MSN op schoolnetwerk installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil graag msnmessenger op mijn account op het schoolnetwerk gebruiken!
Maar als ik 'm installeer dan krij ik (natuurlijk) de foutmelding dat ik geen rechten heb, en dat ie niet naar een bepaalde locatie kan schrijven.

Heeft iemand nog een oude versie van msn? Of is het mogelijk dat ik msn op een andere manier kan gebruiken?

We gebruiken op school citrix.

BVD

O ja, zijn er misschien andere programmaatjes die msn gebruiken maar door een andere producent zijn gemaakt? Misschien dat die werken!

Verwijderd

pak het uit op diskette? of werkt dat niet :?

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21
Als je geen programma'tjes kan installeren kun je gebruik maken van webbased chat-applicaties. Deze zijn te vinden op www.sprint.com of www.kiwibox.com. Hier kun je mee MSN'en en ICQ'en.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
Ik gebruik op mijn werk ook kiwibox, omdat voor de rest de hele zooi is geblockt, kan geen goede poort vinden. maar kiwibox is geweldig!

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 10:15 schreef BlackTide het volgende:
Ik wil graag msnmessenger op mijn account op het schoolnetwerk gebruiken!
Maar als ik 'm installeer dan krij ik (natuurlijk) de foutmelding dat ik geen rechten heb, en dat ie niet naar een bepaalde locatie kan schrijven.

Heeft iemand nog een oude versie van msn? Of is het mogelijk dat ik msn op een andere manier kan gebruiken?

We gebruiken op school citrix.

BVD

O ja, zijn er misschien andere programmaatjes die msn gebruiken maar door een andere producent zijn gemaakt? Misschien dat die werken!
Citrix? Wij hebben dat ook op school, maar ik heb geen idee wat het is.

We moeten gewoon opstarten in Win98 (de idiooten! 98!!!) en dan novell-aanmelden. dan staat er op het bureaublad een icoontje van Citrix!

Wat is dat dan precies?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:25

Crusader

Arc Nature

Citrix is een stukje clientsoftware, vergelijkbaar met Terminal Services van Microsoft (dat overigens ook door Citrix is ontwikkeld).
Het zorgt ervoor dat jij een sessie krijgt op een NT server, inclusief bureaublad en applicaties, net alsof je zelf op een NT machine zit te werken.
Het is een soort telnet, maar dan grafisch en windows georienteerd.
Je kunt ook zowat niks verneuken en zelf proggies installeren zal ook niet mogelijk zijn (als de systeembeheerder zijn werk goed heeft gedaan).
Jouw Windows 98 machine is gewoon niets meer dan een mogelijkheid om die Citrix client te draaien en in deze situatie kijk ik er ook niet van op. Het is zelfs mogelijk om vanuit puur DOS een Citrix client te gebruiken.
Zo kun je besparen op alle clients (hoeven geen zware machines te zijn om die client te draaien) en draait alles op een centraal punt, met alle nadelen (maar ook voordelen) van dien. Een beetje mainframe idee...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Bij ons op school hebben wij ook novell. maar daar lukt het ook niet meer installeren wel maar aanmelden niet ....ze hebben 't op een vage manier geblokkeerd..

snap er niks van

ach ja je kan niet alles hebben..

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ja bedankt allemaal! Ik gebruik nu kiwibox... echt leuk.... :):)
Pagina: 1