Toon posts:

Iemand ervaring met load-balancing cpu of inet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is twee aparte inet servers laten draaien die teglijk elkaars equivalent zijn kwa data (door middel van een synchronisatie) en tegelijk hun cpu's delen of hun server programma's , dus 1 grote server.

Kan het bv dat twee inet servers samenwerken indien de load te hoog wordt :)

Dacht dat mosix zoiets kon, iemand ervaring in linux ? en werkt dit cool ?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je wilt twee machines als 1 grote gerbuiken ?

Dan zul je beowulf (of zo'n soort project) moeten nemen.

Als je alleen maar de requests wilt verdelen over de 2 servers dan moet je naar LVM (Linux Virtual Server) zoeken, of iets met roundrobbin dns doen.

Verwijderd

Topicstarter
beowulf ken ik, heb zelf de cd, alleen moet je dan al kobol of c++s kennen en de soft ervoor schrijven..
Ik zie niemand hier even zijn eigen soft schrijven voor een complete webserver.

Ik heb mijn oog laten vallen op mosix.org , is een load-balancing kernel die de tasks kan sharen op meerdere pc's..
Bedoeling is een database server (die maar af en toe gebruikt wordt te laten delen in de load, wanneer de webserver teveel te doen heeft), dit moet lukken.

Dus stel je even voor 8 webservers hebben altijd idle time (nu niet , draaien koe :) ) dus altijd is er wel eentje die spare time heeft en een process kan uitvoeren waar de ander geen tijd voor heeft...

Cobalt servers he ...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 14 november 2001 13:50 schreef xfiles het volgende:
Ik betwijfel alleen of een database applicatie daar wel geschikt voor is...

Daar wil je juist bepaalde garanties van hebben, dus niet het idee van "als er ergens daarzo nog cpu-power over is" etc.

Maar als je het werkend krijgt is dat natuurlijk heel leuk ;)

Verwijderd

Er is een linux app die van meerder fysieke servers 1 virtuele server kan maken. Zoek eens op freshmeat of in de lijst met debian packages (daar heb ik 'm volgens mij ooit gezien)