dos -> hoe kan ik mijn schijven formatteren

Pagina: 1
Acties:

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Topicstarter
Hoi

ik had een vraagie. Ik wil een batch bestand maken waarmee ik mijn C,d,e,f schijven in 1 keer formateer zonder steeds op j of n te drukken. ik gebruik een win98 bootflop.

Kan iemand mij helpen?

Groeten

Vizorium-5

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:47
2 mogelijkheden:

1) je maakt een bestanje met J[CR][LF]. Dus 3 bytes in totaal en je leidt de invoer van format.com om:
code:
1
format X: [/q] [/v:volnaam]< bestand.txt

2) je gebruikt de ongedocumenteerde optie /autotest, maar dan kan je geen /q (quickformat) gebruiken:
code:
1
format X: /autotest [/v:volnaam]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

format /?

en dan lezend er achter komen dat de gebruiker toch echt zelf op J/Y zal moeten drukken.
edit:
te laat.. en /autotest kende ik nog niet :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
via een batch scriptje weet ie zo nie maar ik doe het altijd met norton ghost..heb een image gemaakt van een lege partitie en die is maar een paar kbtjes groot. ff ghost opstarten en there you go...ik kan binnen een paar seconden 40 gb schijven fdisken even booten en klaar. niks geen geformatteer >:)

Verwijderd

We zijn toch geen destructieve grappen aan het bouwen >:)
(want voor zoiets pak je toch gewoon pqmagic o.i.d.)

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 11:13 schreef jvdmeer het volgende:
1) je maakt een bestanje met J[CR][LF]. Dus 3 bytes in totaal en je leidt de invoer van format.com om:
code:
1
format X: [/q] [/v:volnaam]< bestand.txt
Wat bedoel je met J[CR][LF]?

moet ik dat leterlijk overtypen in een .txt?

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

Nee, met [CR][LF] wordt de tekencombinatie carriage return en linefeed bedoelt. Tenzij ik me sterk vergis kun je onder DOS/Windows daartoe komen door gewoon op enter te rammen, want het is de standaard manier om regels af te breken op die systemen. Dat is ook de reden dat je die tekens in je invoer-bestand wilt hebben, omdat format op een enter zal wachten nadat de 'y' is ingevoerd.
Pagina: 1