Toon posts:

internet splitten via switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee windows 98se pc's (een 676Mhz en een 500Mhz) met ieder een 100mbit netwerkkaart. Ik heb @home kabelinternet. Ik heb een 8 poorts 100mbit switch (merk weet ik zo even niet).
Ik wil graag internet sharen en een intern netwerk hebben. Eerst had ik het plan om in de ene computer 2 netwerkkaarten te stoppen en daarmee internet sharen maar de computer maakt teveel herrie en ik heb geen zin om in de herrie te moeten slapen als de andere computer op internet wil... Mijn vraag dus: Is het mogelijk om die switch als een soort splitter te laten fungeren ZO dat als mijn computer niet aanstaat die van mn huisgenoot toch op internet kan en ook allebei tegelijk natuurlijk...? en HOE doe ik dat dan? Ik wil natuurlijk ook niet dat @home ziet dat ik een netwerk aan het internet heb hangen ipv 1 compje...
Ik heb een klein beetje ervaring met netwerken...

alvast bedankt,

LARO_

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je 2 ip adressen hebt kan het op die manier.
En anders zul je een router moeten aanschaffen met evt ingebouwde switch.

Dus of via switch en een 2e ip adres aanvragen anders router kopen.

Verwijderd

Topicstarter
wat kost een tweede ip? (is dat gewoon dat 10tje extra per maand?) En moet ik dan gewoon internet in de switch stoppen samen met de twee computers en allebei een ipadres instellen?
@home geeft volgens mij geen statische ip's, kan dit dan wel?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies zoals je het zegt, 2e ip aanvragen (fl 10) en dhcp gaat gewoon door die switch heen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx

maar hoe kan ik dan ook nog een intern netwerk krijgen? Door dezelfde twee NIC's?

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op woensdag 14 november 2001 11:57 schreef KillerAce_NL het volgende:
Precies zoals je het zegt, 2e ip aanvragen (fl 10) en dhcp gaat gewoon door die switch heen hoor.
Het is zelfs gratis op dit moment.

Maar goed, hier heb je dus nog geen intern netwerk mee...

edit:
ik heb nu een intern netwerk via een switch en internet via een hubje met 3 ip-adressen bij @home. Dus elke pc heeft 2 netwerkkaarten. Niet de handigste en goedkoopste manier, maar ik had nou eenmaal die spullen al in huis

Verwijderd

Topicstarter
gratis? alleen een telefoontje en klaar?!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jawel want je hebt een switch. Wat doe je dan, je shared dingen intern via netbeui. Zoek daar eens op via google en je snapt het dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 12:04 schreef KillerAce_NL het volgende:
Jawel want je hebt een switch. Wat doe je dan, je shared dingen intern via netbeui. Zoek daar eens op via google en je snapt het dan wel.
ok, ga ik strax proberen. En ff @home bellen dus...

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op woensdag 14 november 2001 12:04 schreef KillerAce_NL het volgende:
netbeui... :) Veel plezier ermee. Veiligheid boeit zeker niet zo?

En gratis, je hoeft niet eens te bellen. start.home.nl en daar ff klikken op abonnees. Kanniemissen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je moet gewoon zorgen dat tcp/ip niet gekoppeld is aan bestands en printerdeling, daar ga je alleen netbeui voor gebruiken, anderen kunnen daar niet zomaar op inbreken want netbeui is niet routeerbaar. Dat houdt in dat ze niet via tcp/ip (internet) toegang hebben tot jouw netbeui ook al hebben ze zelf ook netbeui ge-installed.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 14 november 2001 12:12 schreef Mr Edge het volgende:

[..]

En gratis, je hoeft niet eens te bellen. start.home.nl en daar ff klikken op abonnees. Kanniemissen.
Toe maar probeer maar bij mijn bestanden op 2e pc te komen, veel succes ip nummer mag je ook hebben hoor.

Verwijderd

Kun je niet aan een oude bak komen en daar freesco op draaien? Werkt echt perfect en is makkelijk ......

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Op woensdag 14 november 2001 12:12 schreef Mr Edge het volgende:

[..]

Veiligheid is juist wel goed, Netbeui is namelijk een non- routable protocol, wat dus gelimiteerd is tot 1 segment, dat automatisch inhoud dat het niet via internet bereikbaar is :)
Pagina: 1