 60GXP's in mijn systemen, en waarom lees ik op internet dat ze bijna allemaal chrashen ? Ik heb er al MINSTENS 50 verkocht waarvan er 6 bij mijzelf in de roulering zitten, maar zover ik weet werken ze nog allemaal PERFECT! En, ze zijn nog het snelste ook ! (In ieder geval wel op mijn MSi K7t mainboards met Via KT133 chipset) Kunnen mensen die gechrashte IBM's hebben ervaren even laten weten op wat voor mainboard deze aangesloten zat en hoe lang de disks zijn meegegaan ? Want na al die negatieve berichten op internet begon ik te twijfelen, maar ik heb het gevontrolleerd en van in ieder geval de laatste 50 schijven zijn er GEEN kapot. Allemaal draaien ze als een tierelier en foutloos. Alsvast bedankt voor de informatie.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

probeer het eens bij "Opslagmedia & I/O Controllers"

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Move daarnaar dan maar :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32
verkeerde forum :)
damn, net te laat ;)

Verwijderd

ikzelf heb een IBM 75GXP (DTLA-703060) en die is gecrasht hoor. Zat op een MSI K7T-PRo2a. Zie ook de database op www.storagereview.com . Vooral de 60 en 75GB versies van deze serie gaan kapot bij het leven. 60GXP schijnt beter te zijn!

Verwijderd

Die van mij draaien ook prima, terwijl ik twee vrienden heb die samen al 5 vernaaid hebben.

die van mij baden heerlijk in een briesje frisse lucht. misschien is de warmte bij veel ibm-schijven de killerfactor?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb 2 75GXP's (30 GB) en ze staan beiden op punt om te overlijden... beide schijven hebben 2 koelers, dus aan de koeling ligt het niet, ze worden nog maar net handwarm.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

60GXP heeft imho dan ook niet abnormaal veel uitvallers... de 75GXP serie, daar zit het probleem en dan met name het 45GB model, de dtla-307045. Zelf trouwes ook een kapotte dtla-307045 gehad... maakte bad sectors, kggg....kggg...kggg geluid en wilde op een gegeven moment niet meer detecteren.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
(jarig!)
Euh, UDENJPG, waar zitten we nu ? opslagmedia & I/O controllers toch ???

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik heb 2 307045 gesloopt, maar misschien komt dat omdat je 24/7 aan staan?

Hoe lang staan jullie schijven normaal per dag te draaien?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe lang staan jullie schijven normaal per dag te draaien?
24/7.

Maar dat moet niet uitmaken, mijn oude Maxtors hadden daar ook (jarenlang) geen problemen mee...

Virussen? Scan ze hier!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:45
Is juist beter 24/7 lijkt me, elke keer aan uit is minder bevordelijk voor een hdd dan 24/7 aan.
Overigens (nog) geen problemen met mijn 60GXP :)

Flickr | Lego collectie

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Op woensdag 14 november 2001 14:45 schreef PsyFlux het volgende:
kggg....kggg...kggg geluid en wilde op een gegeven moment niet meer detecteren.
Ik heb net een nieuw mobo, MSI K7T266 Pro2-RU. Daarvoor een A7V waarop mijn 60GXP 60Gb perfect werkte. Nu wordt de schijf niet gedetecteerd, hij spint wel normaal, dus dat is het niet. Maar het feit dat hij niet gedetecteerd wordt, betekent dat dus dat hij kapoet is? :?

.... Ik weet het ook niet

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 14 november 2001 15:29 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Ik heb net een nieuw mobo, MSI K7T266 Pro2-RU. Daarvoor een A7V waarop mijn 60GXP 60Gb perfect werkte. Nu wordt de schijf niet gedetecteerd, hij spint wel normaal, dus dat is het niet. Maar het feit dat hij niet gedetecteerd wordt, betekent dat dus dat hij kapoet is? :?
Neuh, dat kan van alles zijn, van niet goed aangesloten kabels tot defecte kabels. En van verkeerd ingestelde BIOS-en tot bugs in het BIOS. Als hij normaal spint zonder rare geluiden is de kans vrij klein dat-ie kapot, hoewel het niet onmogelijk is.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

In de PCM van deze maand (December 20001) worden 10 harddisks getest. Waaronder een IBM Deskstar 75 GPX en 2x een IBM Deskstar 60 GXP.

De IBM Deskstar 60 GPX 40 GB & Seagate Barracuda ATA III 40 GB komen er als beste uit. Ze verslaat o.a. Maxtor Diamondmax Plus 60 40 GB. Ik zelf twijvelde nog tussen de IBM en de Maxtor maar dat wordt denk ik toch de IBM :7

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
(jarig!)
Ja hoor, gewoon IBM hdd pakken... Ik heb in mijn eigen PC een DTLA 307015 (15gb 75GXP) en een ICL35L040 (40gb 60GXP) en zoals ik al zei draaien ze allebei foutlous. En die 15 gb is al 2,5jr oud ! Ik denk dat er gewoon een grote serie slechte IBM's is geweest, want het kan toch geen toeval zijn dat ik (al meer als) 50 100% goede IBM hdd's heb verkocht, waarvan er sommige toch al ong. 2 jaar oud zijn. Ik gok het maar op een slechte serie, aangezien ik hier op tweakers al meerdere mensen heb gezien waarvan er 2 of meer achter elkaar kapot gingen... OK, ze worden te heet, maar toch niet zo dat er bij de ene :( 3 kapot :( gaan en bij mij :D allemaal goed :D ? dat MOET toeval zijn...

