Wat dual MP inelkaar zet vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hi

ik heb net ter allen vreugd een tiger MP 1.03 binnen met 2 * 256 MB crucial ddr reg ecc en 2 1200 MP's.

Hij is bedoeld als 3d workstation, ga absolutt niet overclocken.

Ik moet zo nog een voeding en 2 coolers halen. Ik neem aan dat vrij standaard athlon coolers al genoeg zijn, want de MP loopt al niet zo warm, en ik ga niet OC'en.

Maar moet er nou iets van pasta tussen de proc en de cooler doen?

Ik heb wel wat PC bouw ervaringen, maar nog niet met AMD's, moet ik bang zijn dat ik cores ga slopen?

specs

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 14 november 2001 12:51 schreef gladiool het volgende:
Maar moet er nou iets van pasta tussen de proc en de cooler doen?
Jep, er moet altijd iets tussen.. Dus als jij coolers koopt waar geen termal paste op zit dan moet je inderdaad een dun laagje koelpasta op de proc smeren!
Ik heb wel wat PC bouw ervaringen, maar nog niet met AMD's, moet ik bang zijn dat ik cores ga slopen?
Niet echt bang.. Gewoon een beetje voorzichtig installeren (koelers niet onder een te grote hoek installeren!).. Zolang je niet te lomp bent valt het wel mee!

• Stefano
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Vwb coolers, gebruik certified coolers voor de MP1200, zit je altijd goed. Let wel even op de geluidsproduktie van de coolers (Coolermaster (6I31C) is ok en past op een MP)
http://www2.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_1039%5e1050,00.html

Koop ook een A-merk voeding van minstens 350watt (afhankelijk van aangesloten apparatuur). Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn Enermax 431watt.

Gebruik inderdaad pasta maar dat geldt ook voor Intel. Dun aanbrengen en de cooler recht plaatsen, kan je weinig gebeuren.

Suc6

• maratropa
  • Niet online
ok toppie

ja ik was al van plan om een 400+ voeding te nemen.

en de geluidshoeveelheid moet zo laag mogenlijk zijn inderdaad.

Iemand nog tips of truuks waar ik verder op moet letten? Ik haat verassingen als ik met zo veel geld speel.

Ik zie trouwens dat er in mijn big-tower nog 2 gaten/roosters zitten voor 2 extra FAN's? is het slim om er zo een in te zetten?

specs

• Stefano
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Aansluiten van power on/ hdd led e.d. staat onduidelijk in het Tyan boekje, ff opletten dus.

Ik moest wat experimenteren met mijn SCSI kaarten voordat ik kon booten van CD-rom.

Afhankelijk van je case kan je problemen krijgen met het plaatsen van je IDE apparaten omdat je dimms in de weg zitten.

Extra cooling is altijd ok.

Indien je flop bovenin zit is je kabel waarschijnlijk te kort.

Verder geen bijzonderheden waargenomen, check anders even de fora van www.2cpu.com en www.amdmb.com, daar staan veel MP draadjes.

PS Druk je geheugen goed aan, gaat nog wel eens fout.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Heb heel dun wat ArcticSilver op de core's gesmeerd en voorzichtig de coolers geplaatst. Voorts liep alles nagenoeg vlekkeloos, alleen kon ik niet booten vanaf m'n Pioneer DVD (IDE), gelukkig wel van m'n Plexwriter (ook IDE). En neem idd een ruime kast met een in en out fan; 2 Palomino's geven nog steeds genoeg warmte af.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• maratropa
  • Niet online
bedankt lui. M'n setje is compleet. Ik heb een target 420 low noise voeding en 2 taisol copper heatsink/fan's, ben benieuwd of het in 1 keer lukt... :)

specs

• maratropa
  • Niet online
moet je trouwens nog op F5 ofzo drukken als je win2000 installeert? Kiest win2000 zelf een multiproc HAL?

specs

• Abbadon
Op donderdag 15 november 2001 14:22 schreef gladiool het volgende:
moet je trouwens nog op F5 ofzo drukken als je win2000 installeert? Kiest win2000 zelf een multiproc HAL?
Ging bij mij automatisch, hoefde tijdens de install niks te doen :)

• 4POX
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/gl3d/charging01.jpg

Whooot, Nu snap ik waar jij al die rekenkracht voor nodig hebt :P :P

AKA Rinkel weblog

• maratropa
  • Niet online
hehe :) yup.

op het bord (1.03) zitten 4 jumpers voor 266 of 200 snelheid.

voor de athlon MP 1200 moeten ze allebei op 266 toch?

specs

Verwijderd

266 inderdeed

Verwijderd

Hey, ff uitkijken met die target voeding, ik heb er in het verleden(+/- 1 jaar terug) veel gezeik mee gehad op me werk. 50 -60% uitval en bij iets van 20% daarvan was gelijk het hele systeem omzeep geholpen. Kan zijn dat het gelul verleden tijd is maar je weet maar nooit. Persoonlijk ben ik een voorstander van Antec, ik gebruik de 400w(PP403X).
Zou zonde zijn als je tyan maar 2 sec meegaat :'(

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Idd target is zwaar :r

zou ik iig goed mee oppassen !1

Repareren doe je zo.

