nv4_disp error in WinXP

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.799 views sinds 30-01-2008

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bij mij hetzelfde verhaal met 23.11... nou ja niet helemaal hetzelfde, ik krijg geen BSOD, maar binnen 5 minuten (en dan hoef ik niet eens iets te doen), loopt ie gewoon vast. Muis kan ik nog wel bewegen, maar als ik een aantal keren op de muistoetsen ram, dan hoor ik een piep en vervolgens doet ie niets meer. Dan na ongeveer 20 seconden reboot mijn pc

Als ie dan weer opgestart is krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/error.jpg

Draai nu weer 21.83 en dat werkt perfect

(Asus v7700 deluxe (gf2 gts) + athlon classic 800 + asus k7v (via kx133 chipset) + 512 mb pc133 mem (cas3))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?start=201&catid=13&threadid=3759

check out deze link laatste post staat een linkje naar een patch voor alle problemen inclusief uitleg hoe het probleem wordt veroorzaakt en hoe hetwordt verholpen ENJOY!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
voor de luie mensen: deze patch moet je dus hebben: http://downloads.viaarena.com/drivers/others/Test_driver1.zip

I have an update for you. Thanks for being so patient. Here is a beta patch. I must stress very strongly the word BETA here. This patch has to go through more testing in Taiwan from several departments before it is released officially and in fact will probably end up being a silent install patch in the next version of the 4in1 drivers that is if further rigorous testing proves that it is in fact a fix to this issue. If you choose to install this patch on your computer, you do so at your own risk and full responsibility yourself. Speaking frankly, normally new fixes, patchs, drivers and the like are never released beta to the public. We do not like to use end users as guinea pig testers so to speak. However, many people in these forums have asked for the details and you have all been very patient and helpful in giving me information so out of respect for you I am making it available as a beta fix. To install it, unzip the file and run the setup.exe Do not run the setup from the compressed folder.

So what does it do? It closes the RX55 memory register in BIOS. The RX55 register's official name and function is Memory Write Queue (MWQ) timer. The MWQ timer is actually a timing device included in the memory host controller to prevent write data being held in the memory queue too long. After the data has been in the queue too long it times out. This timed out data is then given a higher write request priority. Now that might sound nice a bit of extra performance BUT the procedure fails when overloaded. 3D games and Win XP put too much load on the memory queuing timer procedure. The nVidia new driver exaggerates the problem even more as the driver enables nVidia cards to use even more memory than previous driver versions.

So in a nutshell its a memory timing problem that only happens when the RX55 register is opened. Some motherboard manufacturers have already released new BIOS that have the register closed. In other instances, this patch is needed.

One thing I have noticed is that I think some people in this thread are confusing one issue with the issue that I am referring to here. Symptoms I am talking about are the infinite loop error, dropping to desktop in 3D games or spontaneous reboot in 3D games. What I strongly suggest is that you try these trouble shooting suggestions before trying the patch:

- Load optimized defaults in your BIOS and do not modify memory settings
- set your memory settings in the BIOS less aggressively and test
- make sure you have an adequate power supply
- update your BIOS and test
- disable or enable AGP fast write and test (this has worked for some people)

The reason that I make these suggestions is that I think some people are confusing general instability because their systems are being pushed to the max, with this error. For example, if you have a 250watt power supply, 128mb RAM and have all your memory settings at max then you may be asking for trouble the symptoms may be similar to this issue but its not the same. If you still get the issue after gong through these suggestions then try the beta patch (if you want to remember it is BETA).

This thread I think has broken a new record in these forums. I am going to lock it but also keep it at the top of the category so that its easily available to people as theres quite a lot of useful information in it. Ill also start a new thread with this announcement so that no one misses it.

-------------------------
VIA Arena Team
Web Media Liaison
VIA Technologies, Inc.

Verwijderd

Ik heb op m'n KT266 Pro2 en GF2 Ti en 23.11 Detonators

Iedere keer als ik vanuit All Seeing Eye en spelletje Mohaa(iso) start.
Wanneer ik vanuit Gamespy start, gaat het probleemloos :?

Verwijderd

En tot mijn grote verbaazing kreeg ik mijn bekende FREEZE van winXP weer GRRRRRRR>..... wordt er beetje gek van!

