Toon posts:

flash5 button

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een button met animatie (deze zit onder de over), nu wil ik graag dat deze ani afgespeeld wordt ook al is de cursor al van de hit af. Hoe doe ik dat?
(ik ben nog niet zo'n ervaren Flasher, dus kan iemand dit stap voor stap uitleggen?)
Bij voorbaat dank

Daanniejel

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:02
Op woensdag 14 november 2001 13:43 schreef Daanniejel het volgende:
Ik heb een button met animatie (deze zit onder de over), nu wil ik graag dat deze ani afgespeeld wordt ook al is de cursor al van de hit af. Hoe doe ik dat?
(ik ben nog niet zo'n ervaren Flasher, dus kan iemand dit stap voor stap uitleggen?)
Bij voorbaat dank

Daanniejel
Nou dan moet je het volgende hebben:
Een ontzichtbaare button
En het filmpje die dan moet spelen

The Invisible Button:
1 Om die te maken gewoon in je library klikken op de plus, en dan een button.
2 Om hem ontzichtbaar te maken zet je alleen bij de hit state een vierkantje, de grote maakt niet uit dat passen we later aan.

The Movie:
1 Gewoon netzoals de button, alleen dan in plaats van een button een movie, en geef hem ff een naam. (Moet niet in de button zelf een filmpje maken)
2 Dan maak je in die movie je filmje.

Everything Together Mixuh:
1 Maak in je filmpje een extra layer
2 Plak je Invisible Button daar over, waar de hitstate moet komen, als het goed is krijg je een transparant blauw achtig veld, ff de grote aanpassen(Selectie Cursor, zwarte en dan ook in je toolbar links onder staat reshape tool ofzo, je moet wel de button geselecteerd hebben)
3 Ga nu in een van de layers naar het eerste keyframe, en druk met de rechtermuisknop er op en kies action.
4 Ga nu naar de + -> basic actions --> stop
5 Selecteer je button ga naar de actions, en dan:
een (ook in basic actions dacht ik)Mouse event, bij on press plak je inplaats van stop een play, en de GetURL() actie

En dan ff publishen en als alles goed is moet hij het doen 8-)

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:02
Op woensdag 14 november 2001 14:02 schreef Decapitator het volgende:

[..]

Nou dan moet je het volgende hebben:
Een ontzichtbaare button
En het filmpje die dan moet spelen

The Invisible Button:
1 Om die te maken gewoon in je library klikken op de plus, en dan een button.
2 Om hem ontzichtbaar te maken zet je alleen bij de hit state een vierkantje, de grote maakt niet uit dat passen we later aan.

The Movie:
1 Gewoon netzoals de button, alleen dan in plaats van een button een movie, en geef hem ff een naam. (Moet niet in de button zelf een filmpje maken)
2 Dan maak je in die movie je filmje.

Everything Together Mixuh:
1 Maak in je filmpje een extra layer
2 Plak je Invisible Button daar over, waar de hitstate moet komen, als het goed is krijg je een transparant blauw achtig veld, ff de grote aanpassen(Selectie Cursor, zwarte en dan ook in je toolbar links onder staat reshape tool ofzo, je moet wel de button geselecteerd hebben)
3 Ga nu in een van de layers naar het eerste keyframe, en druk met de rechtermuisknop er op en kies action.
4 Ga nu naar de + -> basic actions --> stop
5 Selecteer je button ga naar de actions, en dan:
een (ook in basic actions dacht ik)Mouse event, bij on press plak je inplaats van stop een play, en de GetURL() actie

En dan ff publishen en als alles goed is moet hij het doen 8-)
Sorry bij Mixuh moet je bij punt 5 de play zetten bij OnRollOver, en dan nog een met OnRelease GetURL()

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:21

Pelle

🚴‍♂️

Euhm dit vroeg je gister toch ook al? En toen kreeg je toch ook antwoord?

[topic=319342/1/25]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
idd

DIT IS MIJN WEBSITE

Dit topic is gesloten.