Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afgezet door compu boer

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Hallo,

Ik had voorheen een duron 850, die heb ik opgeblazen >:)
Nu kwam ik bij de compu-boer en hij zei dat hij nog een 1 GHZ TB had liggen met FSB op 266 :) . ik blij maar moest ook een nieuwe mobo bij
(mijn oude ondersteund geen bus snelheid van 200 mhz). ik naar huis met mijn nieuwe setje. assembleren en draaien, maar....
Ik kreeg geen 1 GHZ / 266 maar een 1000 mhz / 200 :(

Ik dezelfde dag weer terug met processor en facatuur. ze vriendelijk gevraagd of ze mij de goede processor wilde geven.

Krijg ik te horen dat de facatuur niet geldig was :?

Wat moet ik doen om mijn gelijk te halen.
Ga ik naar de consumentenbond moet ik eerst lid worden voordat ze mij kunnen helpen (hebben ze mij verteld)

De politie heeft er waarschijnlijk geen zin in om dit op te lossen. (sorry meneer moet u zelf regelen met de verkoper)

Ik wordt harstikke gek hiervan.

Iemand ervaring?

p.s de search is gebruikt en daar kwam ik ook een slachtoffer tegen maar daar vond ik nix anders dan rel sugesties. Ik wil het graag op een socialere manier oplossen.

bvd...

\0/

Verwijderd

GoT knokploeg >:)

radar

peter r.

breekijzer

grote & brede neef/oom :P

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

waarom is de factuur niet geldig dan?? die is toch gewoon van hun zelf???

enne.. die knokploeg >:) >:)

enne.. mail adres van die compu boer??? ff spammen met zn allen! ;)

edit:
spammen is toch legaal.. toch? ;)

Verwijderd

jaaaaaa dit heb ik ook wel eens gehad zoiets! je moet proberen het gewoon door overleg op te lossen (had ik ook geprobeerd). maar als je erachter komt dat dit echt niet gaat lukken, stamp je daar gewoon wat ramen in (sorry maar ik doe zoiets als ik mijn gelijk niet krijg) en 3 dgn later stonden ze opeens bij mij aan de deur met een schade verhaling op die ruit! dus ik zei: ik mijn geld terug en ik betaal de schade! en zo was het opgelost (ik was nu wel 75,- lichter dan voorheen maar maakt niet uit ik heb iig geld terug)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45
Gewooon weer mee heengaan; ze kunnen zeggen wat ze willen maar jij hebt het spul plus die factuur van hun gehad, dus het is zo geldig als wat, en je niet met een kluitje het riet in laten sturen. Neem anders iemand mee die zich niet zo snel de deur laat wijzen. (en idd, aan rellen en gefuck heb je niets)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 13:43
Lang genoeg blijven doorzeveren, iedere dag maar weer , op gegeven moment worden ze helemaal nutz van je en zullen ze vanzelf de boel wel corrigeren. >:)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Gewoon bij de politie aangifte van oplichting doen.
Lijkt mij een duidelijke zaak.
Zal de politie er ook echt wat aan moeten doen.

(p.s. Wel eerst even naar die boer toe om te zeggen dat je aangifte van oplichting gaat doen.. helpt meestal wel)

P.s.s Wat is hun argument om die factuur van jou ongeldig te verklaren?

• Drama
Toen ik vroeg waarom de factuur niet geldig was kreeg ik zo'n antwoord van ja,nee ik weet het zelf eigenlijk ook niet maar toch is de factuur niet geldig

Dan kan je hoog of laag springen marre de reden is mij nog steeds onduidelijk.

Maar goed ik hoor het al alleen maar tweakers die hun agressie kwijt willen, daar berijk je nix mee!
Ik wil dit gewoon oplossen zonder losse tanden en ontwrichtte kaaken.
Misschien weet iemand van julie een instantie die dit soort problemen SOCIAAL weten op te lossen.

\0/

Verwijderd

Ik zou het eerst op een rustige manier proberen. Vraag of je de manager mag spreken. Als deze niet akkoord gaat, dreigen met aangifte bij de politie (die doen wel niks, maar da weten zij nog niet). Als het echt absoluut niet lukt, midden in de nacht jerrycan met benzine door de brievenbus gieten met een brandende krant erachteraan! (dit wel geheel op eigen risico, want das natuurlijk errug illegaal)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Ik had voorheen een duron 850, die heb ik opgeblazen
begrijp ik goed, dat jij nu een 1Gig processor terug hebt gekregen ? en nou ga je zeiken dat het niet een 266 is, maar een 200 ? man. je mag al blij zijn dat je wat terug krijgt :(

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Als jij bij de politie een aangifte van oplichting doen MOET de politie jou wel serieus nemen.
Echter voordat jij dat doet met je wel even naar die comp. boer toegaan, en hem vertellen dat je die aangifte gaat doen als ze jou niet de juiste chip geven, of de cpu en moederbord tegen koopprijs weer innemen.

P.s. om welke Comp boer gaat het en waar zit die??

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gewoon de politie als je eens goed heb gelezen want het is oplichting...ze hebben je geen duidelijke rede gegeven waarom het factuur niet geldig is..en ze hadden iets anders toegezegt dan dat je gekregen hebt.

