op universiteitsnetwerk via proxy?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Goeiemorgen,

Zoals wellicht menigeen weet heeft de Univ.Twente de campus afgeschermd voor gebruik van buitenaf. Er wordt dmv. de IP reeks 130.89.xxx.xxx bepaald of men al dan niet op de pc's op de campus kan komen.
Nu zijn we opzoek naar een manier om hier toch bij te komen. Indien we op de campus een proxyserver (winproxy?) zouden plaatsen en dit instellen in onze software, kunnen we dan gewoon alles benaderen? En is het ook mogelijk om via ons interne netwerk met freesco die proxy server te benaderen?
Graag jullie mening hierover, anders zullen we toch iets van een terminal server moeten plaatsen met als nadeel dat alles 2x zo lang duurt en we bovendien 2x zoveel bandbreedte genereren, en daar is niet iedereen blij mee 8-)

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

bla :) Bllllllalallallalalalalaalal :) balalalalalalaal :) balalalalalalalalalalalalallalaallaa :)

Snap je hem :)

Another white boy in this movie? Damn!

• MadMurdock
  • Niet online
Bijzonder bedankt voor deze geweldige reactie.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Nu ff serieus...ik denk niet dat je van buiten af in het netwerk komt alles zal wel heel goed beveiligd zijn, want immers Enschede is een very important plaatsje als het om internet verbinding gaat, zit namelijk bijna direct op de grote backbone die tussen enschede en a'dam zit. Dus ja een terminal server zou een oplossing zijn, en dat gaat best wel snel hoor.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dat netwerk is niet voor niks afgeschermd.

Siditamentis astuentis pactum.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Misschien moet je ergens een RAS server opzetten en dan daar op inbellen terminste als je ISDN of analoog modempje heb

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

MadMurdock: Ik zie aan je email-adres dat je op de UT studeert. Waarom neem je niet kabelinternet van de UT? Dan heb je een 130.89.xxx.xxx IP, en dan kan je lekker op campusnet rondneuzen.

Neem anders 1x per week een tig GB HD'tje mee naar een vriendje op de campus. Dat heb ik zelf ook vaak gedaan :)

Siditamentis astuentis pactum.

• Emmer
  • Laatst online: 27-05-2025
Dat kan heel gemakkelijk hoor... gewoon proxyservertje inderdaad... maar welke gek gaat jou dat geven ? je klinkt als een irritant leechertje namelijk... en die zou ik niet willen... er is namelijk een limiet ook nog eens. en als je toch al iemand hebt die daaro wel aan mee wil werken waarom vraag je het dan niet gewoon aan die gast of ie het even wil sturen wat je nodig hebt...
urgh... leechers... bah |:(

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Waarschuwing voor flamen.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• MadMurdock
  • Niet online
Ik wil niet Emmeren hoor, maar waar jij je ondersteuning voor die leecher vandaan haalt is mij totaal onduidelijk.

In elk geval fijn dat je ook nog enigszins inhoudelijk kan reageren. Er zijn nl best mensen die mij toegang gunnen.

'k zit trouwens bij @home in enschede.. is wat sneller dan de kabelverbinding die de UT biedt in de stad. Bijna ongeloofwaardig met zo'n ziekelijk downloadsnelheid op de UT hr, maar ja... heb verder niks te klagen

Verwijderd

zegge emmerende Emmer .. ik wil niet flamen hier zoals jij maar ik snap je niet echt.
MadMurdock als irritant leachertje? laat me niet laggen... 100MBit full-duplex netwerk denk je dat als iemand daar met een 400 k/sec download snelheid op zit dit ook maar enige download snelheid kost kom op zeg!!

En ik denk dat het irritanter is om telkens voor iemand te downloaden en ze vervolgens op FTP te plaatsen dan hem 400 k/s van je verbinding te laten delen.

Dat universiteits kabelinternet is trouwens rete traag... maar 65 k /sec terwijl @home 300 doet... lijkt me een duidelijke keuze.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op woensdag 14 november 2001 10:28 schreef MadMurdock het volgende:
Ik wil niet Emmeren hoor, maar waar jij je ondersteuning voor die leecher vandaan haalt is mij totaal onduidelijk.

