Computer stuk na nieuw geheugen ?!

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Hey...

Ik kreeg vanochten een nieuw reepje 256mb DDR geheugen, wat ik natuurlijk meteen wilde proberen.
Nou prik ik dat ding op m'n Mobo (Asus A7M266), ging best stroef, net als de vorige die er op zat :(
In ieder geval, met *flink* duwen schoot 'ie er toch in. JEEJ.

Ik boot m'n PC, alles lijkt ok, totdat Windows 2000 (en XP ook), bij het starten crasht met KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED :(

Hier al ff gezocht, het kan vanalles zijn, maar meestal dus een hardware probleem. Ik trek dus dat nieuwe geheugen eruit: geeft ie nog steeds die error :'(

Nu wil m'n PCtje dus niet meer starten, behalve in safe mode (vaag?)

Heeft er iemand een idee hoe dit te fixen / wat het is?
Ik heb m'n PC dus echt wel nodig voor school :'(

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:31

Talon

Booooom !

Standaard proefjes :
1 reepje tegelijk erin ...
Kijken of je voeding sterk genoeg is (300 watt of zo)
Overclocken even naar beneden schroeven (kan zijn dat dat nieuwe geheugen dat niet zo leuk vindt.)

Probeer een paar dingetjes en dan komt je oplossing waarschijnlijk vanzelf...
Succes :)

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
En probeer eens een bios-reset / bios fail safe options ofzo.. Wil ook nog wel eens verschil maken!

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Dat van dat virus kan het niet zijn (vanochtend voor het nieuwe geheugen werkte 'ie prima), en overclocken doe ik niet aan :(

Een BIOS reset? hmm ik heb wel de default settings erin geladen. Maar CMOS clear... hoe doe ik dat op een Asus A7M?

Er zit nl niet zo'n jumpertje, maar alleen 2 contactjes :(
Waarmee kan ik die het best verbinden?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
met een willekeurige jumper van je mobo :z

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Euh, ik bedoelde dus dat het 2 platte contactpuntjes zijn... niet 2 van die pinnetjes waar een jumper op kan :?

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Verbinden met een stukje draad, of een platte schroevendraaier ofzo!

Verwijderd

Bios is het volgens mij ook niet want dan had ie het wel weer gedaan als je alleen oude geheugen terug had gezet.

En in savemode werkt windows ook, dus dat valt al af..

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Platte contact puntjes? Ik kan me er niets bij voorstellen. Een jumper past echt niet? Vouw er anders een paperclip omheen ofzo, maakt niet uit wat, als het maar contact maakt.

Wel effe uitkijken dat je niet iets anders kortsluit ;)

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Hmmz, het zijn toch echt 2 platte 'soldeerbolletjes' (weet ik veel hoe ik het moet omschrijven).

Er staat ook in de handleiding iets van: shorten solder points to clear CMOS...
Vaag dan :?

Maar uh, heeft er niemand een idee wat de fout veroorzaakt?
Windows wil wel in safe mode booten, maar niet gewoon.
En dat sinds het nieuwe geheugen, maar wel zonder het nieuwe geheugen (heb ik er dus maar weer uitgehaald).

Van geheugen erin doen kun je je mobo toch niet beschadigen :? (hooguit dat ie een beetje doorboog toen ik dat klotespul erinduwde, het ging ook zo zwaar)

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Jeej, me PC doet het weer (half).

Ik heb 'm vanmiddag na school helemaal uit elkaar getrokken, en stuk voor stuk opgebouwd om te kijken waar de error zat...

Het is m'n SoundCard (Hercules Game Theatre XP) :'(
Zodra ik dat ding enable in Win2k en reboot -> KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Dan rest de vraag: hoe de * kan dat ding kapot zijn gegaan bij het inbouwen van wat geheugen :?
Ik heb dat ding niet eens aangeraakt...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Zal wel niet defect zijn. Kan dat windows een fout in de registry heeft op dit moment met betrekking tot je soundcard.
Probeer maar eens een nieuwe installatie van Windows en het probleem is opgelost. (Gewoon even met GHOST deze windows bewaren.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Hmm, lijkt me niet, en wel omdat ik dualboot met Windows 2000 en Windows XP heb (vraag me niet waarom).

Dan zou Windows 2000 tegelijk met Windows XP zijn overleden aan een registry-foutje :?
Nah :(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Nee, dan is het inderdaad niet de registry. XP en 2000 komen met diezelfde foutmelding ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
toevallig TwinMos geheugen? Die gaan erg snel stuk. Heb hier hetzelfde gehad, windows start net op en dan niet meer, alleen save mode of lage FSB
Pagina: 1