Kijk was een nou een klein prijsje oke dat doe je het niet maar als ze dit ook bij andere mensen doen gaat het met behoorlijk wat bedragen, Ga zometeen gewoon naar die boer en vraagt aardig blabla ik wil dus de beloofde die jullie hebben toegezegt hier is het factuur, zonee..dan geef ik het aan bij de politie. En wees niet bang, de politie is ervoor om je te helpen..grtz

• Abbadon
  • Laatst online: 08:45
Op woensdag 14 november 2001 10:42 schreef Drama het volgende:
Toen ik vroeg waarom de factuur niet geldig was kreeg ik zo'n antwoord van ja,nee ik weet het zelf eigenlijk ook niet maar toch is de factuur niet geldig

Dan kan je hoog of laag springen marre de reden is mij nog steeds onduidelijk.

Maar goed ik hoor het al alleen maar tweakers die hun agressie kwijt willen, daar berijk je nix mee!
Misschien weet iemand van julie een instantie die dit soort problemen SOCIAAL weten op te lossen.
Je moet ook niet agressief worden, maar assertief. Dat je niet assertief genoeg bent bewijst wel dat het jou nog niet duidelijk is waarom ze de factuur als niet geldig zien. Ik blijf zelf altijd heel rustig en in zo'n geval als dit weet ik dat ik het gelijk aan mijn kant heb en stel ze duidelijk voor een fait accompli.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18
Altijd vriendelijk blijven en alleen door blijven vragen waarom de factuur niet geldig is. Houd je poot vriendelijk stijf!

Ook eens gedaan, had er een uur gestaan, zij kunnen de andere klanten niet helpen daar jij ervoor staat. Ook gewoon beetje luid praten bv met de vraag: Hoe kan het dat u niet kan verklaren dat de factuur niet geldig is?

Zorg dat er andere klanten bij staan dan, dat soort onbeantwoordde vragen staan erg slecht :)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ik sluit me aan bij die knokploeg >:)

specs

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Als je iemand voor de knokploeg zoekt... ik zit niet op karate/judo/ninpo bujutsu/tankai maar ik weet wél hoe ik iemand voor zijn smoel moet slaan ;)

XBOX 360 Gamertag

• L_Jinx
  • Laatst online: 27-11 16:48

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Op woensdag 14 november 2001 10:46 schreef FragDaddy het volgende:

[..]

begrijp ik goed, dat jij nu een 1Gig processor terug hebt gekregen ? en nou ga je zeiken dat het niet een 266 is, maar een 200 ? man. je mag al blij zijn dat je wat terug krijgt :(
|:(
Misschien is het wel zo dat hij een nieuwe heeft gekocht.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Houd gewoon die 1000/200 proc en zet hem op een hogere bus... :Y) Die 1000/266 is veel slechter over te klokken :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Drama
Op woensdag 14 november 2001 10:46 schreef FragDaddy het volgende:

[..]

Ik heb voor een gloednieuwe proc betaald nix terug gekregen

\0/

• Drama
Op woensdag 14 november 2001 10:53 schreef Mr_Atheist het volgende:
Houd gewoon die 1000/200 proc en zet hem op een hogere bus... :Y) Die 1000/266 is veel slechter over te klokken :)
En dan zometeen een opgeblazen 1000/200 net als die duron 850, nee OC'en daar begin ik eerst niet meer aan.

\0/

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik zie het probleem niet echt hoor. Alleen dat je een nieuwe mamaplank voor niks heb gekocht, voor de rest vind ik dat hij je netjes heeft geholpen hij heeft je voor een Duron 850 een 1000Mhz gegeven. Alleen omdat hij niet 266 is? wil je hem omruilen of je geld terug? Ik ben niet bekend met AMD dus maar op hoeveel mhz draait een duron toch ook op 200Mhz?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Exirion
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik snap 't probleem niet echt. Als ik het goed begrijp heb je nu gratis een 1GHz-200 gekregen omdat je Duron opgeblazen was? In dat geval heb je zeker weinig te klagen! Je mag ze dankbaar zijn dat ze je niet gewoon laten betalen.

En ook al hebben ze je wel laten betalen: een 1GHz-266 is hetzelfde als een 1GHz-200. Gewoon unlocken en draaien maar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Misschien eens checken bij de kamer van koophandel of er meer klachten over deze winkel binnen zijn gekomen?
Weet je iig of er meer problemen waren in het verleden met deze shop....

• Drama
NOG EEN KEER...
IK KREEG GEEN PROC TERUG IK MOEST DE VOLLE POND BETALEN
oftewel ik heb eeen nieuwe proc gekocht omdat de andere was opgeblazen.

\0/

Verwijderd

ophouden met zeiken en naar de politie gaan om aangifte te doen van oplichting ...

is best wel een obvious case namelijk.. maar hoe langer je wacht/twijvelt hoe minder serieus de politie je neemt!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 november 2001 11:07 schreef Drama het volgende:
oftewel ik heb eeen nieuwe proc gekocht omdat de andere was opgeblazen.
Goed, dan heb je dus inderdaad recht op een 1GHz-266. Maar als die zaak nou echt heel moeilijk gaat doen, laat het dan lekker zitten. Er werk van maken kost je onnodig veel tijd (en geld). Deze CPU kun je gewoon unlocken en als 1GHz-266 gebruiken. Probleem opgelost en jij weer blij zonder dat je veel moeite hoeft te doen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als jullie nu eens GOED lezen, hij heeft die 1GHz NIEUW gekocht en niets teruggehad voor de dooie duron

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
Op woensdag 14 november 2001 11:05 schreef Exirion het volgende:
Ik snap 't probleem niet echt. Als ik het goed begrijp heb je nu gratis een 1GHz-200 gekregen omdat je Duron opgeblazen was? In dat geval heb je zeker weinig te klagen! Je mag ze dankbaar zijn dat ze je niet gewoon laten betalen.

