Toon posts:

Hoe een MusicBox maken ??

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een pc (alleen een extra kleine kast, zonder onnodige onderdelen) met afstandbediening om die in de woonkamer te zetten om mp3 te luisteren (aangesloten op stereoset in woonkamer).

waar kan ik een kleine kast kopen ?

Of bestaan er al kant en klare zulke dingen?? Zou wel tijd schelen :)

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Uhh... mini tower een idee :?

Verwijderd

Neem gewoon een desktopkast.
Die kun je voor een redelijke prijs aanschaffen en dat past zo tussen je stereo als je het zwart spuit.

edit:

Aopen Micro ATX desktop 120,-

/edit:

Verwijderd

Topicstarter
is er geen kant en klare ?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ja, de Shuttle SV24. Loopt ook een post over ergens op dit Forum. Voor plm 800 piek heb je dan een supergeile ALU kast met MOBO en voeding. MOBO heeft alles onboard (video, TVOUT, ethernet, sound) en een PCI slotje vrij.

Zelf bijprikken
- P3/C2
- SDRAM
- HD

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

hier naast me staat een DeskPro EN met een P3 1Ghz, leuk en klein...

• Rudi Vader
  • Laatst online: 09-07 22:12
Een kant en klare? Een DVD/Mp3 speler is bijvoorbeeld een kant en klare. Moet je de mp3tjes wel op een cd raggen. Het is denk ik de goedkoopste oplossing. En de makkelijkste.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

is dit dan niets? > [topic=308483/1/25]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
waarom ik geen mp3 speler wil ? Of om films (divx :) ) te kijken een dvd speler ?

Omdat ik 100GB mp3 wil hebben en 100 GB films ofzo, en dat is wel heel irri als je die op cd moet zetten en dan in een mp3 speler of dvd films moet "kopen"....

en ik wil in woonkamer zetten en wil dat je niet echt ziet dat het een pc is, dus geen toestsen bord en geen monitor (tvout alleen) en afstandbediening....

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:28
op www.advantech.com verkopen ze moederbordjes ter grootte van een 31/2" hdd, voor 396

Is met een 300 Mhz Cyrix/TV-uit/Sound/USB/Aansluitingen voor compact flash enz enz

Ook verkopen ze bordjes van 5,25" voor PIII

Linkjes:
http://www.advantech.com
http://www.advantech.com/products/PCM-5822.asp - deze heb ik zelf gezien, draait gewoon windows of iets anders op.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
zo klein hoeft het ook weer niet :) toch bedankt!

wat ik liefst wil is een aluminium kast ter grootte van een dvd speler. Zo'n standaard formaat eigenlijk...

Verwijderd

wrom maak je het niet zelf?
pak een oude AT kast daar zit vast nog wel iets in wat je kan gebruiken
en zaag dan een kast in elkaar.
mijn koffermod heeft ook onderdelen van een oude AT kast
>:)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb gewoon een mooie aluminium kast voor nodig...

ik wil echt zo'n ding dat heel professioneeel uitziet...:P

Verwijderd

heb ik ook al eens aan zitten denken, je kunt em in het netwerk zetten (on-board kaartje) en dan remote admin ofzo erop zetten, en dan kn je dus via een gewoone comp op die mp3box.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:28
Op woensdag 14 november 2001 12:14 schreef tolga het volgende:
zo klein hoeft het ook weer niet :) toch bedankt!

wat ik liefst wil is een aluminium kast ter grootte van een dvd speler. Zo'n standaard formaat eigenlijk...
zo'n klein kastje kan je helemaal uit het zicht plaatsen, en dat bordje is heel compleet hoor.

Plus het enige bewegende deel is de hdd, dus hij maakt bijna geen geluid. en dat is denk ik ook wel heel belangrijk

Hail to the king baby!

Verwijderd

Je stelt veel eisen. Maar ik denk dat zelf maken de makkelijkste oplossing is. Is trouwens 100 GB niet een beetje veel. Je HD zal maar stuk gaan. :'(

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou het kapot gaan ?

maarja weten jullie misschien dan waar ik zo'n aluminium kast kan kopen ???

