Radeon VS Matrox VS GeForce 3

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ok, ik weet niet welke videokaart ik moet gaan aanschaffen.

Ik heb op het moment een Matrox G400 DualHead. Met twee monitoren er aan en ik wil 2 monitoren houden.
Ik kan natuurlijk een tweede pci videokaart plaatsen voor de 2e monitor.

Het zijn twee 17" monitoren en ik werk in een resolutie van 1024x768.

Zijn in deze resolutie de GeForce en de Radeon net zo scherp als mijn Matrox, of gaat de kwaliteit van mijn desktop beeld er echt op achteruit?

Hoe is de dualhead functie van de Radeon? Is die te vergelijken met die van mijn G400?

Wie helpt me in mijn keuze?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

Zoek en gij zult vinden...

Trouwens ATI super 2D kwaliteit. Dual head tech van ATI is volgens mij net zo goed als die van Matrox. Nvidia heb ik geen ervaring mee op dual head gebied. (Zijn die Geforce3's met dual head uitgerust?)

Verwijderd

Op 2D en Dual Head vlak bestaat er niets beter dan Matrox. Al is het maar de vraag als het de moeite is om te upgraden naar een G550. De G550 is namelijk een steeds geupgrade versie van de G400.

ATI zijn 2D kwaliteit is iets minder maar ook heel goed. Hun HydraVision ondersteuning is goed maar niet zo goed als die van de Matrox.

NVidia hun nieuwste kaarten zouden qua 2D ook goed moeten zijn maar hun TwinView blijft een heel stuk achter op die van Matrox en ATI.

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Maar wat moet ik me voorstellen van een dualhead die minder werkt als die van Matrox?
Is het tweede scherm dan slechter of hoe zit het?

Verwijderd

Is inderdaad een iets minder kwaliteit.

Zelfs bij een Matrox kaart is het 2de beeldscherm (vind ik toch) iets minder dan het 1ste.

Bij ATI en NVidia valt dat nog wat meer op.

Maar eigenlijk begint het al bij 1 scherm, dan is de beeldkwaliteit al minder dan bij Matrox dus als je 2 schermen aansluit (wat meer vraagt van je computer)is dat natuurlijk slechter.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik was voor de ATi gegaan dat ding is ook nog is veel sneller bij games dan de matrox en geforce maar asl je alleen aan video bewerking en photosoep doet dan kun je beter gaan voor de matrox

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Hoe groot is het verschil in beeldkwaliteit? Is het onscherper? En merk je dit in 1024x768?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Radeon VE, mooi prijsje en kwaliteit !

dikzak

Verwijderd

Ik zou eerst eens wat beter uitzoeken wat je precies wilt hebben, als je nog niet weet of je een Matrox of een GeForce 3 wilt valt er nog een hoop uit te zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.