Verwijderd

Dit zijn geen driver problemen of zoiets. Heb dezelfde errors gekregen, maar alleen bij veel te hard overclocken van m'n gf2. Is de temp van je case mischien niet aan de hoge kant?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 14:56 schreef mek het volgende:
Dit zijn geen driver problemen of zoiets. Heb dezelfde errors gekregen, maar alleen bij veel te hard overclocken van m'n gf2. Is de temp van je case mischien niet aan de hoge kant?
grapjas..

dit zijn echt wel driver-problemen! iedereen heeft er last van!

Verwijderd

Sterker nog, het schijnt een probleem te zijn met directX 8.1 Als je op win 2000 directx 8.1 installeert heb je opeens ook last van vastlopers in direct 3d spellen (vooral waar veel direct draw gebruikt wordt, zoals red alert enzo.
DIVX geeft ook heel snel een probleem (zowel 3.11 als 4.11 als 4.12 codec)

Er schijnt volgende week een nieuwe directX 8.1 uit te komen?? tenminste, dat gerucht heb ik van iemand opgevangen die dicht bij microsoft zit.

De enige oplossing tot nu toe is de native windows XP drivers gebruiken voor nvidia, maar performance daarvan zuigt, Bij alle andere drivers duikt het probleem steeds weer op, kan na een uur, kan na 5 minuten.

Ik vraag me af of dit probleem ook optreed bij radeon kaarten?? zoniet, dan denk ik dat ik vanmiddag nog ff een ati radeon 8500 ergens ga oppikken.

Verwijderd

Bij mij werkte dit:
1) XP opnieuw installen
2) VIA 4.37 erover
3) 23.11 Detenator installed
al weken geen LOOPS gehad
en strak doorgamen

Verwijderd

probleem opgelost, heb een radeon 8500 retail opgepikt vanmiddag

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 16:42 schreef Martin het volgende:
probleem opgelost, heb een radeon 8500 retail opgepikt vanmiddag
Don't hold your breath.
Mijn radeon 32MB DDR jekkert ook soms in een infiniteloop op XP met de laatste (of niet laatste, maakt niet uit) drivers. Kennelijk denkt men bij die driverbouwafdelingen dat het rebooten van je systeem niet als 'vertraging' kan worden aangemerkt...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmmm ik heb die 23.11 problemen nu niet meer! Ik heb fast write uitgezet (agp staat nog steeds op 4x)

400 3dmarks verschil in vergelijking met 21.83 (kom op totaal 3000, athlon classic 800 + gf2 gts)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Hier nog steeds hetzelfde...
Draai 23.11, met de Patch en laatste 4 in 1 en toch nog steeds NV4_DISP meldingen bij D3D.

Op dit moment speel ik alleen nog maar Tactical-Ops, voor de rest niks meer want alles loopt in de Soep !!

Fastwrites aan/uit... BOEIUH !! :r altijd weer crashes. !! :'(

Freelance tweaker

• D-Devil
Ik ga vanvond mijn PC opnieuw installeren !!

De nieuwe detonators verkrijgbaar via Windowsupdate schijnen heel erg goed te draaien ! De AGP op 2x werkt ook al, en is aanzienlijk beter dan de AGP op 1x te zetten.

Ik weet alleen niet of ik de VIA latency patch moet installeren en of ik misschien de 4 in 1 drivers wel of niet moet installeren.

Freelance tweaker

Verwijderd

Damn, als ik dit draadje eerder had gelezen had ik mezelf heel wat ellende kunnen besparen en gewoon lekker w2k blijven draaien. :(

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Ik heb de problemen opgelost door mijn CPU terug te klokken. Best wel weird maar werkte wel op 2 systemen hiero....

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• D-Devil
In de laatste nieuwe NVMAX zit een oplossing :)

Deze optie klik je dus gewoon even aan, en dan werkt alles...

NOT !! :( Godverdomme, ik probeer weer es Ghost Recon te starten, of mijn UT TacOps in D3D en weer een BSOD, en daarin de info nv4_disp

Ik zou dus niet weten wat ik er nog aan kan doen. Iemand suggesties ?

Freelance tweaker

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:27

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb via NVMax mijn AGP op 1x gezet. Sindsdien heb ik die BSOD nooit meer gezien. :)
Voor het snelheidsverschil met AGP x2 of x4 maakt het bij mij niet veel uit. Ik merk er niets van met mijn GeForce3 ti-200.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Ik denk dat het probleem niet in de drivers zit. Ik heb namelijk zelf ook deze problemen met mijn IBM Netvista met een AMD Athlon 1ghz, Nvidia Geforce 256 DDR, 640mb, 45gb en Soundblaster Live. Na een aantal keren de helpdesk gebeld te hebben bleek ik niet de enige te zijn met deze problemen op hetzelfde systeem. Na langdurig onderzoek van IBM blijkt het (volgens IBM) opgelost te kunnen worden met het vervangen van de heatsink. Bij mijn pc wordt dit volgende week gedaan, dus ik ben benieuwd!