• maratropa
  • Niet online
YO

alles werkt! gaaf. geen gezeik ofzo. alleen mijn netwerk kaart deed het ff niet maar nadat ik hem verplaatst had wel...

Hmmm target niet goed?

nu es wat gaan renderen ;) RETESNEL DIT!

specs

• Abbadon
Op vrijdag 16 november 2001 00:05 schreef gladiool het volgende:
YO

alles werkt! gaaf. geen gezeik ofzo. alleen mijn netwerk kaart deed het ff niet maar nadat ik hem verplaatst had wel...

Hmmm target niet goed?

nu es wat gaan renderen ;) RETESNEL DIT!
Hehe, dual AMD realy rocks >:)

Had mijn NIC gelijk in het aller onderste slot gestoken; ne pas de problem.

• maratropa
  • Niet online
ja dat was dus het probleem, hij werkt alleen in het bovenste...maar daar was plaats...

nou heb ik trouwens een progje lopen wat een gast van 2cpu geschreven heeft om in windows de temp van je tiger in de gaten te houden.

wat zijn normale temperaturen? En wat is gevaarlijk? boven de 80?

specs

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 16 november 2001 00:11 schreef gladiool het volgende:
ja dat was dus het probleem, hij werkt alleen in het bovenste...maar daar was plaats...

nou heb ik trouwens een progje lopen wat een gast van 2cpu geschreven heeft om in windows de temp van je tiger in de gaten te houden.

wat zijn normale temperaturen? En wat is gevaarlijk? boven de 80?
Tbirds mogen max 95 graden worden... MP's denk ik ook ongeveer...
Maar als ze meer dan 60-65 graden worden moet je denk ik toch even kijken of je koeling wel helemaal in orde is...

(ik heb hier 2x tbird 1333@1400, worden beide echt max 50 graden)

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 02:00 schreef BrZ het volgende:

[..]

Tbirds mogen max 95 graden worden... MP's denk ik ook ongeveer...
Maar als ze meer dan 60-65 graden worden moet je denk ik toch even kijken of je koeling wel helemaal in orde is...

(ik heb hier 2x tbird 1333@1400, worden beide echt max 50 graden)
95.. is dat niet wat .. veel? Ook voor de XP trouwens?

• Abbadon
De maximale die temperatuur van de XP's is 90o C (zal ook voor de MP gelden).
Ik gebruik datzelfde tooltje van die gast :) van het 2cpu forum, en ik zit meestentijds ergens in de 40 graden (40~50). Alleen 's morgens als ik m'n raam nog niet dicht heb gedaan zitten ze in de 30's.

• BrZ

BrZ

Op vrijdag 16 november 2001 02:21 schreef abbadon het volgende:
De maximale die temperatuur van de XP's is 90o C (zal ook voor de MP gelden).
Ik gebruik datzelfde tooltje van die gast :) van het 2cpu forum, en ik zit meestentijds ergens in de 40 graden (40~50). Alleen 's morgens als ik m'n raam nog niet dicht heb gedaan zitten ze in de 30's.
Hmm... volgens mij mochten MP's heter worden dan XP's, omdat die een keramische behuizing hadden ipv organisch...

• maratropa
  • Niet online
dan klopt het wel zo. Met een koude kamer beginnen ze in de 32 C...en dan lopen ze op tot 48 ofzo.
ik heb dat tooltje ingesteld om te gaan schreewen als de MP's boven de 60C komen, maar is het ook slim om de shutdown functie te gebruiken?

Niet dat ik hoop dat dat ooit gebeurd :)

En die lui met slechte ervaringen over Target voedingen wat voor voedingen waren dat?

specs

• maratropa
  • Niet online
holy mac wat gaat alles snel. maar nu is me hd weer de beperkende factor. hehe.

nog even een bumpje.

hebben mensen met duals amd's hier standaard een temp progje lopen, met shutdown aan als alles te heet wordt?

later es lang wat renderen, kijken hoe heet ze worden.

specs

• BrZ

BrZ

Op vrijdag 16 november 2001 17:56 schreef gladiool het volgende:
hebben mensen met duals amd's hier standaard een temp progje lopen, met shutdown aan als alles te heet wordt?
Kheb wel een temp proggie draaien, maar shutdown heb ik uitgezet, want er komen bij mij af en toe wel es meetfouten ofzo, temp opeens 0 of 80 graden ofzo voor een seconde? en dan weer netjes rond de 50 graden...
Pagina: 1