Toon posts:

Verslag Novell

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet vrijdag een (stage)verslag over Novell af hebben anderz word ik van school gekicked :(.

Heb me gistere en vandaag dus maar ziek gemeld om eraan te werken, maar er zijn 2 problemen:

1. Ik weet echt niks van Novell af.
2. Ik kan er ook bijna niks over vinden (niets waar ik wat aan heb iedergeval).

Ik heb al op novell.com en google.com gekeken en ook wat search werk gedaan op dit forum, maar kan niet echt iets vinden.

Ik ga zo ff naar de bieb, ik hoop dat ze daar wat boekjes over Novell hebben, maar ik moet niet al te technische boeken hebben (dat ga ik namelijk toch niet snappen). Het verslag mag toch best oppervlakkig zijn.

Heeft iemand een tip voor een goed boek, een url met uitleg over Novell, een oud-verslag, of iets anderz wat mij zou kunnen helpen....?

Verwijderd

Wat dacht je van een Novell studieboek?
Daar staat meestal ook de geschiedenis, etc. wel in.
Neem ook maar ff een hele vette doos Merci (oeps, reclame)mee ofzo voor je stagebegeleider en een sigaar voor de directeur...you never know what it might do :P
suc6 en have fun!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:25

Boss

+1 Overgewaardeerd

Laat je lekker van school kicken. Als je niets hebt gedaan en alles laat aankomen op de laatste dagen, dan zou ik maar een andere opleiding gaan volgen.

En wat wil je weten van Novell? Over het bedrijf, de software die ze ontwikkelen of de diensten die ze aanbieden? Of bedoel je Netware? Daar zijn genoeg brochures over te vinden op de website.

edit:

Ik zie zelfs dat het een stage-verslag moet zijn. Je hebt dan toch een stage gelopen die iets met Novell te maken heeft? Of heb je daar ook alles aan andere mensen gevraagd?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

A] Je bent tweaker en je vind dit moeilijk worden?
B] Je moet toch echt wat meer opletten op school wil je deze school ooit afmaken.
C] Wat voor studie doe je, je moet een verslag maken over Novell, maar het moet niet technisch zijn, want dan snap je het niet? * Ganymedus denkt aan pabo (sorrie, ik weet dat ik hier mensen op het hart trap, een troost, mijn vriendin doet het ook)
D] Volgens mij bestaat er een boekje: Novell voor Dummies, hier kom je best wel mee uit de voeten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 13:41 schreef Boss het volgende:
En wat wil je weten van Novell? Over het bedrijf, de software die ze ontwikkelen of de diensten die ze aanbieden? Of bedoel je Netware? Daar zijn genoeg brochures over te vinden op de website.
Alles over Novell, dus over het bedrijf, over de diensten en hun software.
edit:

Ik zie zelfs dat het een stage-verslag moet zijn. Je hebt dan toch een stage gelopen die iets met Novell te maken heeft? Of heb je daar ook alles aan andere mensen gevraagd?
Ik loop stage als systeembeheer, ik gebruik Novell alleen om in te loggen, meer weet ik er ook niet van. Ik mag ook niet bij de Novell server komen en ze hebben daar ook geen boeken erover. En inderdaad, als er wat met Novell is dan vraag ik het iemand anderz.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vraag me af welke opleiding dan. Wat heb je op je stage gedaan dan? Ben je wel op je plek ? En niemand kan je ff wat leren in 2 dagen. Het is een stage verslag dus men gaat uit van een praktijverslag, daar je zegt dat je niks weet ben je ook niet op je stage geweest ?

// add //
Ik lees net je verhaal boven, hmm je had dus een &*)((bedrijf als stage en je hebt dus praktisch niks gedaan hmm. Je zult toch echt wat praktijkervaringen met Novell erin moeten zetten, anders wordt dat verslag never goed gekeurd.