En ook al hebben ze je wel laten betalen: een 1GHz-266 is hetzelfde als een 1GHz-200. Gewoon unlocken en draaien maar.
hij heeft toch echt een 1Ghz 266Mhz GEKOCHT! en een 200Mhz meeGEKREGEN. Lijkt me toch wel een probleem.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Gewoon aangifte doen van oplichting klaar.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 14 november 2001 11:10 schreef Tampie2000 het volgende:
hij heeft toch echt een 1Ghz 266Mhz GEKOCHT! en een 200Mhz meeGEKREGEN. Lijkt me toch wel een probleem.
Formeel gezien wel, maar voor een Tweaker is dat geen probleem :)

Verwijderd

Het is wettelijk geregeld dat je binnen 7 dagen het product mag terugbrengen tegen terugbetaling van het volledige bedrag. !!!!!!!!!

Mits hij onbeschadigd is, maar ik denk dat je wel een cooler kan monteren.

Factuur is geldig als hun 'm zelf hebben gemaakt, vast wel herkenbaar een een gekleurd headertje oid.
De naam van de verkoper zal er ook wel opstaan.

Dus laat je niet aan het lijntje houden want voor dat je het weet zijn die 7 dagen voorbij, en dan wordt het heel wat moeilijker.

Eerst na de winkel, en hun wijzen op die feiten. idd dreigen met politie, op vrijdagavond vlak voor sluitingstijd. ;) En niet weggaan voordat je 'm hebt.

Het gaat niet om het feit dat ze fysiek misschien hetzelfde zijn, je hebt niet gekregen waar je om gevraagd hebt.

suc6

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:19
Ah dat is duidelijk: dan heb je dus gewoon een produkt gekocht, maar niet gekregen waar je voor betaald hebt.

Zover ik weet (met mijn klein beetje rechtenkennis) is er dan helemaal geen overeenkomst gesloten en heb jij gewoon het recht om de hele transactie terug te draaien.

Ik zou eerst met die winkel het proberen op te lossen (geen goede reclame voor ze, evt. dreigen met juridische maatregelen) en willen ze niet meewerken kan je naar de politie gaan, maar ik weet niet waar hun prioriteit ligt.
Wat je ook zou kunnen doen is de consumentenbond inschakelen en hen laten bellen. Nog een andere mogelijkheid is uitzoeken of je een rechtsbijstandsverzekering hebt en je gewoon een kort geding kan aanspannen of zo(weet niet of je zaak serieus genoeg is hiervoor). Maar dat laatste kan een rechtenexpert misschien beoordelen????

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 10:33 schreef Drama het volgende:
De politie heeft er waarschijnlijk geen zin in om dit op te lossen. (sorry meneer moet u zelf regelen met de verkoper)
waarschijnlijk geen zin in?? Heb je het al geprobeerd?
De politie heeft een wettelijke plicht om jouw aangifte op te nemen...

Ga met dit proces verbaal zwaaien en sim sala bim...

succes

• cool0

cool0

Zo doe ik het altijd wanneer ik een probleem heb.

Gewoon een paar maatjes optrommelen je gaat naar die winkel je vraagt nog 1 keer als die het wil ruilen. Zo niet zeg je wat is dat voor pc die daar demo draait. (interseren als je die dan wil kopen)
Antwoord verkoper : das de nieuwe AMD 1900+ draait mooi.
Ver volgens ga jij naar die pc kijkt even naar de achter kant en haalt de kabels los en en tilt die bak op of monitor. Dan zeg je dan neem ik deze maar mee als die nou moeilijk gaat doen en hij komt naar je toe dan komen je vrienden er bij staan 9die op een eerder moment ofzo de winkel inkwamen voor jou) dus dat hij niet weet dat jullie bij mekaar horen. Dan zeg je tegen hem of me geld terug of ik neem deze mee ter compensatie.
Werkt geheid en niet bang worden als hij zegt ik haal de politie erbij dat moet hij dan maar doen. Dan kan je het verhaal gelijk uitleggen. DIt werkt het best op een drukke zaterdag of koopavond :).

Dit heeft bij mij nog NOOIT gefaald.
ook al is het dat ik het maar 2 keer heb moeten doen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Staat op de factuur of het een 1 ghz 200 of een 1 ghz 266 is? Anders heb je waarschijnlijk geen keihard bewijs. Dan is het puur jou woord tegen dat van de computer shop. En ik denk dat ze er bij de politie dan ook weinig voor je aan kunnen doen.

• Fatamorgana
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Als alles niet helpt kun je ook gewoon in de winkel blijven staan en duidelijk tegen alle klanten die binnen komen zeggen: "Ik zou oppassen als je hier iets koopt, ze lichten je nl zo op". Misschien dat dit gaat helpen want dat is niet echt goede reclame voor hun.

