eigen sub hoe aan te sluiten achter bestaan. verst

Pagina: 1
Acties:

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 00:24
ik ben nu bezig een eigen subwoofer te maken, maar hoe sluit ik die aan? het is een versterker(80w) met een luidspreker+filter

ik heb een (eenvoudig) audio torentje zonder extra uitgang voor een subwoofer. Als ik die wil aan sluiten op een van de front boxen, moet ik die 2e versterker voor m'n sub dan parralel aan m'n frontbox met een weerstand aansluiten?

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Je moet kijken voor een subwoofer filter : een filter die de lage tonen doorgeeft aan de sub en de rest doorgeeft aan speakerverbindingen die doorgaan naar je normale speakers voor de midden en hoge tonen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik denk dat jij een zelfgeknutseld voorversterkertje nodig hebt. Of dat 80Watt versterkertje van je apart regelen op je CD-speler uitgang ofsow

• vinietje
Op woensdag 14 november 2001 13:30 schreef vinietje het volgende:
ik ben nu bezig een eigen subwoofer te maken, maar hoe sluit ik die aan? het is een versterker(80w) met een luidspreker+filter

ik heb een (eenvoudig) audio torentje zonder extra uitgang voor een subwoofer. Als ik die wil aan sluiten op een van de front boxen, moet ik die 2e versterker voor m'n sub dan parralel aan m'n frontbox met een weerstand aansluiten?
Maar wat ik bedoel is dat ik een Sharp pro logic set heb. Die speaker uitgang van bijv. mijn rechter box moet naar de box EN naar de versterker voor de sub. Dus, was de vraag hoe dat ik het signaal wat uit m'n sharp torentje komt kan verzachten tot lijn niveau voor m'n 2e versterker die door de filter de subbox moet aansturen.

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 14 november 2001 13:44 schreef vinietje het volgende:

[..]

Maar wat ik bedoel is dat ik een Sharp pro logic set heb. Die speaker uitgang van bijv. mijn rechter box moet naar de box EN naar de versterker voor de sub. Dus, was de vraag hoe dat ik het signaal wat uit m'n sharp torentje komt kan verzachten tot lijn niveau voor m'n 2e versterker die door de filter de subbox moet aansturen.
Hmm.. ik dacht dat de meeste DPL setjes toch wel een pre-sub-out hadden.

Zit er op die sub versterker geen "high" input ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• vinietje
Op woensdag 14 november 2001 13:50 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hmm.. ik dacht dat de meeste DPL setjes toch wel een pre-sub-out hadden.

Zit er op die sub versterker geen "high" input ?
Niet dat ik weet, er zitten 2 ingangen om die toekomstige subwoofer versterker eentje van 50 Ohm (weet ik niet zeker) en nog eentje van 500 Ohm

Pagina: 1