Verwijderd

P'cies zoals de baas zegt.... Maak je niet druk. Als je je verantwoording niet wil dragen dan kan je beter van school gaan. Je wilt er alleen maar makkelijk vanaf komen. Als je een BEETJE rondzoekt op Internet dan kom je al TONNEN aan informatie tegen... Waarom moeten anderen jouw probleem oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 13:56 schreef Ganymedus het volgende:
C] Wat voor studie doe je, je moet een verslag maken over Novell, maar het moet niet technisch zijn, want dan snap je het niet? * Ganymedus denkt aan pabo (sorrie, ik weet dat ik hier mensen op het hart trap, een troost, mijn vriendin doet het ook)
D] Volgens mij bestaat er een boekje: Novell voor Dummies, hier kom je best wel mee uit de voeten.
C. Ik doe IT-opleiding, MTS 3e jaars.
D. Thnx, ik zal het boekje ff gaan zoeken

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Maar dan nog, je hoeft geen access gehad te hebben om het e.e.a. te kunnen vertellen, ook als gebruiker heb je wel degelijk inzicht kunnen krijgen, betreffende de filestructuur en informatievoorziening daar. Dus wees creatief en vertel daar het e.e.a. over.

Verwijderd

Novell is errug lang geleden met een versie ELS level 1 en 2. Dit was een van de eerste OS'en waarmee je bestand en printer sharing kon doen. Dramatisch om te installeren. Maar dat vond ik ook nog bij versie 3.12. Je moest destijds alle drivers handmatig opgeven. Een hele berg diskettes om te installeren.

Daarna was er (geloof ik) novell 2.x (en zo verder). Nu zitten we bij versie 6.

Novell heeft in de loop der jaren WordPerfect gekocht en weer verkocht aan Corel.

Met versie 6 is het geloof ik alles of niets. NT / Linux nemen de netwerk wereld over.

Kun je niet in de internet-archieven duiken ? Je weet wel, die database met oude websites. Kies voor novell en je leert een hele berg over dit fantastische systeem...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:25

Boss

+1 Overgewaardeerd

Om je toch een beetje te helpen:
http://www.novell.com/company/.
Info over het bedrijf, financieel, werken bij, diensten, ...
Moet je toch een beetje mee kunnen beginnen.

enneh... volgende keer beter opletten op school he ;)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 13:58 schreef KillerAce_NL het volgende:
// add //
Ik lees net je verhaal boven, hmm je had dus een &*)((bedrijf als stage en je hebt dus praktisch niks gedaan hmm. Je zult toch echt wat praktijkervaringen met Novell erin moeten zetten, anders wordt dat verslag never goed gekeurd.
Ik mag op mijn stage muisballetjes vervangen, stickers plakken, HD-clonen en computers van gebruikers rebooten omdat ze niet goed ingelogd zijn op het netwerk |:(

Als je dit een paar maanden achter elkaar doet, dan heb je op het laatst nergens meer zin in, dus ook niet in zo'n verslag, vandaar ook dat ik het een beetje heb laten lopen ...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Daar had je wat van moeten zeggen tegen je stagebegeleider, je bent gewoon gebruikt, nu ben je de lul.

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op woensdag 14 november 2001 14:08 schreef DaForZz het volgende:

[..]

Ik mag op mijn stage muisballetjes vervangen, stickers plakken, HD-clonen en computers van gebruikers rebooten omdat ze niet goed ingelogd zijn op het netwerk |:(

Als je dit een paar maanden achter elkaar doet, dan heb je op het laatst nergens meer zin in, dus ook niet in zo'n verslag, vandaar ook dat ik het een beetje heb laten lopen ...
Heb je dat alleen maar gedaan? Dan vraag ik me dus af toen je daar aan begon en toen je er een poosje gewerkt hebt dat je niet bent overgestapt op een ander stage addres.
Je snapt zelf toch ook wel dat je zo niet verder komt. Als je nou zelf een Novell server had moeten opzetten dat had je deze vraag echt niet hoeven stellen en dan was je verslag nou al klaar geweest :) ;)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 14:10 schreef KillerAce_NL het volgende:
Daar had je wat van moeten zeggen tegen je stagebegeleider, je bent gewoon gebruikt, nu ben je de lul.
Lekker handig is dat mijn stagebegeleider een kennis van mijn baas is |:( Heb dus al lang gezegd dat ik een andere stage plek wou. Krijg ik dus niet. Ik wil niet eenz systeembeheerder worden ... :(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan had je meer aktie moeten ondernemen, als je constateert dat het niet goed gaat en je begeleider luistert niet, dan ga je een stapje hoger. Imo geef je te snel op, zo kom je er niet, harde les maar het werkt in deze wereld wel zo.