In elk geval fijn dat je ook nog enigszins inhoudelijk kan reageren. Er zijn nl best mensen die mij toegang gunnen.

'k zit trouwens bij @home in enschede.. is wat sneller dan de kabelverbinding die de UT biedt in de stad. Bijna ongeloofwaardig met zo'n ziekelijk downloadsnelheid op de UT hr, maar ja... heb verder niks te klagen
d'r is maar 1 reden om op het tu netwerk te willen en dat is omdat daar alle illegale rotzooi staat die je maar kan bedenken...

tis helemaal niet zo vergezocht hoor

blup

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Mad Murdock, wat voor internet verbinding heb je nu thuis dan....???????

Laten we het eerst daar maar eens over hebben dan kunnen we zien wat voor oplossingen er te bedenken zijn, enne Emmertje, jij bent weer HET voorbeeld van kindertjes die gewoon niet gewoon mensen kunnen helpen, wij IT'ers zijn bedoeld om bij mensen problemen op te lossen, en jij hoort daar blijkbaar niet bij, dus ik snap al helemaal niet wat jij bij deze site doet....stom ventje :(

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Waaschuwing voor flamen.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

enne emmertje als je dan aan psychologie doet dan ben je nu wel heel erg gezakt...... :o |:(

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Waaschuwing voor flamen.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

dank u Blade181 luv U ;)

hij zal toch niet voor niets emmer heten?

• MadMurdock
  • Niet online
Ik ga bijna van blade181 houden ;)
Maar, ik zit dus nu in het centrum van Enschede bij @home, dus vandaar dat ik ook niet naar het UTnetwerk wil ivm de snelheid, maar als meer mensen denken dat z'n proxy werkt, dan moeten we dat maar gewoon eens uitproberen.
Suggesties altijd welkom

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59
Die MadMurdock is een regelrechte IT wannabier. :r |:(

• MadMurdock
  • Niet online
ff leuke quote:
First new post !
Well, being the lazy shit that I am...
bron: http://robert.emmer.net

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Deze post voegt ook niets toe, en lijkt wederom geen ander doel te hebben dan iemand persoonlijk aan te vallen, wederom waarschuwing voor flamen.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

robert.emmer.net is de meest trieste pagina die ik sinds mijn foetustadium heb gezien

Verwijderd

that's about it for now... too drunk and no sleep makes Emmer a(n) ........ dunno... SLEEP
en dan gaan we op die ......... invullen:

irritant.

maar goed genoeg voor nu...

en IT wannabier? Ben jij dat niet net zo goed Praetiorian2k?

• MadMurdock
  • Niet online
echt geen flame topic :Y)

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Terminal server zou een logische oplossing zijn sinds je kabel hebt, ik denk zelf dat het niet zoveel zal opleveren omdat @home toch al wel snel is, maar je kunt het altijd proberen toch??

• MadMurdock
  • Niet online
Ja idd..

Het gaat ook niet zozeer om de snelheid , maar om de toegang die je niet hebt als je buiten het 130.89.xxx.xxx netwerkrange valt. Kan er nu wel gedeeltelijk bij, maar niet volledig.

Verwijderd

Waarom antwoord emmer niet meer:

Is dit de druppel die emmer heeft doen overlopen?

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Ik denk dat die verzopen is :)

• Praetorian
Donkey:

en IT wannabier? Ben jij dat niet net zo goed Praetiorian2k?
Helaas voor jou Donkey, ik zit al in de IT, terwijl jij nog braaf studeert, nix ergs op zich.. maar kijk eerst iemands profiel na voordat je gaat posten. *D

Verwijderd

Uhmuh jij zit al in de IT.... en ik niet dan?

www.f1cm.net hehe url klopt niet is: www.f1-team.co.uk

en je aantal posts???

Verwijderd

Volgens mij zijn de meeste 19 jarige netwerkbeheerders een beetje dom

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 10:50 schreef Praetorian2k het volgende:

[..]

