Toon posts:

Niet Netjes :(

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de topics een beetje doorlees , valt me op dat
veel mensen die een normale topic plaatsen vaak AFGEBEKT
worden.
Is dit nu echt nodig , als sommige vragen je irriteren
reageer dan gewoon niet.
Er zijn namelijk ook mensen die nog niet zoveel ervaring
hebben met TWEAKERS, en ook graag geholpen willen worden.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sorry maar je zit in het verkeerde forum hiermee.

Verwijderd

Weet je waar ik mij aan erger? Van die mensen die nooit zelf dingen posten maar alleen zelf topics openen.

• eX0duS
  • Laatst online: 30-11 14:40
Jah ik snap wat je bedoeld, maarreh, je hebt het wel een beetje verkeerd geplaatst geloof ik. Maar ik vind het idd wel jammer dat sommige mensen afgezeken worden omdat ze toevallig een voor ons "simpele" vraag stellen. Maar ik blijf altijd netjes, dus.... :)

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 13:57
Ik moet zeggen dat ik het hier heeeel erg mee eens ben. Als tweaker lezer durf je bijna nix te vragen omdat het eerste antwoord wat je krijgt toch altijd, "gebruik de search/google" en ik kan dat wel begrijpen hoor telkens dezelfde vragen, maar die emnsen bedoelen het ook goed.
Misschien kunnen we iets bedenken door een hele uitgebreide FAQ te ebdenken waar de "standaard" vragen goed gegroepeerd staan en beargumenteerd staan.

• eX0duS
Jah dat vind ik ook zoiets stoms: dat sommige gelijk beginnen te zeuren van dat ze maar de search moeten gebruiken, maar wat kunnen wij dan nog doen??? De meeste vragen zijn al lang beantwoord lijkt me... Dus dan kan iedereen lekker zoeken, neej dat is leuk, ik vind het niet erg om een vraag te beantwoorden, al moet ik het 10x doen, als ik er iemand mee help, vind ik het geen probleem... :)

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
ik ben het er mee eens dat er wel eens onnodig geflamed word op (misschien domme) vragen van mensen.
beetje jammer

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Dat de FAQ veel te complex is ben ik het mee eens.

Maar je snapt toch ook wel dat de users die hier vaker komen er gek van worden dat elke dag van die (voor hun) stomme kutvragen komen?

Gebruik die search dan ook.

En effe tussen 2 lippen door: wat maakt het uit dat je een beetje uitgekafferd wordt? Dit is een forum hoor (lees:internet) geen club of zo.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Om toch even af te bekken :P

Dit topic moet in LA staan :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

->[LA]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flaman
Op woensdag 14 november 2001 14:36 schreef OProg het volgende:
Om toch even af te bekken :P

Dit topic moet in LA staan :)
spuit elf

:P

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 14 november 2001 14:36 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[..]

spuit elf

:P
Aangenaam :P

• eX0duS
Op woensdag 14 november 2001 14:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Aangenaam :P
* eX0duS voelt zich ook aangesproken :P

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, de eeuwige "n00bs vs tweakers" discussie. :)

Aannames zijn fataal.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voorstel zal vast wel vaker geweest zijn, en ik ben lui.
Voorstel forum opdelen in Tweakers Advanced en Tweakers Starters.
En dan ga ik er van uit dat ik een domme forum user ben die niet weet hoeveel werk dat wel niet is >:)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Echt afgebekt worden moet niet kunnen vind ik, maar je word er wel gelijk op gewezen dat die search er niet voor niets is (mits het werkt)

Een beetje zelf uitzoeken kan ook geen kwaad.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 20:11
Er moet vaak gewoon anders gereageerd worden.

Als een Tweaker in-spe een hele (voor ons) domme vraag stelt, dan wordt er al snel; gereageerd met UTFS!!! of GOOGLE!!! Daarbovenop dan nogeven een lading smilies, en dan, een GoT-er minder.

Wat beter is: Geef de n00b een duwtje in de goede richting met een linkje of zo, en leg dan vriendelijk uit dat er een search is.

Jullie weten zelf ook dat als je op een forum niet gelijk alles FAQ's gaat lezen voordat je je eerste vraag stelt.

