Toon posts:

Opnemen met een TV kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Wie kan mij informatie verschaffen over het opnemen van programma's cq. film met een tv-kaart.

Ik ben van plan om een tv-kaart te kopen, maar wil toch graag wat informatie hebben over de mogelijkheden beelden op te nemen.

Wie kan mij hier het een of ander over vertellen?

Vr. Gr.

Alexander

Verwijderd

Bij de TV kaart wordt de nodige software gelevert, wanneer je de goede software dan installeerd en daarna opent, dan kun je TV zenders zoeken en bekijken, vaak staat er bij dat programmatje ook nog een record knop, wanneer je daar op klikt, dan begint jouw computer het filmpje op je HDD te zetten. De kwaliteit kun je vaak zelf in stellen en verdere compressie kan software of hardware matig verricht worden, dit is afhankelijk van de kaart. Voor meer informatie raad ik je aan eens op de verschillende websites te kijken van de verschillende fabrikanten, je kan natuurlijk ook ZOEKEN.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
In de C't hebben wel tests gestaan welke TV kaart nu goed is en welke prut.

Het nadeel van opnemen met de meeste TV kaarten is dat ze rauwe data afgeven. Dat betekent dat je een enorme berg ruimte op de harddisk moet hebben voor maar een tiental minuten.
Er zijn wel kaarten die het hardwarematig omzetten maar die kosten gelijk vier keer zo duur als een standaard TV kaartje. De kaart van Hauppaude WinTV PVR is er zo eentje.

Senile! Senile Oekaki

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
leandres: het is me opgevallen dat je onderaan elk bericht "Greetz Jantje" oid. zet. Aangezien veel users hier nogal aan ergeren vriendelijk verzoek dit niet meer te doen!

Veel plezier op het forum!

DIT IS MIJN WEBSITE

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ik heb een Hauppage WinTV PCI FM ofzo daar zit een goed programma bij als je tevens divx codec hebt geinstalled dan kan je alles direct naar divx opnemen :) of mpg wat je wilt. Alleen is voor het opnemen via een tv kaart wel een goed cpu nodig 600MHZ of hoger! Liefst geen Celeron Of Duron.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een hele mooie oplossing is WinDVR van Intervideo, hiermee kan je je PC gebruiken als videorecorder. dit programma werkt met alle tv kaarten die via een WDM Driver worden aangestuurd

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Om een beetje serieus op te nemen heb je toch wel een Miro-kaart nodig. Hiermee bedoel ik niet hun TV-kaart maar zo uit het blote hoofdje een DC-230.
Kost niet weinig maar het beeld liegt er dan ook niet om.
Ik heb zelf een Pinnacle (ook Miro) TV-kaart, deze werkt lekker maar serieus opnemen kun je vergeten.

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ja, hardware realtime mpeg2 encoding is wel leuk, maar valt (lijkt mij) buiten het budget van menig computeraar. Een gewone WinTV zoals hierboven al beschreven lijkt mij een goede kaart om te beginnen.

Verwijderd

VideoDub!!! Gratis en goed :)
En men kan ook dScaller nemen om te kijken!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:46 schreef Tubbietje het volgende:
VideoDub!!! Gratis en goed :)
En men kan ook dScaller nemen om te kijken!
dscaler is idd errug goed :D

zorgt voor mooi kwalieteit :)

kijk ook eens op www.tvcards.com :)

/e kbdoel www.tv-cards.com
Pagina: 1