• Rukapul
  • Laatst online: 12:30
Op woensdag 14 november 2001 11:17 schreef MrK het volgende:
Het is wettelijk geregeld dat je binnen 7 dagen het product mag terugbrengen tegen terugbetaling van het volledige bedrag. !!!!!!!!!
Nee hoor. Als jij in een winkel iets koopt hoeven ze dat niet terug te nemen als het product in orde is.
Als je het over garantie hebt dan geldt altijd de redelijke termijn waarin een product niet kapot hoort te gaan.

• Twarp
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Wijckel Friesland? Als je me ff verteld waar je die materialen heb gehaald kan ik altijd even kijken voor je. Heb hier en daar connecties.

Meh ...

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Het lijkt me ook wel een beetje zonde omdat je volgens hun ook een nieuwe mobo moest kopen. Dat was dus eigenlijk niet nodig. Lijkt mij gewoon oplichterij. Ikzou eerst naar de winkel gaan (liefst met 2 vrienden ofzow, niet om te knokken maar dan ben je moeilijker weg te poeieren) en desnoods dreigen naar de politie gaan tenzij zij je genoeg compenseren.
Veel geluk enne, niet te lang wachten.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

HOe heet de winkel en post ff een telnr. er zijn hie vast genoerg tweakers die wel ff willen bellen met die winkel >:)

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:25 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Nee hoor. Als jij in een winkel iets koopt hoeven ze dat niet terug te nemen als het product in orde is.
Als je het over garantie hebt dan geldt altijd de redelijke termijn waarin een product niet kapot hoort te gaan.
Ja hoor, Volgens mij is het de nieuwe wet: Op Afstand Kopen.
En daar vallen volgens mij alle pc-winkels onder.

Ik heb het gedaan bij MyCom en Computerland, geen enkel probleem:" O u komt dit terugbrengen, dat is prima. Ik zal het geld even pakken".
Ging toch over 500 piek.

Binnen 7 dagen hoef je niet eens een reden op te geven.

• Drama
Op woensdag 14 november 2001 11:28 schreef Twarp het volgende:
Wijckel Friesland? Als je me ff verteld waar je die materialen heb gehaald kan ik altijd even kijken voor je. Heb hier en daar connecties.
IDD Wijckel Friesland
Conecties, heb ik ook maar dan met knuppels
b.t.way ken ik dei?

Ik ga vanmiddag even langs met mijn goede fatsoen en zal het nog een keer proberen morgen post ik de uitslag
Bedankt allemaal oh ja Wie in de buurt van Sneek woont en heeft zin om te rellen eamel (Zeuren in't fries (lijkt op e-mail)) even op mr_gorba@hotmail.com
met tel.nr dan bel ik als ik hulp nodig heb. >:)

\0/

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04

sll

Op woensdag 14 november 2001 11:38 schreef MrK het volgende:

[..]

Ja hoor, Volgens mij is het de nieuwe wet: Op Afstand Kopen.
En daar vallen volgens mij alle pc-winkels onder.

Ik heb het gedaan bij MyCom en Computerland, geen enkel probleem:" O u komt dit terugbrengen, dat is prima. Ik zal het geld even pakken".
Ging toch over 500 piek.

Binnen 7 dagen hoef je niet eens een reden op te geven.
Maar als je zelf _fysiek_ naar een pc-winkel gaat (dus niet kopen via telefoon/internet), dan geldt die nieuwe wet niet (want je koopt immers niet op afstand).

Verwijderd

Ben die spullen zelf gaan halen bij de winkel.

Heeft die winkel een site, waarop ze verkopen?

Als die winkel dat wel heeft dan vallen ze zeker onder die wet.

MyCom en Computerland hebben ook geen verkoopsite, de verkoper zei dat ze het wel verplicht waren.

Verwijderd

Termijn is zelfs 8 dagen geloof ik. Waar ik werk is het ook geen probleem. Of het nu via de website of in de winkel is gekocht maakt niet uit.

• Dreamer
  • Laatst online: 24-11 14:00

Dreamer

Foutje

is heel simpel heb ik geleerd van mijn economie leraar

je gaat bij de balie staan en zegt dat je die goeie proc wil hebben, dan zeggen ze waarschijnlijk neeh dan vraag je het nog een keer vriendelijk maar iets harder. Helpt dat ook niet ga je staan schreeuwen wedden dat je hem krijgt

dit komt omdat er allemaal klanten die winkel binnenkomen en horen dat jij onttevreden dus zullen zij daar ook niks kopen :)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Xandrios
  • Laatst online: 30-11 00:19
?
Op woensdag 14 november 2001 10:33 schreef Drama het volgende:
(mijn oude ondersteund geen bus snelheid van 200 mhz
je had eerst een duron, maar je mobo kan geen 200fsb draaien ???!?!

Een duron draait ook op 200mhz fsb hoor....

• Drama
Op woensdag 14 november 2001 12:30 schreef Cutebritney het volgende:
?
[..]

je had eerst een duron, maar je mobo kan geen 200fsb draaien ???!?!

Een duron draait ook op 200mhz fsb hoor....
Typfout moet 266 zijn maar ja dat krijg je als je snel wilt typen

\0/

• sll
  • Laatst online: 15:04

sll

Op woensdag 14 november 2001 11:55 schreef MrK het volgende:
Ben die spullen zelf gaan halen bij de winkel.

Heeft die winkel een site, waarop ze verkopen?

