"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs
Je kan em releasen, maar de kans is heel groot dat je dezelfde weer terugkrijgt.
Ik heb nu, na 2 jaar chello, 3 ip adressen gehad.
Ik heb nu, na 2 jaar chello, 3 ip adressen gehad.
Laat je PC een dag ov 4 uit staan, dan krijg je misschien een nieuwe. Het hangt er maar net vanaf of de DHCP server jou IP in die tussentijd aan iemand anders uitdeelt.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Eerst ip adres releasen, daarna pc een aantal dagen uitlaten.
Dan heb je een groote kans dat je een anders ip adres krijgt.
Dan heb je een groote kans dat je een anders ip adres krijgt.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Volgens mij kun je ook wel bellen dat ze je IP gegevens ff flushen ofzo. Maar dat weet ik niet zeker.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
in principe maakt chello een koppeling van ip adress aan mac adress, dus het schiet niet op om te renewen. maar misschien als je je pc langere uitzet dan de leasetime, maar geen idee hoe lang dat is, en of dat op elk chello netwerk hetzelfde is (default 7 dagen).
Je kan als volgt volgens mij een ander IP adres forceren (terayon):
-release je IP
-verander je MAC adres (softwarematig of andere NIC)
-vraag een nieuw IP aan
-release je IP
-verander je MAC adres (softwarematig of andere NIC)
-vraag een nieuw IP aan
PC uitzetten heeft volgens mij weinig zin.. je kunt beter releasen (ipconfig /release_all) en dan de stekker van het modem eruit trekken.
als ik het mac adres verander gaat mijn cable modem op tilt....
nee, ik dacht niet dat je je mac adres kan veranderen, maar wel een andere nic. (dus andere mac) en het gevolg is dat je modem niet meer werkt en chello hem moet komen vervangen
Heh volgens mij klopt dat niet hoor!Op woensdag 14 november 2001 11:36 schreef Nono_home het volgende:
nee, ik dacht niet dat je je mac adres kan veranderen, maar wel een andere nic. (dus andere mac) en het gevolg is dat je modem niet meer werkt en chello hem moet komen vervangen
ik heb 2 nics in me pc zitten (thuisnetwerkje) en ik heb wel vaker de utp van de kabelmodem van de ene nic in de ander gestopt. Ok internet werkt dan ff niet -> modem restarten opnieuw IP aanvragen en hoppa hij doet het weer.
Of chello heeft de afgelopen 6 maanden echt lopen prutsen, maar bij mij heeft het wel eens gewerkt, heb het alleen niet echt super-recent (lees langer dan 6 maanden geleden) geprobeerd!
- Ruud
toen ze bij mij in Januari chello kwamen installeren zat de monteur te klooien met de nic. (1 was er kapot) De cable modem kwam in een pakket met de nic. Toen vergat de goede man de modem van de nieuwe nic er ook aan te hangen met als gevolg dat de eerste modem op tilt sprong en dus alsnog vervangen moest worden......
Verwijderd
Ze hoeven niet langs te komen hoor. Ik heb het van de week gehad en dan moet je ze even bellen dat je een andere netwerkkaart erin hebt zitten en dan verwijderen ze de jouw oude mac adres en kan je de nieuwe weer koppelen met je ip.Op woensdag 14 november 2001 11:36 schreef Nono_home het volgende:
Het is alleen wel lastig om ze telefonisch te bereiken
toevallig gisteravond ff netwerkkabel uit de ene pc (de "normale" chello pc) in een andere pc gestoken... Niks gereleased of aangevraagd, en het werkte meteen!?!?
IDEAAL!
(Chello in Spijkenisse met Com21)
IDEAAL!
chello is idd niet overal hetzelfde. Bij mij maakt macadres van netwerkkaart ook niet uit, bij sommige mensen wel geloof ik.Op woensdag 14 november 2001 12:40 schreef RonaldMcDonald het volgende:
toevallig gisteravond ff netwerkkabel uit de ene pc (de "normale" chello pc) in een andere pc gestoken... Niks gereleased of aangevraagd, en het werkte meteen!?!?
IDEAAL!
ach...in een volgend leven lach je er om!
Het is hier in l'warden wel van belang, zoals eerder vermeld wordt je mac adres van je nic aan het ip adres gekoppeld, wij moeten hier eerst een flush aanvragen als we er een andere netwerkkaart aan willen koppelen, echter weet ik niet of zo'n flush in 1 keer wordt doorgevoerd of dat er zoveel tijd tussen zit, tevens vraag ik me af of je in de tussentijd wel internet hebt of niet...
Wij gebruike ook een Com21 modem
Wij gebruike ook een Com21 modem
Verwijderd
chello is met een migratie bezig om iedereen.....te koppelen aan het MAC-adres van het modem en de kaart.
Waarom? Er zijn nog veel zwarte en grijze ,modems..... en dan bedoel ik niet de kleur.....