Helaas voor jou Donkey, ik zit al in de IT, terwijl jij nog braaf studeert, nix ergs op zich.. maar kijk eerst iemands profiel na voordat je gaat posten. *D
Zozo, je bent netwerkbeheerder? Van je 486 en je Pentium 100 van je vader zeker? JIJ bent pas een wanna-be IT'er, met de meest simpele IT opleiding die er is, zodat je dan kan zeggen dat je in de IT-branche zit!

Verwijderd

enne zegt de ING Bank je iets......... "VMS is the keyword"

en als je in de IT zit wil dat niet zeggen dat je ITer ben?

volgens mij ben je desondanks wannabeeer....

Verwijderd

masar goed genoeg geflamed... terug naar het topic:

Volgens mij is een proxyserver de beste optie.. kan je die dingen beveiligen met passwords en dergelijken?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Welja, verplaats de campus/kabel discussie gewoon naar GoT...

Campusnet is niet een verzameling data die daar ineens rondhangt, en waar iedereen maar z'n eigen manieren voor zoekt om die daar weg te leechen. Er zijn mensen druk bezig om te zorgen dat het daar aangeboden wordt en doen dat met een bepaalde reden, denk daar eens over na.

• Praetorian
Whahahaha; Visiting www.f1cm.net... getting:

Proxy Reports:
11001 Host was not found

Wat een kindje ben je zeg.. dit is mijn laatste post, meer
ga ik er niet aan jou verspillen. :r

Verwijderd

Ik up en down naar een FTP op de campus dus ook ik share :)

Verwijderd

hehe dat klopt praetorian.... die url is ook helemaal fout van mij:

www.f1-team.co.uk excuses voor het ongemak ;)

Verwijderd

Over 10 minuten zal de volgende ronde van deze flamesessie aanvangen

:( :r

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Netwerk beheerder zegt nog niets, wat kun je als netwerk beheerder, wat heb je gestudeerd en wat doe je nu voor extra cursussen, hoe groot is het netwerk,

Netwerk beheerder van 3 PC's is ook niet veel he :)

Ik studeer Cisco namelijk en dat zegt wel veel :)

• Praetorian
Op woensdag 14 november 2001 11:01 schreef blade181 het volgende:
Netwerk beheerder zegt nog niets, wat kun je als netwerk beheerder, wat heb je gestudeerd en wat doe je nu voor extra cursussen, hoe groot is het netwerk,

Netwerk beheerder van 3 PC's is ook niet veel he :)

Ik studeer Cisco namelijk en dat zegt wel veel :)
Moet je het precies weten? dan kan hoor.

- 612 Pc's
- 12 cluster servers
- 8 backup servers
- Cisco certified
- MCSE certified

Tevreden blade181 ? O+

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:04 schreef Praetorian2k het volgende:

[..]

Moet je het precies weten? dan kan hoor.

- 612 Pc's
- 12 cluster servers
- 8 backup servers
- Cisco certified
- MCSE certified

Tevreden blade181 ? O+
En die beheer je allemaal in je eentje? Goh, knap zeg!

Verwijderd

6 + 1 + 2 pc's is nog maar slechts 9 pc's als je tenminste hoofdrekenen kunt. Want dat stond niet op je cv-tje.

*D

• Praetorian
Op woensdag 14 november 2001 11:06 schreef 208 het volgende:

[..]

En die beheer je allemaal in je eentje? Goh, knap zeg!
Nee.... zei ik dat? |:( Goh wat dom van me :Z

Verwijderd

Dit doe je allemaal alleen?

waarop draai je die servers... Unix? NT? Novell Network stuff.... en CISCO certified als je 19 bent dat is zeker stage lopen aan het handje van een pro ;)

• Praetorian
Op woensdag 14 november 2001 11:07 schreef Donkey het volgende:
Dit doe je allemaal alleen?

waarop draai je die servers... Unix? NT? Novell Network stuff.... en CISCO certified als je 19 bent dat is zeker stage lopen aan het handje van een pro ;)
1. Unix
2. Kan je niet tegen he? Whahahaha }:O

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Nou alles wat jij kan kan ik ook :)

Verwijderd

Uhmuh die koe?

zo denk ik over je ja ;)

en Unix mjah da's best geinig maar ja OpenVMS is the word!