Verwijderd

ik had laatst een pc waar ik XP op moest zetten, vervolgens een update gehaald bij M$. Gevolg: spontane reboot binnen een halve minuut.

Ik hup geen gezeik, format en wederom XP erop >> updaten weer die hap >> weer hetzelfde, nja..

Goed wederom hetzelfde uitgevoerd, maar dit keer die update inspecteren: en daar stond bij drivers idd een NVidea-driver. Deze niet geselecteerd >> problem solved. >> wel nog ff Detonator 23.11 geinstalleerd ;)

Wat ik eik wil zeggen, misschien ligt bij jullie ook wel aan winXP-update

Ps. bovenstaande werkwijze van mij lijkt nogal rigoreus, maar ik fix er meerdere tegelijk dus....

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Nou, ik had het probleem ook, ik heb het opgelost door _alle_ kaarten eruit te halen (behalve videokaart), op te starten, toen was ie goed, en vervolgens één voor één terugplaatsen, toen was het weg :)

Ik had dat dus ook met screensaver & games :r

Zelfs die video op het eind van de XP installatie kon die niet afspelen, hing direct... :(

Verwijderd

Ik heb het heel soms. Maar dat is juist het irritante. Want zo is het moeilijk te testen of je systeem het nu goed doet of niet. Dus voor mij blijft het altijd onzeker.

Hoop toch echt gewoon dat ze er een universele fix voor uit brengen, maar ja, je kan veel willen... :'(

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kreeg het ook in XP, was absoluut niet weg te krijgen, wat ik ook probeerde. Kostte me veel tijd en frustratie! Uiteindelijk maar eraf gemieterd en nu draai ik al een tijd heel tevreden Win2K Pro en nog stabiel ook! (met AGP4X aan, in DX8.1 is D3D, DirectDraw en AGP accelleratiezooi enabled, UDMA op HD's, Driver strenght gewoon op Auto) De Infinite loop error in nv4_disp.dll heb ik sindsdien nooit meer gezien, voor mij hoeft XP dus echt niet meer...

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Op maandag 21 januari 2002 12:09 schreef Snippie het volgende:
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?start=201&catid=13&threadid=3759

check out deze link laatste post staat een linkje naar een patch voor alle problemen inclusief uitleg hoe het probleem wordt veroorzaakt en hoe hetwordt verholpen ENJOY!
Deze fix maakte het bij mij alleen maar erger.
Ik heb ongeveer alle Nvidia drivers gehad.
21.81
21.83
23.11
en die nieuwe: 27.52
maar het maakt allemaal niks uit.
Ik heb nu een paar van die oplossingen ingesteld, CPU to AGP veranderd in PCI enzo... werkt nog, maar het zal wel weer verkeerd gaan straks.
Ik heb dit probleem trouwens alleen gewoon in windows, niet in spellen of iets anders. Als ik een venster versleep, of als ik een bestand wil opslaan of zo, dan kapt ie er mee soms...
Ik heb trouwens een MSI K7T Turbo-R met een Geforce 2MX/400.
Ook zo raar dat ie bij de installatie van windows XP op ongeveer net zo'n manier vast loopt. Ik kan XP dus alleen installeren met een andere videokaart, best vervelend.

Als deze oplossing niet werkt, dan ga ik maar weer terug naar win2k of zo, want dit is echt bagger...

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik heb dus echt alles al geprobeert.......... :'(

Eerst had ik een GTS met winXP, dit ging maanden goed, een GF3 ti550 gekocht en geinstalleerd. Dit heeft precies 2 maanden "goed" gelopen. Heel af en toe had ik het idee dat ie niet helemaal lekker liep. Lage performance nezo maar geen BSOD's. Tot vorige week. Crashes bij het leven en tot overmaat van ramp ook nog een MFT fout..... 40Gb naar de maan.... Deze data heb ik gelukkig via een andere pc terug kunnen halen maar niet meer via me XP bak.

Dus k d8 mooi XP clean te installeren, eerst begonnen met bios update van ABIT en alles opnieuw standaard gelaten in de bios. De RAID opnieuw ingesteld, geformateerd en installeren die hap. Bij de eerste driver installatie van de videokaart gaat het al mis. XP heeft dus niet eens zelf standaard drivers voor de ti500. Elke keer gaat XP op zijn reet, BSOD bij opstarten. Terwijl het een clean installatie is, het enige wat erbij geinstalleerd was zijn de videokaart drivers.