Zwart: gejat, of via niet geregistreerde import in NL aangekomen en al dan niet bewust in gebruik genomen zonder een abonnement. Ja, dat kon dus op bepaalde segmenten van het newwerk.
Grijs: ach, Chello had wel eens andere problemen en vergat met zijn logistiek wel eens een modem bij een klant op te halen. Deze klant werd weliswaar op basis van het MAC-nr van het modem of netwerkkaart uit de database gehaald of geblokkeerd, maar met een andere netwerkkaart kon je dus de zaak zonder problemen weer opstarten, die beveiliging was niet waterdicht.
Door nu en het MAC-adres van de kaart en het modem te registreren van betalende abo's en vast te zetten in een beter beveiligde database kunnen ze na een migratie in een klap alle niet geregistreerde modems en kaarten blokkeren....
En dat lijkt k....., maar voor degene die wel betalen komt er meer bandbreedte (=betere gemiddelde snelheid) en er is hoop op minder storing. Wellicht zijn er ook nog andere redenen. Bovendien zijn mogelijk degene met de illegale spullen de grootste downloaders, immers ze zijn op geen adres te traceren en mocht het IP-nr geblokkeerd raken dan zette je in de oude situatie er een andere netwerkaart erin en je kon weer vooruit.
Ook al is het nu af en toe lastig voor ons, uiteindelijk zouden we er toch beter op moeten worden. Alleen dit is en giga-projekt dus kost wel effe tijd en ik kan me vorstellen dat er af en toe meer mis gaat dan ons lief is......
Sinds bij mij de situatie weer stabiel draait heb ik geen klagen. Over het algemeen is het surfen hier prima, het dowloaden is uiteraard erg site afhankelijk, maar van de mirrors van Red Hat kan ik bijna altijd met ca 150-175 kbytes/s downloaden. En net de Macafee virus update ging in max 182 kbytes/s.
PS
als ik een andere kaart installeer dan ontvang ik een 10.x.y.z IP-nr, normaal is dat 62.a.b.c.
De serie is een intern Chello ip-nr waarbij je de kaart kunt registreren. Omdat het alleen een testje was heb ik de registratie niet gedaan. Maar via asp.chello.nl of aps.chello.nl of asp of aps alleen, in de browser in te vullen schijn je door de kaartregistratie procedure heen te kunnen gaan.
bye
André
Waarom? Er zijn nog veel zwarte en grijze ,modems..... en dan bedoel ik niet de kleur.....
Zwart: gejat, of via niet geregistreerde import in NL aangekomen en al dan niet bewust in gebruik genomen zonder een abonnement. Ja, dat kon dus op bepaalde segmenten van het newwerk.
Grijs: ach, Chello had wel eens andere problemen en vergat met zijn logistiek wel eens een modem bij een klant op te halen. Deze klant werd weliswaar op basis van het MAC-nr van het modem of netwerkkaart uit de database gehaald of geblokkeerd, maar met een andere netwerkkaart kon je dus de zaak zonder problemen weer opstarten, die beveiliging was niet waterdicht.
Door nu en het MAC-adres van de kaart en het modem te registreren van betalende abo's en vast te zetten in een beter beveiligde database kunnen ze na een migratie in een klap alle niet geregistreerde modems en kaarten blokkeren....
En dat lijkt k....., maar voor degene die wel betalen komt er meer bandbreedte (=betere gemiddelde snelheid) en er is hoop op minder storing. Wellicht zijn er ook nog andere redenen. Bovendien zijn mogelijk degene met de illegale spullen de grootste downloaders, immers ze zijn op geen adres te traceren en mocht het IP-nr geblokkeerd raken dan zette je in de oude situatie er een andere netwerkaart erin en je kon weer vooruit.
Ook al is het nu af en toe lastig voor ons, uiteindelijk zouden we er toch beter op moeten worden. Alleen dit is en giga-projekt dus kost wel effe tijd en ik kan me vorstellen dat er af en toe meer mis gaat dan ons lief is......
Sinds bij mij de situatie weer stabiel draait heb ik geen klagen. Over het algemeen is het surfen hier prima, het dowloaden is uiteraard erg site afhankelijk, maar van de mirrors van Red Hat kan ik bijna altijd met ca 150-175 kbytes/s downloaden. En net de Macafee virus update ging in max 182 kbytes/s.
PS
als ik een andere kaart installeer dan ontvang ik een 10.x.y.z IP-nr, normaal is dat 62.a.b.c.
De serie is een intern Chello ip-nr waarbij je de kaart kunt registreren. Omdat het alleen een testje was heb ik de registratie niet gedaan. Maar via asp.chello.nl of aps.chello.nl of asp of aps alleen, in de browser in te vullen schijn je door de kaartregistratie procedure heen te kunnen gaan.
bye
André
Pagina: 1