• froggie

froggie

Kwaaak

Hmm... die desktop kasten die je nu koopt zijn vrij groot vind ik. Je kunt beter een oude 486 kast regelen ergens, die zijn ongeveer zo groot als een dvd speler en ook ongeveer zo hoog. Je zult hem alleen moeten verzagen om er een mobo in te plaatsen, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Mocht het je niet lukken zo'n kast te regelen moet je maar mailen, misschien kan ik er nog wel 1tje voor je regelen...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar ik ben een luie tweaker >:)

Je kan zoiets vast wel kopen ergens denk ik, maar waar ???

• froggie

froggie

Kwaaak

Paar posts terug stond iets over een kast waar je zelf nog de cpu, hd en sdram aan toe moet voegen...

Het is alleen jammer dat dat soort speelgoed altijd zoveel geld kost :(

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Kijk eens naar de MSI MS-6215...

FlexATX, alles onboard, IR ingebouwd...

Alleen nog cpu, hdd, dvd & mem toevoegen en klaar...

evt. nog modem ofzow (wel NIC onboard)

SWW verkoopt ze geloof ik, net zoals Daxis...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op woensdag 14 november 2001 13:19 schreef tolga het volgende:
waarom zou het kapot gaan ?

maarja weten jullie misschien dan waar ik zo'n aluminium kast kan kopen ???
Kijk dan ff naar de shuttle SV24....

Is alleen vierkant ipv plat. Maar wel alu, mooi design, niet al te duur en super felxibel, alles kan.

Topic hierover:
[topic=295158]

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Rudi Vader
Kijk maar in de nieuwste C'T (nr 12). Daar wordt nu uitgebreid omschreven hoe zoiets gemaakt moet worden vanaf pagina 108

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

De Nederlandse C't? Stond dat daar al niet een tijdje terug ook al in?

Ik heb die van deze maand nog niet (geen abo), maar ik d8 dat iedere maand ergens een lijstje stond met onderdelen die je kon bestellen voor oa een mp3speler.

Maar correct me if I'm wrong.

• Rudi Vader
In de C'T staat inderdaad een bestellijstje met handel voor een mp3 speler. Dat zijn de onderdelen om een 386 te gebruiken als een mp3 speler (jawel....). De bedoeling is eigenlijk dat met die speler de data van een cdtje door ongedecodeerd wordt doorgesluist naar de printerpoort en dan geencodeerd wordt..... M.a.w. iets anders dan wat hier staat.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Productinformatie

Party on met MP3 (bouwpakket)
MP3 bestanden op cd-r gebrand en dan? Maximaal 200 muziektitels op één cd-rom dit direct en zonder pc met dit apparaat afspelen. Met de afstandsbediening gemakkelijk door de inhoudsopgave zappen. Voor een absolute powersound kunt u de speler een voudig met de cinch-aansluiting op de versterker van uw hifi-instasllatie aansluiten. De MP-ROM2 speler is verkrijgbaar als kant en klaar apparaat en als bouwdoor. Bij de bouwdoosverie kunt u uw eigen IDE-cd-rom drive (vanaf 2-voudige snelheid) opnieuw gebruiken. Eenvoudig in de daarvoor bedoelde ruimte schuiven, aansluiten endraaien maar.
Technische spec: Ondersteunt IDE/ATAP-cd-rom drives, cd-recorder en DVD-spelers vanaf 2-voiudige snelheid Ondersteunt alle standaard cd-rom-formaten (cd-da, cd-rom, cd-r/rw, DVD-rom enz.) Ondersteunt MP3formaten (MPEG1 en MPEG2 , Audio-LineOut, aansluiting hoofdtelefoon Functietietsen (Poer, Mode,Memory stop/Eject, Play/Puze,volume,titelkeuze).
Omvang levering : MP-ROM-sp[eler, driver-software, vordingsadapter, afstandsbediening (incl. batterijen).
Veel plaats voor muziek

Deze is bij www.conrad.nl te vinden. Hij kost maar fl 280.97

Verwijderd

Volgens mij is dit precies wat je zoekt......

[topic=192054]

Verwijderd

Ik heb ook een mp3 speler gemaakt,van een AMD-K6 dingetje
in een custom black-plexiglass case,met lcd schermpje,bedieningspaneel etc.
Aardig leuk om te doen hoor!
Pagina: 1