Dus XP had het helemaal gedaan bij mij, De XP cd is dus ritueel naar de eeuwige jachtvelden gestuurd door mij.

Volgende slachtoffer was dus Win2K....... Laten we maar ophouden want hier gebeurde dus precies het zelfde.....

Ik vraag me nu echt af wt er aan de hand is.

Geen enkele patch, WHQL of detonatorXP driver heeft mij geholpen, alles staat standaard.

Ik heb alle maar dan ook echt alle oplossinge die ik heb kunnen vinden op het internet al geprobeert maar geen geluk.

We zijn nu anderhalve week verder en ik denk ongeveer een uurtje of 40 van alles al geprobeert maar niets werkt.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wie, O, wie help ons...... :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 21:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zie hier allemaal hele mooie posts over fixxes voor VIA borden.. maar ik zit met een i850 chipset...

P4 1700
Asus P4T-E
512 RIMM
Asus V7700 GF2 GTS Deluxe

Da's alle interessante info voor dit probleem voor zover ik begrepen heb. Ik heb alle 'oplossingen' uit deze thread geprobeerd (behalve uiteraard VIA fixxes e.d.), maar de BSOD blijven vrolijk tevoorschijn komen.

Ik heb ze alleen na het afsluiten van een game. Maakt niet uit welke game (CS, GTA3 zie maar) en het hoeft ook niet altijd te gebeuren, 70% kans van wel :(

Ik begin wanhopig te worden... maar aangezien iedereen er last van schijnt te hebben.. waarom is er dan geen fixx van NVidia zelf ofzo? Want voor zover ik begrijp wordt het probleem toch richting de Detonator drivers gezocht?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb een ECS K7S5A bord (sis chipset) met een ahtlon 1333. En ik heb dit probleem ook. Ik had voorheen een gf2 gts en met alle drivers boven 21.83 had ik er last van die bug. Ik gebruikte dus altijd die 21.83.. maar nu heb ik sinds kort een gf4 ti4200 en nu kan ik die 21.83 niet meer gebruiken want die ondersteunt geen gf4 :(
Met als gevolg dat m'n computer nu om de paar uur spontaan reboot door die loop bug :(
Ook heb ik sinds ik die gf4 heb bij elk spel na 10sec dat mn computer in 1x compleet freezed. Ik heb toen mn cpu op 10x100 gezet en nu kan ik zon 10-15 spelen voordat dit gebeurd... ik weet niet of dit dezelfde bug is, of dat het ergens anders aan ligt want windows geeft geen error report scherm nadat ik hem opnieuw op heb gestart na die freeze.
Maar het is heeeeel erg irritant en ik word er een beetje moe van zo langzamerhand :(

vtec just kicked in yo!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb alle bovenvermelde oplossingen ooit al geprobeerd . elke keer euforisch dat het weg was , maar na een tijdje komt het probleem toch elke keer weer terug .
als je drivers uninstalled en nieuwe installed heb je het probleem (meestal) ook ff niet meer .

wat het volgens mij is : powersupply .
pas mijn voeding opgeblazen en in de aanloop naar dit gebeuren had ik ongelooflijk veel van die blauwe schermen met loops en nv_4 blabla errors . (ik had pas 4 80mm fans bij aangesloten , 1 120mm en 1ccfl) dat was teveel voor mijn 250watt voedingkje .

welke voedingen gebruiken jullie ?

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-01 11:18
Ik had een niet topic geopend met de melding dat het niets met de AGP te maken had. Deze werd meteen gesloten :(.

Dan maar nog een post hier :

Ik kreeg deze error ook altijd en probeerde alle oplossingen die ik kon vinden. De meesten hadden te maken met AGP instellingen enzo. Elke driver die ik kon vinden had er last van, sommigen vaker dan andere. Toen ik een 2e pctje kocht zonder AGP slot dacht ik dat ik er vanaf was. Geforce 2 MX PCI erin en het probleem zou over moeten zijn. NEE dus. Nog steeds reboot hij met die nv4_disp error. Met de onboard AGP kaart 0,0 problemen. Het ligt dus niet aan AGP maar aan NVidia en Windows XP. Het verneuken van de drivers voor je AGP bridge help dus ook niet. Het brengt michien je systeem snelheid omlaag wanneer je AGP gebruikt en dus minder kans op vastlopers. bij PCI helpt dit niet en heb je er dus niets aan. Een te hoge FSB lijkt meer invloed te hebben. 100Mhz weinig tot geen vastlopers, op 110 tot eens in de 2 dagen. Het maakt niet uit wat je doet, DivX of DVD via tv-out, game of gewoon niets. Ik baal er best een beetje van en zit dus te denken aan Windows ME of een ati. Beiden hebben voor en nadelen. Er moet toch wel iets aan te doen zijn? Heeft er iemand ook de source van Nvidia drivers? Ik ben erg benieuwd of daar info uit te halen is.
Anyway, iemand nog tips? commentaar?

