Toon posts:

[redhat]eth0 valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[redhat 6.2]

Mijn eth0 (Internet)valt bij een beetje Internet verkeer al weg. Dan moet ik de stekker van mijn kabelmodem er uit trekken |:(, even wachten, en hem er vervolgens weer in doen om het netwerk weer op te krijgen met een network restart.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Verwijderd

Heb je al gecontroleerd of je interface down gaat (ifconfig), of er veel errors op je interface zijn (ifconfig), etc....

Gebruik je dhcp?

Verwijderd

Topicstarter
ifconfig heeft geen errors, wel veel frames.

Ik gebruik de DHCP van chello. In windows functioneerd deze netwerk kaart wel naar behoren met dhcp.

Verwijderd

is het toevallig een realtek 8139? Dan ligt het aan de drivers denk ik. Ik heb het zelfde probleem hier. Als ik de kaart zwaar belast dan valt ie uit. Als ik em dan ff down gooi en weer up werkt ie weer. Onder windows werkt ie gewoon probleemloos..

Verwijderd

Ik neem aan dat je een (ipchains) firewall gebruikt? Wordt je firewall script automatisch opnieuw geladen als je dhcp lease verloopt? Denk namelijk dat je ip veranderd en dat je firewall script vervolgens verkeer gaat lopen blokken door je ip wijziging. Je firewall gaat namelijk nog uit van je oude ip zonder reload.

Welke dhcpclient gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ok , ik geef wel alle info, ik gebruik ipchains en samba.
Voorheen had ik hier nooit problemen mee maar sinds ik verhuist ben en ipv een lancity een motorola modem heb zijn de problemen begonnen. Ik ben op zoek geweest naar dhcp instelling (release time enzo) denk niet dat het daaraan ligt. Alle dhcp instellingen kloppen. Het lampje van de netwerkkaart brand gewoon.

ifconfig eth0
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:00:E8:7B:61:65
inet addr:xx.xx.xx.xx Bcast:255.255.255.255 Mask:255.255.255.128
UP BROADCAST RUNNING MTU:1500 Metric:1
RX packets:51495 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:5123
TX packets:21563 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:100
Interrupt:11 Base address:0x1020

het lijkt erop of er iets hangt. Want wanneer Internet niet werkt, duurt het starten van een ssh (van lokaal) sessie ook erg lang. +- 1 minuut. Ik ben radeloos.

Ik gebruik trouwens de standaard dhpcp (pump) van redhat.

eth0 betreft een realtek 8029 10mbit die voorheen in dezelfde bak 3 jaar probleemloos heeft gefunctioneerd.
eth1 is ook een realtek 8029. ze zitten op verschillende IRQ's en ik gebruik gewoon de ne2k-pci drivers.

Het ligt denk ik niet aan ipchains want ook vanaf de bak zelf heb ik geen geen internet. ifdown werkt altijd ifup werkt op willeurige momenten wel of niet. Als ifup niet meer kan moet ik of de linuxbak uitzetten of het modem, en zelfs dat moet ik soms een paar keer herhalen wil het weer werken :'(

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
He dat heb ik dus ook. Ik heb er 2 realteks inzitten.(8139 8029)

Ik kan hem niet meer up brengen als i zomaar weg gevallen is. Ik ben er uiteindelijk maar H7.2 opgezet. Daar val hij ook soms weg maar dan kan ik hem wel weer up krijgen. (heb de laatste 10 dagen er geen last meer van gehad)

Het raare is dat hij het zeker een jaar goed gewerkt heb op 6.2.

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
hmm ik had eerst 2 8139 kaarten in de bak zitten

zogauw ik op mijn windowsbak ging flashgetten (veel verkeer veroorzaken), kreeg ik 'dirty entries' op de kaart die op het internet zat. Ik was dan een halve minuut mijn verbinding kwijt.

ik heb de 8139 op het internet vervangen door een 3com en nu gaat flashgetten met 900kb/s goed

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allen voor de snelle responds, ik denk dat ik dan ook maar een andere netwerkkaart moet gaan halen. Alleen 1 probleem :) het toetsenbord werkt niet op die mooie IBM P75 dus ik kan dat ding alleen nog maar remote besturen. Hoop niet dat ie automatisch het bios invliegt bij vervanging anders heb ik dus een probleem. Ik vind het wel vaag want ooit heeft het geheel (zelfde config) een paar jaar lang probleemloos gewerkt.

Wat voor kaarten hadden jullie in de Windows bak, ik heb alleen maar realteks hier (OMG) misschien zijn het einzelganger kaarten.

P.S. hoe zie je dirty entries? Bedoel je arp entries?

Mijn route is niet altijd hetzelfde

Kernel IP routing table Mask
192.168.0.1 255.255.255.255 eth1
62.194.59.128 255.255.255.128 eth0
192.168.0.0 255.255.255.0 eth1
127.0.0.0 255.0.0.0 lo
node-uniek.a2000.nl eth0

Wat is die 62.194.59.128 ? Hoort die ertussen?
Is het misschien een fout in mijn route?
Pagina: 1