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Unix dat is achterhaald :) wahahaha

• Praetorian
Portie zelfvertrouwen doet wonderen en niets is onmogelijk.

• MadMurdock
  • Niet online
hahaha
blade rulez

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:11 schreef Praetorian2k het volgende:
Portie zelfvertrouwen doet wonderen en niets is onmogelijk.
Niets is onmogelijk? Vertel ons dan maar even hoe je via een proxy op CampusNET kan komen! :P

Verwijderd

Niets is onmogelijk
bijna niets.... jij en dat gigantische systeembeheer wel ;)

maar idd portie zelfvertrouwen helpt een hoop....

maar ik blijf zeggen Open VMS is the word!!

• Praetorian
Geen idee... ik ben geen master.

Anyone else?

Verwijderd

Tjonge jonge wat een gezeur hier zeg...

• Emmer
  • Laatst online: 27-05-2025
was even wat nuttigs aant doen.

Jullie grapjes over emmeren zijn echt heel geweldig en origineel... maar er bestaat dus zoiets als een limiet op campusnet.. zei ik dat niet in de vorige post ?

vandaar dus.
maar ga gerust verder met flamen of hoe dat ook allemaal heet.

Verwijderd

Ik heb zo'n vermoeden dat deze discussie een beetje afdrijft naar een bedenkelijk niveau.

Praetorian nou effe je smoel houden!

:r

Verwijderd

een limiet op campusnet??? die geld alleen van Campus -> uitgaand of uitgaand -> campus weet ik niet precies. maar van het interne netwerk geldt geen datalimiet :)

Verwijderd

2 emmertjes water halen
2 emmertjes pompen

:z

• Praetorian
Op woensdag 14 november 2001 11:15 schreef Paitur het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat deze discussie een beetje afdrijft naar een bedenkelijk niveau.

Praetorian nou effe je smoel houden!

:r
Whahahahahahaha, en nu moet ik "Ja papa" zeggen ofzo?

MY ASS!

LMAO

En nu hou ik m'n mond, MAAR NIET OMDAT JIJ HET ZEI!

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Ik zou het op het eerste moment niet zeggen en ik weet niet of het zal werken maar vpn is een oplossing....met ip tunneling en point to point over ethernet en dan via een proxy zou het moeten lukken om daar op het netwerk te komen lijkt mij :)

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:18 schreef Praetorian2k het volgende:

[..]

Whahahahahahaha, en nu moet ik "Ja papa" zeggen ofzo?

MY ASS!

LMYO
Ja, ik wil niet veel zeggen, maar jij komt deze discussie doodleuk binnen zetten met "volgens mij ben jij zo'n wanna-be IT'er". Het voegt totaal niets toe aan deze discussie en je verpest alleen het topic hiermee. Volgens mij zit jij tech-posts voor de HK te halen ofzo, reply dan niet als je niets zinnigs te zeggen hebt!

Verwijderd

Ja papa is te min voor mij

ik prefereer een aanspreektitel als:

Ja, uwe hoogheid
Ja, mijn meerdere
Ja, master

Ok

No hard feelings

:)

• Praetorian
Vrede op aarde nu ok?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:21 schreef Praetorian2k het volgende:
Vrede op aarde nu ok?
k

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Ik ben grootmeester, maar ehm back to the subject mensen wat denken jullie van VPN...zeg het ff.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Zodra het over het onderwerp gaat is iedereen uitgelult he... :(

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

LOSERS!!!!