Als die winkel dat wel heeft dan vallen ze zeker onder die wet.

MyCom en Computerland hebben ook geen verkoopsite, de verkoper zei dat ze het wel verplicht waren.
Hmm, daar ben ik niet zo zeker van... Dit zou betekenen dat elke winkel die een website heeft om producten te verkopen onder die wet valt, zelfs als je niet via die website koopt :?

Maar goed, veel winkels hebben toch al uit zichzelf een 'vrijwillige' service waarbij producten kunnen worden omgeruild... Dat ze deze service aanbieden hoeft niet altijd te betekenen dat ze ertoe _verplicht_ zijn.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:17 schreef Exirion het volgende:

[..]

Formeel gezien wel, maar voor een Tweaker is dat geen probleem :)
Doe niet zo dom, als je betaald voor een 1000/266 moet je een 1000/266 krijgen, klaar.
Maar ik heb het idee dat hij niet het hele verhaal heeft verteld. Gelukkig lever ik alleen maar hele systemen aan klanten, maar als ik om me heen zie wat collega's voor een kneuzen over de vloer krijgen met de meest stupide vragen zet ik wel eens vraagtekens hoe de verkopers het moeten volhouden om steeds maar weer vriendelijk te moeten blijven.

Maar het feit blijft, als je betaald voor iets, moet je het ook krijgen. Waarschijnlijk denkt de compuboer dat je de processor hebt omgeruild of zo. Zit er een sticker op?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:24 schreef cool0 het volgende:
Zo doe ik het altijd wanneer ik een probleem heb.

Gewoon een paar maatjes optrommelen je gaat naar die winkel je vraagt nog 1 keer als die het wil ruilen. Zo niet zeg je wat is dat voor pc die daar demo draait. (interseren als je die dan wil kopen)
Antwoord verkoper : das de nieuwe AMD 1900+ draait mooi.
Ver volgens ga jij naar die pc kijkt even naar de achter kant en haalt de kabels los en en tilt die bak op of monitor. Dan zeg je dan neem ik deze maar mee als die nou moeilijk gaat doen en hij komt naar je toe dan komen je vrienden er bij staan 9die op een eerder moment ofzo de winkel inkwamen voor jou) dus dat hij niet weet dat jullie bij mekaar horen. Dan zeg je tegen hem of me geld terug of ik neem deze mee ter compensatie.
Werkt geheid en niet bang worden als hij zegt ik haal de politie erbij dat moet hij dan maar doen. Dan kan je het verhaal gelijk uitleggen. DIt werkt het best op een drukke zaterdag of koopavond :).

Dit heeft bij mij nog NOOIT gefaald.
ook al is het dat ik het maar 2 keer heb moeten doen.
Wat ben jij een zielig mannetje. |:(

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10 10:22
Op woensdag 14 november 2001 10:42 schreef Drama het volgende:

Instantie = GoT knokploeg, klappen geven is ook een vorm van socialisme :)
een steen door het raam gooien verkomt losse tanden en ontwrichte kaaken. hoewel die steen stuk zal zijn... :D

voor de rest, aangifte doen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aangifte oplichting -> kan niet= consumentenrecht, de politie is idd NIET op zijn plaats en zal niet helpen.
Zoek nog maar eens goed naar de term oplichting.
Gewoon nogmaals heengaan, nogmaals uitleggen en om filiaalmanager vragen en kijk ook ff op je cpu of het idd geen C versie tbird is.

• Drama
Op woensdag 14 november 2001 13:02 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Doe niet zo dom, als je betaald voor een 1000/266 moet je een 1000/266 krijgen, klaar.
Maar ik heb het idee dat hij niet het hele verhaal heeft verteld. Gelukkig lever ik alleen maar hele systemen aan klanten, maar als ik om me heen zie wat collega's voor een kneuzen over de vloer krijgen met de meest stupide vragen zet ik wel eens vraagtekens hoe de verkopers het moeten volhouden om steeds maar weer vriendelijk te moeten blijven.

Maar het feit blijft, als je betaald voor iets, moet je het ook krijgen. Waarschijnlijk denkt de compuboer dat je de processor hebt omgeruild of zo. Zit er een sticker op?
Oke verkoper is ook niet alles zal ik maar zeggen.
maar als ik eens per jaar bij de compuboer kom en vraag of hij nog een processor voor mij heeft met een fsb van 200. antwoord de verkoper :" even voor u kijken ben zo terug"
komt terug: "Sorry meneer ik heb ze niet op voorraad, helaas"
Kan gebeuren denk ik dus ik vraag of hij ze kan bestellen en hoelang dat duurt.
" Dat duurt ongeveer een week meneer " dat was mij te lang dus ik vraag of hij wat anders heeft liggen.
" Ik heb nog een 1 GHZ TB liggen maar de FSB DRAAIT OP 266 EN GEEN 200" oke ik vragen of mijn type moederbord dit aankan. hij dat gelijk voor mij uitzoeken. Ik nog vragen of ik de volgende dag moest terug komen zodat hij tijd had om dit uit te zoeken. "Nee meneer dat doe ik nu wel". Nou en de rest van het verhaal is bekend.

Oh ja er zit een artikelcode op plus dat ze er zelf een kriebel op gezet hebben met een stift of zo iets.
En het artikel code klopt bij de beschrijving van het product dat is mij reeds al bekent.