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op woensdag 14 november 2001 14:23 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dan had je meer aktie moeten ondernemen, als je constateert dat het niet goed gaat en je begeleider luistert niet, dan ga je een stapje hoger. Imo geef je te snel op, zo kom je er niet, harde les maar het werkt in deze wereld wel zo.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik wil wel opmerken, dat voordat alles uit de klauwen loopt, je in ieder geval eens met je ouders erover praat. En niet bang zijn voor hun reaktie, ouders hebben de neiging begrijpender te zijn als jezelf verwacht. Laat niet meer over je heen lopen en onderneem NU aktie voordat er blijvende schade ontstaat.

Dit soort dingen heb ik zelf van dichtbij meegemaakt je moet dat niet door laten smeulen maar aanpakken.

Verwijderd

het is gewoon je eigen schuld ik loop nu ook stage. Bij het Ministerie van VROM je zal wel denken wat moet je daar nou weer doen, maar ik test daar alle applicaties en toepassingen die binnen het VROM worden uitgeplaats niet alleen natuurlijk. En daar bij komen ook nog verscheidende projecten zoals een san bouwen en lekker klote met linux. als ik het niet naar mijn zin zou hebben dan had ik een ander stage plek gaan zoeken of contact opgenomen met mijn school waarom heb jij dat niet gedaan. En je had veel eerder aan je verslag moeten beginnen. Ik ben nu al bezig en moet nog 10 weken. De wereld is inderdaad een harde leerschool

Verwijderd

Topicstarter
Mijn baas, mijn stagebegeleider, nog een andere gozer die over alle stages gaat, me ouderz, etc. tegen iedereen heb ik gezegd dat ik een andere stageplek wil. Niks helpt. De meeste zeggen dat het er niet omgaat of ik er wat leer. Het gaat om de bedrijfs ervaring. Ik ben al eens 2 weken 'weg geweest' bij mijn stage, omdat ik gewoon gek werd van het niks doen. Als ik nog 1x wat fout doe lig ik uit de opleiding.

Maar ik ga nu ff naar de bieb toe, ff kijken of ze wat Novell boeken voor newbie's hebben.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Beetje rare opvatting hebben die dan. Maar ja het is natuurlijk niet objectief wat je ons vertelt, misschien heb je de verkeerde argumenten. Als je je echt niet op je plaats voelt, dan moet je er iets aan doen.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:38 schreef DaForZz het volgende:
Mijn baas, mijn stagebegeleider, nog een andere gozer die over alle stages gaat, me ouderz, etc. tegen iedereen heb ik gezegd dat ik een andere stageplek wil. Niks helpt.
Da's lekker, zelfs je ouders deden er nix mee?
De meeste zeggen dat het er niet omgaat of ik er wat leer. Het gaat om de bedrijfs ervaring. Ik ben al eens 2 weken 'weg geweest' bij mijn stage, omdat ik gewoon gek werd van het niks doen.
Da's ook weer waar, je zal niet overal kunnen doen wat je leuk vind...waarom ga/ging je dan niet gewoon wat voor jezelf doen? servertje opzetten, iso's downen en fikken, internetten, UT-en (zijn dingen die ik ook heb gedaan :z )
Als ik nog 1x wat fout doe lig ik uit de opleiding.
Ik krijg het gevoel dat dit niet alleen door je stage komt, mocht het wel zo zijn, dan zijn er 2 keuzes:
- of ze willen geen 'failures' op jouw school
- of ze denken dat dreigen met een permanente schorsing je doet bekeren (how wrong can they be }:O THAT never worx...)

