hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
Wordt hij niet gewoon te warm, omdat je de koeler verkeerd hebt geplaatst of omdat het gewoon een rukkoeler is?
/offtopic
Ook hanzehogeschool?
/offtopic
Ook hanzehogeschool?
Dat gaat alleen als je een locked 266 FSB proc hebt, dan is het nodig de proc te unlocken. Als je dat namelijk niet zou doen, dan moet jouw mobo op 9x133 draaien om 1200 te halen (maar een A7V kan zelden 133 (=266) aan).Op woensdag 14 november 2001 10:02 schreef kazz1980 het volgende:
Maar nu las ik dat het mogelijk is het een ent ander te unlocken en zo alsnog de CPU op 1200 te laten draaien (of iets meer).
Dus als je nu 9x110 draait heeft unlocken zeker zin. Verder moet je misschien even zeggen welke FSB je draait en probeert te draaien.
Verwijderd
oww is het een 266fsb cpu?? Die je op een 200Fsb plankje wil zetten?? Het kan wel, maar dan moet je even kijken of je MP geunlockt is. Zoja...dan kun je de MP op 12 of 12,5 en soms 13 zetten. Dan heb je dus 1200 1250 of 1300Mhz
Rukkoeler? Valt wel mee....
Superorb.... (zie ook mn specs)
En niet hanze, Rijksuniversiteit groningen btw.
voltage kan ook niet. heeft het nooit gedaan en in het begin zat er nog amper wat op de voeding aangesloten...
Rukkoeler?? Wordt juist aangeprezen speciaal voor AMD-processors...En zit 10 graden lager dan met mn vorige koeler (SPIRE)
Rukkoeler?? Wordt juist aangeprezen speciaal voor AMD-processors...En zit 10 graden lager dan met mn vorige koeler (SPIRE)
Aldus de site van thermaltake.Designed for AMD SOCKET462/A up to 1.5GHz
Verwijderd
Jij komt dus niet vaak op GoT merk ik 
maargoed...SuperOBB is niet geschikt voor een Tb1,2Ghz
maargoed...SuperOBB is niet geschikt voor een Tb1,2Ghz
nu ja... heel regelmatig op GOT. heb nooit iets negatiefs over de superorb gehoord en ben er zelf dik tevreden over....
wat zou er dan verkeerd aan zijn? waarom is het een rukkoeler op een AMD 1200 terwijl ie daar juist voor gemaakt is?
en wat is dan het grote verschil met de dragon orb die blijkbaar ineens wel goed is?
wat zou er dan verkeerd aan zijn? waarom is het een rukkoeler op een AMD 1200 terwijl ie daar juist voor gemaakt is?
en wat is dan het grote verschil met de dragon orb die blijkbaar ineens wel goed is?
heb ff in de search gekeken naar de superorb.
Algemene menig is dat ie wat lawaaiig is maar verder goed koelt (op een enkele topic na dan).
Ik heb er toentertijd ook goed naar gezocht op GoT of het een goed ding was....geloof ik zelf nog eens een topic over geopend. Alleen maar positiefs.
en verder, zoals ik al zei, zit ik nu 10 graden lager met mn proc volgens MBM dan met de SPIRE-cooler die ik eerst had.
Algemene menig is dat ie wat lawaaiig is maar verder goed koelt (op een enkele topic na dan).
Ik heb er toentertijd ook goed naar gezocht op GoT of het een goed ding was....geloof ik zelf nog eens een topic over geopend. Alleen maar positiefs.
en verder, zoals ik al zei, zit ik nu 10 graden lager met mn proc volgens MBM dan met de SPIRE-cooler die ik eerst had.
SuperOrb is wel rukker dan ie zou moeten zijn, maar ruim voldoende voor een stock(!) TB 1200. Zelfs de 1400 moet kunnen (als ie maar niet overclocked is), maar dat is pushing it.
Even een kort vraagje: heb je hem ook/wel op 1200 proberen te draaien zònder hem te unlocken ?
Dus nu draai je 10x100 omdat 12x100 niet doet, maar hoe zit met 10.5x 11x en 11.5x ??
BTW: temp van MBM (of welke meting met onboard sensors dan ook) is indicatie, meer niet...
O ja, use edit knop...
Even een kort vraagje: heb je hem ook/wel op 1200 proberen te draaien zònder hem te unlocken ?
Dus nu draai je 10x100 omdat 12x100 niet doet, maar hoe zit met 10.5x 11x en 11.5x ??