Voeding is het niet. MD en chipset maakt niets uit. Videokaart ook niet. Het gebeurt alleen onder windows XP? WAAR DENK JE DAN DAT HET AAN LIGT? DX 8.1 is het probleem ook niet.

Verwijderd

hmm leuk dat ik over dit probleem lees

had namelijk 2 dagen geleden dezelfde error ook winxp en het bordje a7v133 heb nu de laatste video drivers en error blijkt nog weg teblijven

msi starforce gf2 mx tv out 8818

Verwijderd

Hallo allemaal,
dit is mijn eerste post op dit forum, en ik hoop een hele nuttige!
Ik weet niet of deze tip al is genoemd, maar had geen zin om 6 pagina's door te bladeren..
Op deze site: http://www.3dspotlight.com/tweaks/geforce/index.shtml
staat een handleiding voor het tweaken van geforce kaarten, en een link naar een programmaatje genaamd NVmax.
Dit is een programma om je gforce mee te tweaken, en bij de opties van System->Miscellaneous zit een optie BSOD 'infinite loop' fix, deze heb ik aangeklikt, en voila, ik kan weer normaal directX applicaties draaien zonder vastlopers (wat bij mij telkens al na enkele seconden gebeurde). Ik hoop dat dit ook voor anderen de oplossing is voor het probleem. Ben benieuwd!

Edit:
Bij nader inzien zou het ook aan de optie 'Disable 3D enhanced CPU optimisations' kunnen liggen, ben er nog niet helemaal uit. Toen ik vanmiddag de nieuwe WHQL drivers had geinstalleerd was het probleem weer terug.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55

St@m

@ Your Service

jammer maar het mag nog steeds niets baten, mijn vastlopers blijven komen, ik krijg geen blauw scherm maar de rest is hetzelfde, er zijn nu nieuwe via drivers uit, misschien dat het iets uithaalt voor de mensen met een via sjipset

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Nou, ik heb hier de oplossing die bij mij werkte: Ga naar [url="http://www.hauppage.com/html/Winxp_driver_data_invalid.doc"]www.hauppage.com/html/Winxp_driver_data_invalid.doc[/url]

Ik heb alles gedaan en sindsdien loopt het hier als een zonnetje.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 12:29 schreef Tadango het volgende: MD en chipset maakt niets uit. Videokaart ook niet. Het gebeurt alleen onder windows XP? WAAR DENK JE DAN DAT HET AAN LIGT? DX 8.1 is het probleem ook niet.
Nou,
toen ik een poosje geleden ging kijken of XP op mijn KT7-RAID wilde werken, bleek dat alles met toen mijn VGA kaart, een GF2MX prima liep zonder drivers toe te voegen,

Maar een Detonator installeren gaf subiet problemen. Nu is mijn favoriete spel nog steeds NFS5, en daarin kon ik duidelijk zien dat de boel op AGPx4 stond. Flakkerende textures, en uit NFS5 terugschakelen met CTR+ESCAPE naar de desktop, geeft een crash van het spel en een extreem instabiel systeem.

De AGP bus in PCI mode instellen helpt daarvoor wel, maar nog steeds was er sporadisch en probleem, als je de Anisotropische filtering of andere D3D texture instellingen verandert.

Daarna een GF4 kaart er in, en eigenlijk precies hetzelfde, alleen is die snel genoeg in PCI mode :+

Aangezien al die ellende niet te verhelpen is met VIA 4-in-1 drivers, en het probleem er niet is als de bij XP meegeleverde drivers (die overigens ook in PCI mode draaien) gebruikt worden, denk ik dat de NVidia drivers zelf de oorzaak zijn, maar dat de VIA PCI-AGP-CPU brug de oorzaak is.

Oftewel,
weer een VIA bug, die weer ontkent wordt door VIA, en waar de fabrikant (In dit geval NVidia) maar omheen moet zien te programmeren.