ennieweej: keep your head cool en fix een traytje RedBull (damn! alweer reclame ;) ) Dit kan wel eens nacht/weekend werk worden.
suc6!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:46 schreef e-forze het volgende:

Ik krijg het gevoel dat dit niet alleen door je stage komt, mocht het wel zo zijn, dan zijn er 2 keuzes:
- of ze denken dat dreigen met een permanente schorsing je doet bekeren (how wrong can they be }:O THAT never worx...)
Hmm dat ben ik niet helemaal met je eens, als ik geen conflict/aanvaring had gehad met mijn stagebegeleider :'( had ik nu niet samen met jou op een afdeling gezeten. :( Maar dan had ik ongeveer 6 uur per week college gehad en op zaterdag in een distributie bedrijf in Zaandam gewerkt. En had ik nu geen wurgneigingen gehad en mensen opgehangen hebben aan telefoondraadjes. (Kijk maar eens in het trappenhuis t4) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Da's lekker, zelfs je ouders deden er nix mee?
Wat kunnen me ouderz doen? Ben 18, dus moet voor mezelf zorgen.
Da's ook weer waar, je zal niet overal kunnen doen wat je leuk vind...waarom ga/ging je dan niet gewoon wat voor jezelf doen? servertje opzetten, iso's downen en fikken, internetten, UT-en (zijn dingen die ik ook heb gedaan :z )
Ik mag niks, dus niet internetten, downloaden, etc. Als ik niks te doen heb moet ik maar computers in lokalen aan gaan zetten, kijken of iemand MSN erop heeft gezet of kijken of de mouse al door de leerlingen is gejat, erg boring.
Ik heb al 2 waarschuwingen gehad, verslag had al 2 maanden geleden ingeleverd moeten worden. Ik ben niet echt de perfecte leerling, maar mijn stageplek helpt ook niet echt mee :(

Verwijderd

Topicstarter
Die bieb had geen boeken over Novell, lekker is dat |:(

Verwijderd

kijk eens in de search, maybe staat daar nog wat info in.
Met een beetje fantasie kom je een heel eind en heb je zo een verslag in elkaar dat wel een 6je ofzo verdient.
Met een beetje extra werk fix je 'm zo omhoog naar een 7 of 8...maar ja, je moet wel willen...een tip:
Mensen gaan weer letten op papiertjes...dus maak je opleiding wel af!

• BabyBrain
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 08:56

BabyBrain

Keep upgrading yourself!

tsja, ik heb op mijn MTS ook een verslag geschreven over novell. Zo'n 50 kantjes.
MTS was een beetje makkelijk.
Dus doe ik nu BI en volg straks als het van school mag HI en MultiMedia.

Het punt met verslagen: Je moet optijd beginnen. }:O
Als je een hele goede reden hebt, dan stuur ik je wel mijn verslag. Mail dan ff naar BabyBrain@hotmail.com
Gebruik het dan alleen als informatiebron.

XP 2000+ @ 1890 Mhz / 512 MB DDR/ 2x 80 Gig Striped

Verwijderd

Waar heb je op school gezeten, BB?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 17:15 schreef BabyBrain het volgende:
tsja, ik heb op mijn MTS ook een verslag geschreven over novell. Zo'n 50 kantjes.
MTS was een beetje makkelijk.
Dus doe ik nu BI en volg straks als het van school mag HI en MultiMedia.

Het punt met verslagen: Je moet optijd beginnen. }:O
Als je een hele goede reden hebt, dan stuur ik je wel mijn verslag. Mail dan ff naar BabyBrain@hotmail.com
Gebruik het dan alleen als informatiebron.
Je bent gek, laat die maf lekker voor z'n eigen consequenties opdraaien.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit gaat helemaal de verkeerde kant op. GoT is geen privéhelpdesk ;)
Succes met je verslag...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.