BTW: temp van MBM (of welke meting met onboard sensors dan ook) is indicatie, meer niet...
O ja, use edit knop...
dat si ook wat ik begrepen had van de superorb ja.
Ik heb nooit iets geunlocked of zo. Ik zou nl. geen idee hebben hoe dat moet!!
En alles boven de 10x100 werkt niet...ook 10,5 niet.
En alles boven de 10x100 werkt niet...ook 10,5 niet.
Op woensdag 14 november 2001 11:32 schreef kazz1980 het volgende:
ehhhhOp woensdag 14 november 2001 10:39 schreef kazz1980 het volgende:
De MP is unlocked.
Maar als ie niet unlocked is en alleen 10x100 werkt, dan heb je gewoon een 1000 proc (of een 1333 voor FSB 266).
haha....:)
ok...ik gooi wat termen door elkaar denk ik.
De MP is jumperfree.
Dus in de bios in te stellen.
Ik heb een 1200 gekocht, geen 1000 .....in elk geval.
Of ik ben enorm belazerd...kan natuurlijk ook nog....
zal maar geen naam van een winkel gaan noemen , dan is het weer een flam, maar het begint met een N....)
ok...ik gooi wat termen door elkaar denk ik.
De MP is jumperfree.
Dus in de bios in te stellen.
zal maar geen naam van een winkel gaan noemen , dan is het weer een flam, maar het begint met een N....)
Verwijderd
een ruk koeler echt wel moet je een midi tower hebben gaat toch mooi je voeding in de weg zitten wat zowie zo een prob is in combinatie mobo met cpu links boven in en een midi tower en een athlon is een erg slechte combi zo heb ik een athlon 1000 met een betere coolermaster en een midi tower de cpu temp zonder dat de pc echt moest weken de temp 80 graden zien worden hierbij kan zeker 10 graden nog gerekend worden zit die cpu absoluut op zijn maxOp woensdag 14 november 2001 10:38 schreef kazz1980 het volgende:
Rukkoeler? Valt wel mee....
Ja, als je je proc NIET unlocked heb (sommige 1200 zijn standaard unlocked) en je kan alleen (!) 10x100 draaien (9x100 al geprobeerd ?) dan heb je ècht een 1000 MHz. proc.Op woensdag 14 november 2001 11:35 schreef kazz1980 het volgende:
Kijk als ie wel POST (dus gelijk aan begin zegt welke proc e.d.) dan ligt het aan voltage ofzo (om ècht aan de koeling te liggen moet ie toch minstens aan windows beginnen).
Ik heb een midi-toren, geen enkel probleem om de rukkoeler er in te plaatsen en kom nooit boven de 50 graden! Dus jouw verhaal is lichtelijk overdreven denk ik....Op woensdag 14 november 2001 15:04 schreef klikodog het volgende:
[..]
een ruk koeler echt wel moet je een midi tower hebben gaat toch mooi je voeding in de weg zitten wat zowie zo een prob is in combinatie mobo met cpu links boven in en een midi tower en een athlon is een erg slechte combi zo heb ik een athlon 1000 met een betere coolermaster en een midi tower de cpu temp zonder dat de pc echt moest weken de temp 80 graden zien worden hierbij kan zeker 10 graden nog gerekend worden zit die cpu absoluut op zijn max
Hij loopt meteen vast. Aan windows komt ie dus lang niet toe!! Dus koeling kan het echt niet zijn! Daar was ik al lang wel achter.Op woensdag 14 november 2001 17:21 schreef Jake het volgende:
[..]
Ja, als je je proc NIET unlocked heb (sommige 1200 zijn standaard unlocked) en je kan alleen (!) 10x100 draaien (9x100 al geprobeerd ?) dan heb je ècht een 1000 MHz. proc.
Kijk als ie wel POST (dus gelijk aan begin zegt welke proc e.d.) dan ligt het aan voltage ofzo (om ècht aan de koeling te liggen moet ie toch minstens aan windows beginnen).
Maar ook voeding lijkt me sterk. In het begin had ik slechts 1 hardeschijf, CD-rom en verder het normale spul aangesloten en toen deed ie het ook niet.
En tis een 350-voeding. dus dat moet goed gaan toch?
Begin nu dus idd sterk te twijfelen of ik dan wel een 1200 heb gekregen....
Verwijderd
Wat ik me nog van die Athlon TB's kan herinneren is
dat het op de processor staat.
...Dacht ik...:)
mvg,
Marco
dat het op de processor staat.
...Dacht ik...:)
mvg,
Marco
Pagina: 1