Hoi allemaal.....
Ik heb weer eens een vaag probleem hier op mijn werk.
Het zit zo...
Wij krijgen heel veel verschillende systemen aangeleverd die wij met diversen soorten hardware testen.
Een van die Testen is met een IBM tokenring 16/4 kaart.
We hebben een opstart flop die de DOS drivers opstart en vervolgens een WINNT Unattended setup start...
Dit werkt prima op bijna alle systemen.
Maar nu heb ik een Compaq EVO D500 die dus netjes de drivers opstart en netwerkverbinding maakt. Maar hij gebruikt 212Kb meer Base Memory dan een andere machine.
Hierdoor kan ik de WINNT unattended setup niet laten starten omdat hij met de melding komt dat er te weinig geheugen is om de setup te starten.
In onze andere machines hebben wij met de zelfde netwerk kaart en bootflop geen problemen. En werkt alles naar behoren.
Ik heb al geprobeert...
- Een andere type Tokenring kaart van IBM
- Ander PCI slot
- Diverse settings in de bios.... (Gelimiteerde bios)
- Bios Update van Compaq
- MicroCode update van de TokenRing kaart
- alle eXclude Emm386.exe settings
Met een 10/100 mbit kaart heb ik overigens geen problemen en werkt ook alles prima.
Alle hulp word op prijs gesteld........
Ik heb weer eens een vaag probleem hier op mijn werk.
Het zit zo...
Wij krijgen heel veel verschillende systemen aangeleverd die wij met diversen soorten hardware testen.
Een van die Testen is met een IBM tokenring 16/4 kaart.
We hebben een opstart flop die de DOS drivers opstart en vervolgens een WINNT Unattended setup start...
Dit werkt prima op bijna alle systemen.
Maar nu heb ik een Compaq EVO D500 die dus netjes de drivers opstart en netwerkverbinding maakt. Maar hij gebruikt 212Kb meer Base Memory dan een andere machine.
Hierdoor kan ik de WINNT unattended setup niet laten starten omdat hij met de melding komt dat er te weinig geheugen is om de setup te starten.
In onze andere machines hebben wij met de zelfde netwerk kaart en bootflop geen problemen. En werkt alles naar behoren.
Ik heb al geprobeert...
- Een andere type Tokenring kaart van IBM
- Ander PCI slot
- Diverse settings in de bios.... (Gelimiteerde bios)
- Bios Update van Compaq
- MicroCode update van de TokenRing kaart
- alle eXclude Emm386.exe settings
Met een 10/100 mbit kaart heb ik overigens geen problemen en werkt ook alles prima.
Alle hulp word op prijs gesteld........