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

dan maar een slotje he :)

• Praetorian
I guess so. :7

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Als dat het beste is wat jij kan zeggen dan ben je de IT wereld niet waard praetorian2k

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Op woensdag 14 november 2001 10:02 schreef MadMurdock het volgende:
Zoals wellicht menigeen weet heeft de Univ.Twente de campus afgeschermd voor gebruik van buitenaf. Er wordt dmv. de IP reeks 130.89.xxx.xxx bepaald of men al dan niet op de pc's op de campus kan komen.
Onzin, het is @home die SMB tegenhoudt, niet de UT. Een makkelijke oplossing is de volgende:
1) Regel een Dance-accountje om te kunnen zoeken. Als je aan de UT studeert kan je die krijgen.
2) Zorg dat je een vriendje hebt met een FTP server op de campus.
3) Zet op die FTP server twee (jaja, kan ook met één of zelfs zonder, maar gemak dient de mens toch?) .bat bestandjes in je homedir waarmee je netwerkdrives kan mounten en unmounten op dat systeem, en zorg dat je die mag uitvoeren.
4) Zorg dat je ook toegang hebt tot die gemounte drive.
5) Als je nu wil downloaden: zoeken met Dance, Connectie maken met FTP server, mounten van netwerk drive, downloaden, unmounten, verbinding verbreken. Simpel.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• MadMurdock
  • Niet online
VPN, hoe is zoiets het makkelijkst op te zetten?
Lijkt me opzich een goede optie.

Beetje jammer dat het een echt flamepost wordt, maar goed.
Als het uiteindelijk tot een oplossing leidt..

• Praetorian
Op woensdag 14 november 2001 11:30 schreef blade181 het volgende:
Als dat het beste is wat jij kan zeggen dan ben je de IT wereld niet waard praetorian2k
Als jij dat vind.... jij dus ook niet! want jij was ten slotte degene die het vroeg! :r

• MadMurdock
  • Niet online
VPN werkt toch alleen onder NT-based servers?

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Pffff.. Van de zestig reacties nog niet de helft ontopic.
Maargoed. Ik heb ook @home, en een utwente mail adres.
Zal het eens proberen.

Is er geen manier om die shares rechtstreeks aan je eigen PC te mounten ?

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

VPN moet op zich wel te doen zijn maar je zult toch wel ff wat docu moeten lezen van hoe het werkt dat kan ik je ook niet 1 2 3 vertellen.

Verwijderd

Praetorian je zegt vrede op aarde.
volgens mij zit jij 24/7 achter dit forum want het is je gewoon ontgaan dat er oorlog in Afghanistan is. Heb je misschien ook gemist dat de Twin Towers nu gezamenlijk de grootste vuilnisbelt van New York.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Op woensdag 14 november 2001 11:32 schreef MadMurdock het volgende:
VPN, hoe is zoiets het makkelijkst op te zetten?
Lijkt me opzich een goede optie.

Beetje jammer dat het een echt flamepost wordt, maar goed.
Als het uiteindelijk tot een oplossing leidt..
Ik heb het geprobeerd, maar stuitte op het volgende probleem:
- de ingebelde moet een IP nummer toegewezen krijgen, maar dat kan slechts uit een private range genomen worden
- de ingebouwde NAT/ROUTER van win2k kan deze adressen (einde van de tunnel) niet verder routeren over het netwerk op de een of andere manier.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Jawel door in windoos, een netwerkshare te maken.... \\(ip-adres)\(netwerkshare) doe ik ook. alleen hebben jullie dan geen toegang. :)

• MadMurdock
  • Niet online
daar klein vermoeden had ik al 8-)
is beveiliging dmv user/pass op de proxy geen optie? of biedt die VPN nog meer dan alleen beveiliging?

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Op woensdag 14 november 2001 11:35 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd, maar stuitte op het volgende probleem:
- de ingebelde moet een IP nummer toegewezen krijgen, maar dat kan slechts uit een private range genomen worden
- de ingebouwde NAT/ROUTER van win2k kan deze adressen (einde van de tunnel) niet verder routeren over het netwerk op de een of andere manier.
Wie heeft iets gezegd over inbellen, je moet software hebben die PPPoE ondersteund dan heb je niets meer te maken met inbellen, deze wordt standaard niet ondersteund in win2k dus ik zou als ik jou was een speciaal software stukjes downloaden die dat wel ondersteund.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

VPN is gewoon een virtuele PPP verbinding over Ethernet, zo moet je het zien, en het is met User en password, het is beveiligd doormiddel van een encryptie dus niemand kan je tracen etc etc.

• MadMurdock
  • Niet online
alleen even een vraagje over stap 3, wil je zoiets met linux doen en zo ja kan dat gewoon met mnt commando?

