help! nieuw mobo kan niet booten van raid kaartje!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Help help! :)

Ik heb net een nieuw moederbord ( MSI MS-6380 V2.0 - MSI K7T 266 Pro2), proccesor (Athlon XP 1600+) en geheugen 245MB Dane Elec) in mijn systeem gebouwd. Op mijn oude moederbord gebruikte ik ook altijd al een Pci Highpoint Udma 100 Raid controller kaartje en hier had ik mijn biede hd's aan hangen met op 1 van die HD's 2 besturingssystemen (win XP en 2K) en ik kon dus gewoon van die hd booten.
Nadat ik gister mijn nieuw hardware had ingebouwd metteen in het bios verschillende instellingen nagelopen natuurlijk en metteen 1'st boot device op "Legacy SCSI" gezet. Maar hij wou niet booten van die HD, kon ik me nog iets bij voorstellen. Ik had eerder op mijn oude moederbord mijn raid controller ook wel eens naar een andere PCI slot verplaats, en dan moest ik ook windows opnieuw installen voordat hij er weer van kon booten. Dus ik nu windows XP ook maar opnieuw installen, tijdens de instalatie netjes mijn raid drivers laden, en verderop in de instalatie zie ik ook netjes alle partities stan die aan mijn raid kaarjte hangen. Installeren gaat verder prima, maar zodra de windows instalatie gaat restarten kan hij weer niet booten van mijn scsi device! :'(

Wie weet waar dit aan kan liggen?

BTW wat betkend dat Legacy SCSI in het bios? bij mijn oude msi mobo stond er gewoon SCSI.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
euhm..

hoe delete ik deze reply!? was een foutje :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Kun je deze instelling niet wijzigen naar HPT37x of zoiets ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 13:04 schreef Rick2001 het volgende:
Kun je deze instelling niet wijzigen naar HPT37x of zoiets ?
nope en in mijn vorige bios zette ik hem ook gewoon op SCSI het enigste verschil is dat er hier Legacy ofzo voor staat

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hmm het probleem wordt steeds vreemder.

Ik heb nu 1st en 2nd boot device op disabled staan, en mijn 3rd Boot device staat op cdrom, verder staat "Try Other Boot Devices op" yes.

Als ik nu boot zonder windows cdrom er in wil hij niet booten. Maar als ik mijn win XP erin heb en hij zegt "Press any key to boot from cd...." maar ik wacht dan gewoon, dan boot hij wel gewoon van de HD!

Help!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kheb vandaag een nieuw bios geflasht maar helaas geen resultaat :(

niemand een id? :'(

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kheb woensdag al een meeltje naar MSI gestuurd hoelang duurt het eingelijk voordat ze reageren?

Pagina: 1