Ondertussen draait ME hier inderdaad als een zonnetje. ;)

//edit O, hier is het dus een dualboot systeem, XP en ME.

//edit 2 Er is trouwens nog een heel ander probleem. Met XP zelf. Vaak kan over de PCI brug, waar de AGP ook mee in directe communicatie staat, de PCI hardware ID niet goed worden uitgelezen, vooral de Sub-vendor en Sub-device ID. Dat geintje bestaat eigenlijk al vanaf NT4.
(XP en 2K zijn NT5)

Ik heb zo vaag het vermoeden dat MS daar ook maar een beetje omheen heeft geprogrammeerd. Dus dan kan het weer een VIA bug zijn, nog steeds, of een programmeer probleem van Microsoft. Pffhh. :P

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik weet dat dit een oud topic is maar ik probeer het toch.

Ik ben al een tijdje de demo van Unreal Tournament: GOTY (de allereerste unreal) aan het spelen. Zonder problemen, maar nu heb ik de volledige GOTY versie, en die werkt niet.

Ik start em, dan krijg ik 2 tellen later het bureaublad te zien in 640*480-16(of minder)kleuren, en ik krijg een nv4_disp error.

Ja ik heb de nieuwste driver(71.84) en ja ik heb directx9.0c
het gaat hier om een asus geforce 4 mx440 en ik draai windows xp pro met sp2 (windows staat er net 3 weekjes op).

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

groetjess,
Bart Grefte
ECS K7S5A
512MB DDR-RAM
AMD Athlon xp 1800+

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 10-04-2005 20:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-01 08:52
Heb je toevallig een Logitech toetsenbord dan wel muis en de daarbij behorende software geinstalleerd? Dit geeft namelijk HEEL veel problemen met UT GOTY. Deze uninstallen en rebooten hoort dit op te lossen. succes!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

p43000 schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:15:
Heb je toevallig een Logitech toetsenbord dan wel muis en de daarbij behorende software geinstalleerd? Dit geeft namelijk HEEL veel problemen met UT GOTY. Deze uninstallen en rebooten hoort dit op te lossen. succes!
nope, maar als dat het was, waarom doet de demo wel en de volledige niet??

ter info, 't is geen bsod hoor, maar een "normale" error

de demo heeft trouwens af en toe ook kuren, loopt ie vast. Na paar keer alt+tab en windowstoets te hebben ingedrukt krijg ik dit:
http://members.home.nl/a.kost/unreal.jpg
Dit gebeurt heel weinig...., maar de demo liep net een paar keer vast, dus die werkt ook voor geen meter.

EDIT: kwam net wat tegen met google, Service Pack 2 van windowsXP zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Maar als dat zo is, hoe los ik dat dan op?

[ Voor 58% gewijzigd door Raven op 10-04-2005 21:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb sinds kort ook weer die bekende bug bij het spelen van Flight Simulator 2004 en dan kies voor Addon vliegtuigen. Ik krijg het niet opgelost en dat terwijl ik er 2 jaar van verlost was :(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sheik schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:13:
Ik heb sinds kort ook weer die bekende bug bij het spelen van Flight Simulator 2004 en dan kies voor Addon vliegtuigen. Ik krijg het niet opgelost en dat terwijl ik er 2 jaar van verlost was :(
of je het al geprobeerd hebt weet ik niet, maar windows xp heeft een program compatibility wizard.
Was me even ontschoten dus heb ik net zelf ff geprobeerd met de demo van unreal tournament GOTY, geen 1 keer vast gelopen! nu nog testen met de volledige versie.....

Oscar Wilde

Verwijderd

GOTY werkt hier prima op win XP sp2 pro, (heerlijk spel he :D, tijdloos...).

maar rotzooi eens met settings, gooi je ini's weg, uninstall, haal de UTGOTY map weg, en dan install em weer, het is geen driverprobleem denk ik, probeer eens de UTPG patches (http://www.utpg.org/)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:37:
GOTY werkt hier prima op win XP sp2 pro, (heerlijk spel he :D, tijdloos...).

maar rotzooi eens met settings, gooi je ini's weg, uninstall, haal de UTGOTY map weg, en dan install em weer, het is geen driverprobleem denk ik, probeer eens de UTPG patches (http://www.utpg.org/)
Reinstall al geprobeerd, ook compatibiliteits wizard op windows98/ME ingesteld. Helpt allemaal niet.

Oscar Wilde

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wel een heel erg oud topic, in dit geval is het beter om een (duidelijk) nieuw topic te openen :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.