[Debian] Mail Server for complete idiots

Pagina: 1
Acties:

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
Ik wil graag de allermakkelijkste op Debian gebaseerde mail server in elkaar zetten. Ik heb een mooie oude PPro-200 staan die ik voor deze taak wil gaan gebruiken.
Nadeel is dat er binnen mijn werk kring weinig kennis van Linux is, dus ik wil graag een mail server met Web Interface.

Ten eerste : welke mailserver ? (exim, sendmail ...)
Ten tweede : welke interface ? (WebMin, PHP geval)

wie helpt mie aut ?!

woei!

Verwijderd

Sendmail verstuurd alleen mail, het ligt er dus aan wat je met je mailserver gaat doen.
Als je er ook POP accounts op moet kunnen aanmaken moet je iets anders hebben, zoek gewoon naar linux mailservers je vind vast wel iets.

Verwijderd

Exim is wel een goeie, of bijvoorbeeld PostFix (pop3 en smtp) en je kan 'm idd met Webmin beheren (kan je zelfs mailtjes op andermans mailadres sturen! ;) )
Ik gebruik zelf nu sendmail, maar da's alleen smtp...
Postfix wil ik nog proberen, die wordt nl. op bedrijven ook gebruikt (altijd handig, en leuk op je CV :P )

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Dump linux en volg deze howto:

http://matt.simerson.net/computing/qmail.toaster.shtml

Dan ben je helemaal de man ;)

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ik heb hier zelf Exim draaien, met ipop3, de Exim setup is al met een menu interface dus dat kan iedere n00b opzetten en anders kan je naar irc.debian.org in het kanaal #debian altijd vragen

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
Heel erg bedankt voor de reacties heren. Ik denk dat het wel gaat lukken met deze info.
Ik ga het zo opzetten de zelfs de grootst mogelijke Idioot het kan bedienen *D

woei!

Pagina: 1