Opzich ziet het er goed uit.
Op woensdag 14 november 2001 11:31 schreef ATS het volgende:

[..]

Onzin, het is @home die SMB tegenhoudt, niet de UT. Een makkelijke oplossing is de volgende:
1) Regel een Dance-accountje om te kunnen zoeken. Als je aan de UT studeert kan je die krijgen.
2) Zorg dat je een vriendje hebt met een FTP server op de campus.
3) Zet op die FTP server twee (jaja, kan ook met één of zelfs zonder, maar gemak dient de mens toch?) .bat bestandjes in je homedir waarmee je netwerkdrives kan mounten en unmounten op dat systeem, en zorg dat je die mag uitvoeren.
4) Zorg dat je ook toegang hebt tot die gemounte drive.
5) Als je nu wil downloaden: zoeken met Dance, Connectie maken met FTP server, mounten van netwerk drive, downloaden, unmounten, verbinding verbreken. Simpel.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Op woensdag 14 november 2001 11:46 schreef MadMurdock het volgende:
alleen even een vraagje over stap 3, wil je zoiets met linux doen en zo ja kan dat gewoon met mnt commando?

Opzich ziet het er goed uit.
[..]
Ehm het kan idd onder linux maar dan moet je een samba share aanmaken het kan niet met mnt, want dat is voor apparaten die alleen in je pc zitten..

• MadMurdock
  • Niet online
hmm vind het een leuk idee..

Als er nog iemand iets over die proxy weet wat misschien makkelijker is hoor ik dat uiteraard ook graag, maar ik zal eens eea gaan proberen.

Ik ieder geval bedankt voor de suggestie!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Op woensdag 14 november 2001 11:37 schreef blade181 het volgende:

[..]

Wie heeft iets gezegd over inbellen, je moet software hebben die PPPoE ondersteund dan heb je niets meer te maken met inbellen, deze wordt standaard niet ondersteund in win2k dus ik zou als ik jou was een speciaal software stukjes downloaden die dat wel ondersteund.
Onduidelijk van mijn kant. Met inbellen bedoel ik: het opzetten van een VPN tunnel van een client naar de server.
De client krijgt daarbij een IP toegewezen op de server. Dat gaat goed, maar vervolgens kan dit adres niet weer 'naar buiten / campusnet'. Terwijl dat wel kan bij bijvoorbeeld een physieke machine kan die een private range adres heeft.

Maargoed. Dat is geloof ik PPTP. PPPoE heb ik nooit naar gekeken.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

je wilt via een modem of ISDN modem inbellen daar dan gaat VPN wel in win2k, standaard gaat dat met kabel niet, want dan kun je niet inbellen en gaat het gewoon over ethernet, dan heb je PPPOE nodig om toch een virtuele PPP verbinding te maken over ethernet, hierbij bel je dan ook soortgelijk in maar dan niet over het telefoonnetwerk maar over het internet.

• Roelant
  • Niet online
Het is weer lekker, dit topic. First of all dit:
Op woensdag 14 november 2001 10:15 schreef Varienaja het volgende:
Dat netwerk is niet voor niks afgeschermd.
Voeg hier maar iets in over "spijker" en "op de kop slaan" enzo, daarom gaat het topic zowiezo niet meer open.

Vervolgends het de verschrikkelijk offtopic flame-geblaat, iedereen die rood in zijn posts ziet van de modbreak is over de grens gegaan en heeft een waarschuwing. Heb je er meerdere dan zou ik het stukje hieronder ook nog even aandachtig doorlezen.

1 waarschuwing
  • 208
  • Donkey<li>Emmer
</li>

Dit staat ook als zodanig genoteerd.

Meerdere waarschuwingen
  • Paitur: 3 waarschuwingen<li>Praetorian2k: 4 waarschuwingen
</li>

Voor allebij een officiële waarschuwing.

Blade181

Heeft maarliefst 3 waarschuwingen, is ook een officiële waarschuwing, die gezien je verleden dat een 7 daagse tempban tot gevolg heeft, voor meer informatie daarover kun je hier terecht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.