Ik snap ook dat mensen zich rot ergeren aan "domme" vragen (doe ik ook regelmatig), maar druk dan gewoon op het kruisje rechtsboven, en GoT verder.... :z

Lijkt mij de beste oplossing, mah goed, dit is eigenlijk al lang bekend ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 14 november 2001 14:39 schreef KillerAce_NL het volgende:
Voorstel zal vast wel vaker geweest zijn, en ik ben lui.
Voorstel forum opdelen in Tweakers Advanced en Tweakers Starters.
En dan ga ik er van uit dat ik een domme forum user ben die niet weet hoeveel werk dat wel niet is >:)
Dat gaat vast niet gebeuren. We zitten hier niet op Computeridee.nl waar we mensen helpen met het vinden van de startknop.

Aannames zijn fataal.

• eX0duS
Op woensdag 14 november 2001 14:40 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Dat gaat vast niet gebeuren. We zitten hier niet op Computeridee.nl waar we mensen helpen met het vinden van de startknop.
>:)

• eX0duS
Maar ik vind het verder goed zo, de die-hards en de n00bs door elkaar, er komen daar echt wel interessante discussie's van. Ik vind het helemaal niet erg om iedereen te helpen, n00b of die-hard... :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 14 november 2001 14:40 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

LMAO, werkt dat daar zo, hahaaa >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Mjah, er is wel een verschil tussen iemand even uitleggen dat hij/zij beter de search kan gebruiken, en gewoon utfs te roepen..

Maar ik ben zeker wel van mening dat er nog steeds heel veel vragen gesteld worden die makkelijk door de search kunnen worden opgelost. Het is namelijk ook gewoon de instelling van een topicstarter.. Ik heb geen zin om te zoeken, dus anderen lossen het voor mij wel op..
Het is hier nog steeds geen helpdesk met kant en klare oplossingen..

Als iemand laat zien dat hij/zij best wat moeite ervoor gedaan heeft, dan zijn er veel mensen bereid om even te helpen..

Daar gaat het gewoon om!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 20:11
Ehhrrmmm Tweakers Starter?? Een Tweaker is per definitie toch geen starter?? 8-)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 14 november 2001 14:42 schreef dutchrups het volgende:
Ehhrrmmm Tweakers Starter?? Een Tweaker is per definitie toch geen starter?? 8-)
Dat zou de bedoeling moeten zijn, de praktijk is echter anders. ;)

Officieel bestaat er geen "startende tweaker". Dan ben je namelijk gewoon een "gebruiker".

Tweaker ben je, of ben je niet. Je kunt echter wel gewoon een upgrade van jezelf doen van : n00b -> gebruiker -> tweaker.

Dit vereist veel lezen en eigen initiatief met uitzoeken en uitproberen en problemsolving.

Wat het niet vereist is iets niet snappen en dan maar gelijk de "Helpdesk" (GoT) opzoeken, in de hoop dat iemand anders _jouw_ probleem oplost.

Een n00b is niet iemand die pas geregged is, een n00b is iemand die nog niet doorheeft wat de juiste werkwijze is.

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met flamen tegen domme vragen met als antwoord alleen UTFS zijn we allang bezig geweest.

En het kan inderdaad geen kwaad om even te zoeken, als je bijvoorbeeld wilt weten hoe je een mp3'tje knipt, of als je wil weten of pc66 en pc100 en 133 geheugen bij elkaar past. Is echt zo te vinden!

Vragen die wel beantwoord worden blijven er genoeg over.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Dit vind ik dus onbegrijpelijk, en nog wel een Mod ook :(

<a href="http:// [topic=320368/1/25]

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:09 schreef MaxNatic het volgende:

<a href="http:// [topic=320368/1/25]
Jongen, doe niet zo moeilijk en cut&paste je tekst gewoon in dit topic. Dan staat alles netjes bij elkaar zoals het hoort. Zo kan een discussie opgebouwd worden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 14 november 2001 15:09 schreef MaxNatic het volgende:

[topic=320368/1/25]
Het is handiger om een centrale discussie te houden. Ik maak er een geintje bij. Da's alles.

Een topic zet je trouwens zo neer
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/320319

Wat resulteert in: [topic=320319]

Verwijderd

Prima, wat je wilt:

Door MaxNatic - woensdag 14 november 2001 15:02

--------------------------------------------------------------------------------
In aanvulling op het topic 'Niet netjes', wil ik even het volgende kwijt:
Sinds enkele maanden ben ik actief op GOT, en sindsdien heb ik me steeds geergerd aan die mensen die een reply geven die absoluut niet realistisch is.