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op donderdag 15 november 2001 09:27 schreef Vrijbuiter_uno het volgende:
.... (December 20001) ....
Dat is wel erg ver in de toekomst :+

[ontopic]
Ik heb een Deskstar 75GXP gehad, ging binnen een jaar naar de haaien. Heb er een 60GXP voor terug gekregen van IBM.
Voorlopig draait alles o.k. maar ik zorg wel voor regelmatige backups sinds de crash van mijn 75GXP.
[/ontopic]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Als je een beetje zoekt bv op GoT zul je nogal wat eerdere antwoorden op deze vraag vinden.
De 75gxp de perfecte harddisk? :?
Om een antwoord op je vraag te geven: nee.
Als ik aan de perfecte hd denk gaan mijn eerste gedachten niet uit naar de 75gxp :P

nb. (60gxp heb ik geen ervaring mee)

Verwijderd

Wat die 60GXP serie betreft: zie mijn topic [topic=320438/1/25] wat om voor mij onverklaarbare reden is gesloten. (Er zijn al topics over geweest? Boeiuh! Het omhooghalen van oude topics mag ook al niet dus...)

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 15:08 schreef xoploosx het volgende:
Wat die 60GXP serie betreft: zie mijn topic [topic=320438/1/25] wat om voor mij onverklaarbare reden is gesloten. (Er zijn al topics over geweest? Boeiuh! Het omhooghalen van oude topics mag ook al niet dus...)
En daarom zou op deze ook wel een slotje mogen. Het gedonder met IBM's weten we nu wel en geen enkele thread ontstijgt het nietes-welles niveau

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
(jarig!)
Nou mensen, ik was alleen maar benieuwd, aangezien ik zelf heel veel IBM's verkoop... Dus dat gezever over slotje erop vindt ik alleen maar kinderachtig. Ik hoopte alleen maar een zinvol forum met doelgerichte meningen over mijn onderwerp, en NIET wat anderen allemaal aan >:) k*tforums >:) hebben gepost. Als je echt problemen hebt gehad met slapen na het zien van mijn post: excuses ;)

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 16:08 schreef SjoZ het volgende:
Nou mensen, ik was alleen maar benieuwd, aangezien ik zelf heel veel IBM's verkoop... Dus dat gezever over slotje erop vindt ik alleen maar kinderachtig. Ik hoopte alleen maar een zinvol forum met doelgerichte meningen over mijn onderwerp, en NIET wat anderen allemaal aan >:) k*tforums >:) hebben gepost. Als je echt problemen hebt gehad met slapen na het zien van mijn post: excuses ;)
Misschien had je dan een wat gerichtere topictitel moeten kiezen
"Bij wat voor moederbord crashte jullie 60GXP ofzo"

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 16:18 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

Misschien had je dan een wat gerichtere topictitel moeten kiezen
"Bij wat voor moederbord crashte jullie 60GXP ofzo"
Hehe topopmerking :) anders gaat dit zo door: [topic=321397]

Verwijderd

minn 75 gxp doet het prima op mijn promise kaartje op msi boardje.
ik vind de hd alleen een beetje langzaam
als ik soms naar deze computer ga komt er zo'n zaklantaarn te staan en moet ik effe wachten

dit hoort toch niet?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 14 november 2001 15:24 schreef wildhagen het volgende:

[..]

24/7.

Maar dat moet niet uitmaken, mijn oude Maxtors hadden daar ook (jarenlang) geen problemen mee...
Veel opspinnen van een HD is slechter dan lang laten aanstaan.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
ik heb/had de 45GB "rampversie" :P

zie ook: [topic=321866/1/100]

Hij heeft dus veel bad-clusters en maakt vaag geluid, maar werkt opzich nogwel..

(soms blijft windows hangen als ie op zo'n bad-cluster probeert te schrijven...)

Verwijderd

Ik heb een 60GXP
no probs until now :)

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 18:44 schreef Vrijbuiter_uno het volgende:

[..]

Hehe topopmerking :) anders gaat dit zo door: [topic=321397]
Wanneer je een search doet op deze topicstarter blijkt dat zijn (gisteren) drie geplaatste topics weinig te maken hebben met vragen problemen of andersoorts meer meer een verzoek zijn om lekker in eigen mening beaamt te worden en dus alléén maar te lezen dat wat hij zo goed vindt ook zo goed is. Geeft hele saaie threads

Verwijderd

heb een ibm 75GXP 30Gb en een ibm 60GXP 40GB erin zitten en draaien allebei perfect nog nooit problemen mee gehad. vind die ibm's wel lekker stil.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:54
Ik heb nu zo'n 1/2 jaar een 60GXP 60gig. Hij doet het prima, snel, geen badsectors enzo...
maar als ik een beetje met DivXje ga smijten van de eene partitie naar de andere dan hoor ik:.........tik....tik....
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Dit is niet het gewone HD geratel (wat je overigens helemaal niet hoort bij deze schijf als je er zo'n 2 meter vandaan zit) maar echt een harde tik. Ik vind het nogal eng en denk dat ik alvast me garantie papieren moet opzoeken :'(.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 17 april 2002 20:44 schreef The_Woesh iets
Mjah, da's vervelend, maar daarvoor hoef je geen topic van een half jaar oud omhoog te schoppen..
(en niet overdrijven met de smilies).

Er is een speciaal topic voor: [topic=225947/1/50]

Oh, en lees ook het volgend stukje in de faq even: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.