\0/

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14

xshredx

aangifte doen.
maar daarvoor nog wat proberen door te babbelen... twee weken geleden zijn we in een computerwinkel een beetje lastig gaan doen, toen we een router wilden inwisselen die niet deed wat was beloofd, en we hem niet mochten inwisselen...
als je in een winkel staat te discussiëren staat dat erg slecht ten opzichte van de andere klanten..; en dus zijn we na wat telefoonds die op niets uitdraaiden, gewoon naar de winkel geweest, en gezegd dat we er niet weggingen voor de zaak geregeld was... en toen we nog wat stonden te zeggen dat het al weken duurde hun spelletje, en dat ze incompetent waren, en nog wat meer, kregen we toch wel een andere router mee, want voor de andere klanten is dit erg slechte reklame...

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Vervelende zaak Drama, snap niet waarom je niet even gebeld hebt, overal valt een mouw aan te passen, nog altijd wel... :)

Maar zoals eerder vermeld, factuur staan vast wel een paar nuttige dingen op, en het moet/gaat werken.

Welke zaak is dit dan (Sneek?)
Over de politie, iedereen heeft wel gehoord hoeveel zaken er blijven liggen bij de politie op jaarbasis, dus dat geeft geen garantie dat het ook opgelost wordt.

Denk dat er even tactisch mee omgesprongen moet worden en er even de juiste vragen gesteld dienen te worden..
Dit soort dingen even "melden" als ze niet akkoord gaan, bij de KVK dus, wil ook nog wel eens wat doen..

En ook al is het maar een relatief klein bedrag, puur vanuit principiele redenen is zoiets al niet toelaatbaar en dus niet acceptabel.
not from where i'm standing

En heren, Drama heeft niet een knokploeg nodig, volgens mij redt ie het alleen ook wel op :P
edit:

We hebben het er straks nog wel even over ;)

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 16:28
Op woensdag 14 november 2001 13:03 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Wat ben jij een zielig mannetje. |:(
Wat is hier zo verkeerd aan?
Het is (neem ik aan :) ) cool0 geheel niet om dat andere systeem te doen maar gewoon om er voor te zorgen dat je krijgt waar je recht op hebt.
Dat hij die vrienden mee neemt is ook niet om die verkoper om het maar lomp uit te drukken te bedreigen maar om te zorgen dat je niet alleen in die winkel staat en hij dus ook een beetje aan de rest van zijn "klanten" moet denken en het dus netjes op dient te lossen.

• XTerm
  • Laatst online: 10-06 17:45
Tot 8 dagen na de koop kan je ontbinding van de koop eisen.
Dat staat in het Hanslesrecht. De verkoper zal je proberen te overtuigen dat het niet gaat (dit doe ik ook als een klant aan mij dit vraagt), maar het is je RECHT. Indien ze weigeren kan je hiervoor naar de politie gaan, en indien je factuur het vermeld krijgen ze een dwangorder om je het geld terug te geven. Zover komt het meestal niet

edit:

Nu moet ik wel ff toegeven dat een 1Ghz@200fsb duurder is dan een 266, maar, dat maakt in se niets uit. Als ik naar een autogarage ga om een Fiatje te bestellen en ze geven me een Saab met alles er op en eraan, dan heb ik ook het recht om te reclameren. (Duuuh, dat zal ik niet doen)/

Verwijderd

Ik verbaas me iedere keer weer over het primitivisme van een naar mijn mening veel te groot deel van de GoT-bevolking.

Bedreigen, stenen gooien, vechten doe je niet, no matter what. Ik sluit me dan ook bij ww.hadecom.nl aan wat betreft zijn uitspraak...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 14 november 2001 13:45 schreef XTerm89D het volgende:
, en indien je factuur het vermeld krijgen ze een dwangorder om je het geld terug te geven. Zover komt het meestal niet
Dat geloof je zelf niet. Dwangorder, lmao

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 12:46

Skef

Ik scheer.me

Maar wat staat er nu precies op de factuur dan?

Dat het een 200 of een 266 is?

Als dat er op staat, en het is wat anders, heb jij gewoonweg gelijk, geen gezeik.

ik zou dus gewoon doen wat al vaker gezegd is (papagaai): gewoon in de winkel stennis schoppen en vooral luid praten met veel andere klanten erbij...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
gewoon tweaken die handel (8>

Verwijderd

Gewoon terug gaan naar de computer winkel, je spullen terug aanbieden en je geld terug vragen. Zij zullen dit weigeren in eerste instantie. Blijf gewoon in de winkel en vraag steeds opnieuw: "ik wil mijn geld terug" Dus iedere keer als ze iets tegen jou zeggen, zeg je zonder je kwaad te maken, want dat helpt echt niet: "ik wil mijn geld terug" Dit blijf je gewoon volhouden tot je je centen weer terug gekregen hebt, al duurt het de hele dag. Dit noemen ze de tactiek van de kapotte grammofoonplaat, dit werkt echt!
Bovendien heb je acht dagen de tijd om je spullen bij een miskoop terug naar de winkel te brengen en je geld terug te vragen. Dat de factuur niet geldig zou zijn, is onzin en kan jij onmogelijk weten als je die bij je aankoop gekregen hebt. Dus voet bij stuk houden, ook al willen ze sluiten.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Voor dit soort zaken bestaat er de nationale ombudsman...kost niks en is gebruik van te maken door elke nederlander

Suc6

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• flexje
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

je komt gewoon lekker binnen met een desert eagle en je zegt : Break yaself!!!
en dan schiet je em helemaal lek en je laat een fart op zn kapotgeschoten hoofd...