Met niet realistisch bedoel ik dan bijvoorbeeld de antwoorden op het topic: 'afgezet door compuboer'. Het is toch geen optie om die kerel om te leggen, aan te rijden, op z'n bek te slaan, enz.
Wees nou eens realistisch en post alleen dingen die nuttig zijn i.p.v. de database te vullen met crap.

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 november 2001 14:42 schreef Twynn het volgende:
Als iemand laat zien dat hij/zij best wat moeite ervoor gedaan heeft, dan zijn er veel mensen bereid om even te helpen..

Daar gaat het gewoon om!
Juist.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PCR
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Misschien moet er maar een extra 'paragraaf' in de FAQ komen waar in GoT zich excuseert over het gedrag van sommige wij-weten-het-beter-dan-n00bs-en-dat-laten-we-merken-ook figuren. :)

Codedivision | Freedom Internet

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11 12:11
Kan er tijdens het posten niet een tussenpagina komen? Die pagina geeft dan bv. de eerste 10 met de ingevoerde tekst gevonden topics op GoT. Onderaan die lijst dan een link om alsnog te posten.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 14 november 2001 16:08 schreef Skater het volgende:
Kan er tijdens het posten niet een tussenpagina komen? Die pagina geeft dan bv. de eerste 10 met de ingevoerde tekst gevonden topics op GoT. Onderaan die lijst dan een link om alsnog te posten.
Dat kan vast ooit wel, maar ik vrees dan heel erg voor de loads :o.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:28 schreef pc-reactive het volgende:
Misschien moet er maar een extra 'paragraaf' in de FAQ komen waar in GoT zich excuseert over het gedrag van sommige wij-weten-het-beter-dan-n00bs-en-dat-laten-we-merken-ook figuren. :)
Rake opmerking en erg waar, helaas.
Maar ja, het is dan ook makkelijker dan rustig in een paar zinnen uit te leggen hoe je het het beste op GoT kunt aanpakken.
Hier op GoT heerst een hele sterke cultuur en het is, vooral in het begin, lastig om erin te geraken zonder dat je jezelf links en rechts 20 x stoot.

Dit soort uittingen van mensen (het type dat pcreactive noemde en de niet-geïnteresseerde n00b) zul je altijd houden. Toch: alle beetjes helpen, dus ben ik voor het gewoon aardig zijn tegen iedereen ook al is 'ie ff vergeten de faq te lezen. Give someone the benefit of the doubt! ;)

• Flaman
asjeblieft zeg wat een mierenneukers. Zeur is niet of zo? Het valt best wel mee naar mijn idee, flamen gaat te ver, maar UTFS kreten? omg

ALs je het erg vind dat iemand UTFS of iets in die richting tegen je roept, dan vind ik je wel een beetje de moraalridder uithangen hoor.

Eigelijk vind ik dat op een site als TWEAKERS (lees:mensen die verstand van computers hebben) n00b vragen niet thuishoren. Eigelijk zijn die mensen blij dat ze hier mogen blijven. Als iemand dan bleert dat ie is moet leren zoeken is dat zijn goedrecht. Wat een aanstellerij om hier een topic over te beginnen zeg bah.

Ga naar computeridee forum of zo of weet ik veel wat hier wel eens geroepen wordt. (Vobis)

ONgelooflijk dat jullie hier hele paginas en lappen tekst aan kunnen wijden zeg

• Flaman
shit geen reacties :+

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38
Op woensdag 14 november 2001 23:25 schreef Flaman_Creationz het volgende:
shit geen reacties :+
Bij deze ;)

Euhm... het mag eigenlijk niet gezegd worden, maar ik ben het gewoon met je eens :+ .

Jammer voor de n00bers, maar GoT is en blijft voor de diehard 'computergeeks'... niet zoals daarnet gezegd werd voor mensen die niet eens de startkknop kunnen vinden.

En mensen die niet weten hoe ze moeten searchen moeten toch eens leren uit hun doppen te kijken, want het staat op elke pagina. Als je potdomme nog moet uitleggen waar hij staat en hoe hij werkt weet je het wel...

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 17:44 schreef Flaman_Creationz het volgende:
asjeblieft zeg wat een mierenneukers. Zeur is niet of zo? Het valt best wel mee naar mijn idee, flamen gaat te ver, maar UTFS kreten? omg

ALs je het erg vind dat iemand UTFS of iets in die richting tegen je roept, dan vind ik je wel een beetje de moraalridder uithangen hoor.

