Toon posts:

Probleem met booten van PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met een computer. Hij wil niet meer booten :(
Elke keer als je de computer aandoet, hoor je allemaal piepjes, en dan begint het LEDje van de diskette station te branden. Als je er dan een diskette in doet leest hij em ook gewoon (er komt dan geen beeld, beeldscherm blijft op standby staan). Hardeschijf draait ook gewoon en alle fans ook. Ik heb de videokaart ook al beter aan gedrukt, maar hielp ook niet :(
Ik heb ook met een andere videokaart getest en dat lukte ook niet. Geheugen in een andere bank gezet, alle kaarten eruit etc.. maar hielp ook niet.
2 uren geleden kon ik nog gewoon in Windows komen. Toen ik Windows afgesloten heb en de computer weer aan wilde doen, kwam het probleem. Ook heb ik de BIOS gewist, INS en DEL ingedrukt, maar ik kom dan niet in de BIOS. Als je op een toets drukt gaat de diskette station laden.
Ik heb ergens gelezen dat je er dan een diskette in moet doen met een flashprogramma ofsow :?

Sys specs:

Cyrix MII 300
Biostar M5ALA Socket 7
S3 Virge 3D AGP
ISA Netwerkkaartje
850mb Western Digital
etc....

Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem heeft.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
ff omhoog schoppe! ;)

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik leef met je mee (mijnes doet ut ook niet meer sinds net).

Euh, tel het aantal piepjes, en zoek verder op internet naar wat dat aantal piepjes betekent?

Die piepjes zijn meestal een foutcode...

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

reiker

dan jij!

ik zou zeggen dat je wat brakke spullen hebt... niks bijzonders gedaan? bv, foute biosflash uitgevoerd oid?
enne, hou oud is die stuff van jou?

edit: ik ga mee in de bewering van Silicon Error, dat de piepjes een foutcode is.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 22:16

Talon

Booooom !

Jij hebt haast ....
oke ..
Eerst je bios resetten (geen idee welke jumpers dus je kan ook de batterij er een tijdje uithalen)
Dan nog es booten.
Weer niks ?
Dan even kijken of er een nieuwe bios voor je bordje is en die flashen.
Nog geen succes ?
Hoeveel watt is je voeding ? recentelijk wat nieuws erin geplaatst ?
Alle insteekkaarten goed vast ?
CPU goed vast ?
Nog es proberen.
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 11:37 schreef reiker het volgende:
ik zou zeggen dat je wat brakke spullen hebt... niks bijzonders gedaan? bv, foute biosflash uitgevoerd oid?
enne, hou oud is die stuff van jou?

edit: ik ga mee in de bewering van Silicon Error, dat de piepjes een foutcode is.
Ik heb niks bijzonders gedaan, alleen een CD-ROM erin gezet, ook geen BIOS flash. Hoe oud het is? Zou het nie wete, 3 jaar ofsow denk ik. Tis niet van mezelf, ben nu op mijn stagebedrijf. De mensen hier weten ook niet wat het probleem is. Ik vindt het wel heel vaag dat het in één keer niet meer werkt.
Voeding is ook niet het probleem, zit een 230 watt in geloof ik, maar dat moet genoeg zijn voor een Cyrix MII. BIOS heb ik ook al gewist.

En over die piepjes... Zijn eerst 4 korte piepjes en dan een hele lange hoge toon (net een modem ;)). 4 piepjes is de videokaart geloof ik, maar die kan het niet zijn want heb ook al es een andere geprobeerd.

Alle kaarten zitten ook goed vast. CPU zit er goed in, geheugen ook.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt waarschijnlijk een ami bios, dat houdt in dat als je bios kaputt is dat hij die wil flashen vanf a:\ dus ff bios downloaden *.bin en op flop zetten. booten, inlezen klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 12:28 schreef KillerAce_NL het volgende:
Je hebt waarschijnlijk een ami bios, dat houdt in dat als je bios kaputt is dat hij die wil flashen vanf a:\ dus ff bios downloaden *.bin en op flop zetten. booten, inlezen klaar.
Nee, er zit een Award BIOS in.

Maar als ik er dus een diskette in doe met *.bin file dan zou het moeten lukken? Ik hoop niet dat het moederbord is overleden ;(
Zou toch wel heel vreemd zijn dat als je een CD-ROM speler erin zet de PC niet meer wil booten.
Pagina: 1