En als ie dan nog op staat doe je ff de moonwalk op zn voorhoofd!

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Hier wat te doen:

Stap 1: Ga naar de compuboer, zeg wat je klacht is en zeg dat als hij je niet of je geld terug geeft of een andere proc geeft, je aangifte van oplichting doet bij de politie. Zie toelichting beneden

Stap 2: Ga naar de politie en doe aangifte

Stap 3: bel eventueel naar de rechtswinkel voor gratis advies

Stap 4: Wordt niet aggresief, want daarmee bereik je alleen maar het omgekeerde (weet dat het moeilijk is :(

NB Ik weet niet hoe oud je bent, maar neem als je onder de 18-19 jaar bent anders je vader of zo mee. Vaak willen ze jongeren nog wel respectloos behandelen alsof je een snotaap bent, bij een ouder persoon gaat dit echter niet, want die zal de compuboer eerder bij de orde kunnen roepen.

Buiten dit heb jij volgens de wet 8 dagen na aankoop van het product (dus de proc) om deze om te ruilen (moet ie natuurlijk niet verkloot zijn).

Veel suc6

• flexje

flexje

got-father

mijn tactiek is beter :)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 20:38

MartNL

Ik kan wel wat mannetjes die voor een paar ruggen iemand neerleggen.
(misschien een idee om de verkoper om te leggen)
Als je ze nodig hebt moet je me maar effe mailen.

• flexje

flexje

got-father

ik kan het ook hoor...
tools (wat ik meestal gebruik):

6 koffers met :
- desert eagle
- 2 he_grenades
- sg552
- M4a1
- Fiveseven
- MP5Navy
- 1 flashbang
- 2 ak47 (1 voor mn moeder)
- 3 pollepels
- sambal

dus.... in a war : call THE LOW.RIDER!!!

• cool0

cool0

Wat ben jij een zielig mannetje.

Wat is hier zo verkeerd aan?
Het is (neem ik aan ) cool0 geheel niet om dat andere systeem te doen maar gewoon om er voor te zorgen dat je krijgt waar je recht op hebt.
Dat hij die vrienden mee neemt is ook niet om die verkoper om het maar lomp uit te drukken te bedreigen maar om te zorgen dat je niet alleen in die winkel staat en hij dus ook een beetje aan de rest van zijn "klanten" moet denken en het dus netjes op dient te lossen.

Juist ik doe het niet voor het systeem maar ik geef hem in feite een voorbeeld hij vind het ook niet leuk als hij bestolen word(De verkoper in kwestie). Dus dan komt hij er achter van ja ja en ze draaien altijd wel bij heb zelf ook in een Computerwinkel gewerkt.

Verwijderd

Gewoon doorgaan zeuren met die factuur, op een gegeven moment geven ze je wel een nieuwe proc.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hee abbadon, nieuwe bak? heftig ding man!! maar nu ben je niet meer de BX RAM king ;)
je merkt, ik probeer aanspraak te maken op die kroon!! Dan mag jij van AMD wel ff de Dual Athlon XP koning spelen ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Op woensdag 14 november 2001 14:55 schreef LoW.R1D3R het volgende:
ik kan het ook hoor...

6 koffers met :
- desert eagle
- 2 he_grenades
- sg552
- M4a1
- Fiveseven
- MP5Navy
- 1 flashbang
- 3 pollepels
- sambal

Ahhhh mag ik de Colt, mag ik de Colt ?!?!!!?! 8-)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• L_Jinx

L_Jinx

Nog een andere oplossing, als je onder de 18 bent.
Volgens mij ben officieel gezien onder de 18 nog niet handelings bekwaam. Dus kunnen je ouders de koop ongedaan laten maken.

Bij boven de 18.
De al veel genoemde oplossing van terug gaan en blijven staan tot dat het is opgelost. Zal wel moeite kosten, maar is het zeker waard.

• Drama
ik kan het ook hoor...

6 koffers met :
- desert eagle
- 2 he_grenades
- sg552
- M4a1
- Fiveseven
- MP5Navy
- 1 flashbang
- 3 pollepels
- sambal

DAMES EN HEREN hier is de wereld verbeteraar
Kom op he even serieus blijven ik ga ook niet met mijn 17 cm peumatische spijkergeweer op stap (zoals velen denken)

\0/

• Theswitch
  • Laatst online: 30-11 21:30
Ok, hier dan maar even een normale weg om consumentenperikelen op te lossen zonder knokken.
Over dat ruilen binnen 8 dagen: Dat is alleeen voor online-aankopen, dus niet bij een winkel zelf.

