Toon posts:

award v4.51pg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een award bios. het duurt echter heel lang om op te starten door de memory test.. ik heb al in het cmos gekeken of ik deze uit kan zetten, maar ik heb nix gevonden. weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand hetzelfde probleem of een oplossing?

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

quick startup aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 13:53 schreef evaarties het volgende:
quick startup aanzetten
ik zie nix van quick startup staan.... :(

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

deze:
Quick Power On Self Test - Enabled

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 13:57 schreef Stuff het volgende:
deze:
Quick Power On Self Test - Enabled
werkt al een stuk sneller.... in plaats van 3x achter elkaar het geugen te checken doet ie het nu 1x. maar is er ook een optie om heel die geheugen test uit te zetten?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Nope, die is er niet..

Maar als je op de ESCAPE knop druk, dan stopt ie met geheugen checken en gaat ie door met booten.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 14:10 schreef Wierdo_NL het volgende:
Nope, die is er niet..

Maar als je op de ESCAPE knop druk, dan stopt ie met geheugen checken en gaat ie door met booten.
ja ok, maar vreemd dat ze er geen auto escape optie in hebben gebouwd :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 14:17 schreef THF1 het volgende:

[..]

ja ok, maar vreemd dat ze er geen auto escape optie in hebben gebouwd :?
bij mij kan je m uitzetten, ik heb 384 intern, en hij telt megasnel, binnen een seconde is ie klaar, je hebt eigelijk niet de kans op op ESC te drukken

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Dan heb jij al een hogere bios versie dan die 4.51 ( Want een PC met een 4.51 bios versie en 384MB geheugen heb ik nog niet gezien )

Bij die 4.51 versie kun je dat niet uitzetten.
Oplossing, minder geheugen erin >:)

Of op ESC rammen.

Of die 1e cyclus ff afwachten bij iedere boot, wat niet zo super erg is lijkt me.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

sus

is druk :+

Hierzo heb ik een PC (p200MMX) met biosversie 4.51

Er zit in deze machine 256+64MB ram, dit is in een keer geteld.

Bij mijn ouders heb ik dezelfde biosversie, 256MB ram, en hier duurt het tellen een goede 10sec.

Ik snap er (net als de topicstarter) geen kl*te van, mety meer MB's doet hij het sneller.

Kan dat komen omdat die andere PC een FSB-auto-config heeft, en die p200MMX niet????

Verwijderd

Topicstarter
kan een bios update dit probleem verhelpen?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

sus

is druk :+

Op woensdag 14 november 2001 17:12 schreef THF1 het volgende:
kan een bios update dit probleem verhelpen?
Hey, nu je het zegt.

Ik heb op die p200MMX pas geleden mijn bios moeten updaten, omdat er een bug zat in het aansturen van de PCI-bus.

Maar eens ff proberen op die andere PC :)

Verwijderd

Mijn p120 die werkt al server doet er wel 20 sec over om 40 mb ram te tellen. Dit kan ik ook niet uitzetten (COMPAQ)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 18:36 schreef suspicious het volgende:

[..]

Hey, nu je het zegt.

Ik heb op die p200MMX pas geleden mijn bios moeten updaten, omdat er een bug zat in het aansturen van de PCI-bus.

Maar eens ff proberen op die andere PC :)
hoe werkt dat zo'n bios update? ik heb al op de site van award gekeken, maar daar moet je info invullen en dan nemen hun contact met je op. had ik hele tijd geleden al gedaan maar nix van gehoord. is er een site waar zo'n update te downen is, en zo ja.. kan ik er van uit gaan dat een nieuwere versie goed zal werken?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11
Mijn DFI P5BV3+ had dat eerst ook, nieuwe BIOS erin -> weg memtest :)
Later een K6BV3+, ik denk: ff dat Beta bios erin. Bleek dat een oude BIOS voor de P5BV3+ te zijn -> terug memtest

tis gewoon afhankelijk van wat je fabrikant met je BIOS doet, want beide waren toch echt 4.51pg (en die K6BV3+ had toch echt 640MB RAM, ook al niet BIOS afhankelijk)
Pagina: 1