Eigelijk vind ik dat op een site als TWEAKERS (lees:mensen die verstand van computers hebben) n00b vragen niet thuishoren. Eigelijk zijn die mensen blij dat ze hier mogen blijven. Als iemand dan bleert dat ie is moet leren zoeken is dat zijn goedrecht. Wat een aanstellerij om hier een topic over te beginnen zeg bah.

Ga naar computeridee forum of zo of weet ik veel wat hier wel eens geroepen wordt. (Vobis)

ONgelooflijk dat jullie hier hele paginas en lappen tekst aan kunnen wijden zeg
Kijk dat bedoel ik dus,, goedzo jongen JIJ weet alles van
computers !!! NU ALLEEN NOG WAT MANIEREN LEREN.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 03:23 schreef PietjePentium het volgende:

Kijk dat bedoel ik dus,, goedzo jongen JIJ weet alles van
computers !!! NU ALLEEN NOG WAT MANIEREN LEREN.
Probeer je er niet aan te ergeren PietjePentium ;) !

Ik ben het met je eens maar 'het internet' biedt
nu eenmaal een afstandelijke vorm van communicatie
waarbij sommige 'helden' zich voelen uitgedaagd
verder te gaan dan ze -vaak- in het dagelijkse leven
dúrven... :( .

Je zult eraan moeten wennen en het moeten zien te
negeren, gewoon doorgaan met het stellen van een
vraag als je geen antwoord vindt in de search.

De meerderheid blijft bereid je te helpen;
-onzekere- schreeuwers zullen er altijd blijven.... ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 03:48 schreef koekoeksjong het volgende:

[..]

Probeer je er niet aan te ergeren PietjePentium ;) !

Ik ben het met je eens maar 'het internet' biedt
nu eenmaal een afstandelijke vorm van communicatie
waarbij sommige 'helden' zich voelen uitgedaagd
verder te gaan dan ze -vaak- in het dagelijkse leven
dúrven... :( .

Je zult eraan moeten wennen en het moeten zien te
negeren, gewoon doorgaan met het stellen van een
vraag als je geen antwoord vindt in de search.

De meerderheid blijft bereid je te helpen;
-onzekere- schreeuwers zullen er altijd blijven.... ;) .
Dit is nog eens goed uitgedrukt , en wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat de grootste schreeuwers en andere
wijsneuzzzzen er zelf vaak naastzitten !!!!
Deze [kleine groep] jongelui hebben vaak nog een beetje te weinig levenservaring , en zullen zichzelf nog wel eens
tegenkomen in een andere situatie waarbij ze hulp nodig hebben van een ander persoon.
Het is wel zo dat de meeste tweakers die hier aanwezig zijn je wel heel goed te woord staan, en daar ook werkelijk moeite voor doen om je te helpen.

• Flaman
rofl dit is echt een levensdilemma voor jullie he? Ik hoop niet dat jullie de hele nacht hebben wakker gelegen van mijn suprieure woorden!

Als ik zo naar jou kijk, PietjePentium, zie ik dat je alleen maar zelf topics hebt gestart. In mijn ogen ben je dus gewoon een n00b die zelf te lui is om zijn eigen dingen op te lossen. Dus je gaat naar een forum, wat bedoeld is voor de wat geavanceerde gebruiker, en ga je puur uit eigenbelangen beetje vragen lopen stellen. En na 2 weken lid te zijn hier, al een beetje lopen stieren dat sommige gebruikers een beetje naar je schreeuwen. Ach gossie :'(
Verder hecht ik dus niet echt waarde aan jou mening, aangezien je hier toch alleen maar uit eigenbelangen komt.

Ik zeg het maar nog een keer: DIT IS INTERNET!!!1 Dit is niet oma's breiclubje. Je HEBT hier nou eenmaal te maken met 'meer ervaren' gebruikers. Je HEBT hier nou eenmaal regels (faq) en wen er maar aan. Als je hier een tijdje hebt rondgehangen dan zal je heus niet meer zo 'uitgescholden' (boehoehoe) worden. Bij jou moet ik een beetje aan dit artikel denken:

http://deeplight.net/editorials/redpaw/welcome.shtml

Dus ga jij maar ergens uithuilen omdat [user] tegen jou bleerde 'LEES DE FAQ', dan gaan wij weer verder onze nerd-praktijken uitvoeren, en lachen hoe naief en aanstellerig somme n00bs kunnen zijn.

toytoytoy

edit: uhm ik ben trouwens niet zo'n schreeuwer hoor :)
Pagina: 1