1) Men gaat terug naar de winkelier en legt het probleem uit. Daar probeer je eerst tot een oplossing te komen
2) Mocht 1 niet werken, probeer de manager van de zaak om opheldering te vragen, en los daar het probleem mee op.
3) Mocht mondelinge communicatie niet tot een goede oplossing leiden, dat moet het schriftelijk. Stel de winkelier *schriftelijk* ingebreke, uitleg wat er aan de hand is en ook copieen van bewijsmateriaal (= factuur) meesturen. Schrijf daar ook in wat voor oplossing er moet komen en binnen welke termijn ze moeten reargeren (2 weken is normaal). DOE DIT AANGETEKEND!
4) Mocht 3 niet tot een oplossing leiden, dan is het bovenstaande van punt 3 te herhalen, echter de termijn kan hier dan verkort worden (4 dagen oid). Verder vermeld je dat bij geen respons er verdere stappen komen
5) Ga naar de geschillencommisie, mocht deze daar aangesloten zijn, of anders consumenenbond.
6) Mocht 5 niet aanwezig zijn, dan ga je naar de kantonrechter. Hier kan je een *schriftelijk* procedure aanvragen, waar geen advocaat aan te pas komt. Een kwestie van formulieren etc invullen en de winkelier wordt gedaagd. Bij de zitting (die informeel verloopt) kan je zelf het woord doed bij de kantonrechter, welke eigenljik altijd zeer mild is tegenover de consument, en waarbij (als je in je gelijk staat en dit redeljik aanneembaar kan maken) de winkelier eigenlijk verliest en je hem dus kan dwingen het alsnog in orde te maken.

Succes ermee!

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Op woensdag 14 november 2001 15:18 schreef Drama het volgende:

[..]

DAMES EN HEREN hier is de wereld verbeteraar
Kom op he even serieus blijven ik ga ook niet met mijn 17 cm peumatische spijkergeweer op stap (zoals velen denken)
Owh nee :? :P
Komop DRama, dat varkentje is zo gewassen niet meer te druk over maken, consider it done ;)

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:16 schreef L_Jinx het volgende:
Nog een andere oplossing, als je onder de 18 bent.
Volgens mij ben officieel gezien onder de 18 nog niet handelings bekwaam. Dus kunnen je ouders de koop ongedaan laten maken.
Helaas, vanaf je 14e ben je handelingsbekwaam..

• L_Jinx

L_Jinx

Op woensdag 14 november 2001 15:29 schreef pietersg het volgende:

[..]

Helaas, vanaf je 14e ben je handelingsbekwaam..
Hmm ok, dan gaat dit niet door.
Maar 14 jaar zal dan toch niet op alle vlakken zijn. Ik heb dit weekend toch echt ergens gelezen dat de leeftijdsgrens lag bij meerderjarig (18+).

• _JGC_
  • Nu online
ik kan het ook hoor...

6 koffers met :
- desert eagle
- 2 he_grenades
- sg552
- M4a1
- Fiveseven
- MP5Navy
- 1 flashbang
- 3 pollepels
- sambal

Wat doe jij op GoT? Hoor jij niet in Afghanistan te zitten op dit moment?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:35 schreef L_Jinx het volgende:

Hmm ok, dan gaat dit niet door.
Maar 14 jaar zal dan toch niet op alle vlakken zijn. Ik heb dit weekend toch echt ergens gelezen dat de leeftijdsgrens lag bij meerderjarig (18+).
Ja, voor bepaalde handelingen moet je 18 of zelfs 21 zijn. Maar je kan iets kopen vanaf je 14e.
Tot je 16e zijn de ouders echter wel aansprakelijk voor de aankopen van het kind( tenzij het hen niet kan worden verweten dat zij de gedragingen van het kind niet belet)

Om maar ff cool te doen 8-) : BW 6 ART 169lid2

:7

• L_Jinx

L_Jinx

Op woensdag 14 november 2001 16:06 schreef pietersg het volgende:

[..]

Ja, voor bepaalde handelingen moet je 18 of zelfs 21 zijn. Maar je kan iets kopen vanaf je 14e.
Tot je 16e zijn de ouders echter wel aansprakelijk voor de aankopen van het kind( tenzij het hen niet kan worden verweten dat zij de gedragingen van het kind niet belet)

Om maar ff cool te doen 8-) : BW 6 ART 169lid2

:7
aha ok, geheel duidelijk.
Das dan weer jammer voor de betreffende persoon, maar ook wel weer logisch van uit het oogpunt van de wet.

Verwijderd

Ik stel voor zijn vrouw en kinderen in gijzeling te nemen.

Verwijderd

Toch is het wel zuur dat in bijna elk draadje wel iemand wordt vernaaid door een computerboer. Het lijkt wel of er geen winkels bestaan die normale service verlenen... ;(

Waar is die goeie ouwe tijd gebeleven, de tijd van garantie en omruilen met bon??

• m-m
  • Niet online

m-m

Op woensdag 14 november 2001 17:18 schreef pietersg het volgende:
Toch is het wel zuur dat in bijna elk draadje wel iemand wordt vernaaid door een computerboer. Het lijkt wel of er geen winkels bestaan die normale service verlenen... ;(

Waar is die goeie ouwe tijd gebeleven, de tijd van garantie en omruilen met bon??
zo rond de bouw van de afsluitdijk?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30
Op woensdag 14 november 2001 17:18 schreef pietersg het volgende:

T'is ook wel zo dat je nooit de andere kant van het verhaal hoort, ga zelf eens een paar weken in een pc winkel staan.

Je wil niet weten waar de mensen een probleem van gaan maken. Ze willen koste wat het kost overal iets nieuws voor, zonder dat het hun geld kost. Etc..

Ze moeten niet altijd zo zeiken, die klanten. Er zijn altijd uitzonderingen, maar ik heb ze meegemaakt..
Pagina: 1