DDS4 Tape streamer problemen

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op mijn werk hebben we twee Sony DDS4 Tape streamers (SDT-5000, extern) voor backups van onze NT4 servers. De laatste tijd lijkt het wel alsof de problemen vaker voorkomen dan de geslaagde backups. :'(
Voor backups maken we gebruik van ArcServeIt van CA.

Unreadable media komt regelmatig voor, ook bij nieuwe blanco tapes. Als deze melding niet 's avonds komt dan verschijnt hij wel 's ochtends na een geslaagde :? backup.

Als ArcServeIt geen foutmelding geeft betekent dat niet dat er daadwerkelijk iets op de tape is gezet. In deze valkuil zijn we al getrapt (gedurende de afgelopen 3 maanden).|:(

De transfer snelheid is laag, 0.3 Mb/sec gemiddeld, weinig voor een SCSI-2 systeem. :z Voor een complete backup is dan ook een groot deel van de nacht nodig.

Bij beide servers hetzelfde probleem, wisselen van drives en kabels helpen niet.

Help plz !

GMT-8

Verwijderd

Clean je je tapestreamers wel eens? Mischien dat de koppen na lang gebruik vies zijn geworden.

• _Zedd_
  • Niet online
Ja, ongeveer 1 keer per maand was gebruikelijk. Met de aanhoudende problemen doen we het iets vaker.

GMT-8

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik loop hier ook wel eens tegenaan met een HP SuperStore Dat8, een hele hinderlijke eigenschap.

Ik heb weinig met ARCserveIT gewerkt, maar ik ben er nou al van overtuigd dat Veritas Backupexec heel wat beter scoored. (en ook nog een stuk overzichtelijker)

Alleen daar koop je nu niet veel voor. Ik los het momenteel zoveel mogelijk op door een retention+format te doen op de DDS tape. Daarmee is dor de bank genomen de tape weer geschikt voor gebruik. Dusver heb ik wel altijd gehad dat als ARCserve zegt dattie het op Tape heeft gezooid, dat het er dan ook _echt_ opstond... maar nou ik dit zo lees word ik daar weer wat voorzichtiger mee...

Enige indicaties waar ik mee kan verifieren of het er echt op staat? (afgezien van een testserver inichten met een tapedrive -> heel leuk, maar aangezien ie de catalogs niet heeft is het terug zetten best wel crimineel)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 09:58 schreef _Zedd_ het volgende:
De transfer snelheid is laag, 0.3 Mb/sec gemiddeld, weinig voor een SCSI-2 systeem. :z
Lijkt me vrij weinig.
Ik haal hier ruim 1Mb/sec :z

Is je termination wel goed ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• _Zedd_
  • Niet online
Volgens mij is de termniation wel goed maar dat kan ik nu niet nagaan, ik zit op het moment niet op mijn werk.

Zedd

GMT-8

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:47

Marc H

- - Is wakker - -

Op woensdag 14 november 2001 10:24 schreef Firefox het volgende:
Ik loop hier ook wel eens tegenaan met een HP SuperStore Dat8, een hele hinderlijke eigenschap.

Ik heb weinig met ARCserveIT gewerkt, maar ik ben er nou al van overtuigd dat Veritas Backupexec heel wat beter scoored. (en ook nog een stuk overzichtelijker)

Alleen daar koop je nu niet veel voor. Ik los het momenteel zoveel mogelijk op door een retention+format te doen op de DDS tape. Daarmee is dor de bank genomen de tape weer geschikt voor gebruik. Dusver heb ik wel altijd gehad dat als ARCserve zegt dattie het op Tape heeft gezooid, dat het er dan ook _echt_ opstond... maar nou ik dit zo lees word ik daar weer wat voorzichtiger mee...

Enige indicaties waar ik mee kan verifieren of het er echt op staat? (afgezien van een testserver inichten met een tapedrive -> heel leuk, maar aangezien ie de catalogs niet heeft is het terug zetten best wel crimineel)
Arcserve is idd niet al te fijn (understatement of the year), Wij draaiden het hier zowel op NT als op Novell (server of 40 totaal), en veeeellllll problemen. Tegenwoordig doen we alle backups centraal via Tivoli Storage Manager en dat werkt veel beter.

_Zedd_: hoe zitten de backup jobs in elkaar? maak je gebruik van wildcards voor volume name of niet enz.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• _Zedd_
  • Niet online
Arcserve is idd niet al te fijn (understatement of the year), Wij draaiden het hier zowel op NT als op Novell (server of 40 totaal), en veeeellllll problemen. Tegenwoordig doen we alle backups centraal via Tivoli Storage Manager en dat werkt veel beter.

_Zedd_: hoe zitten de backup jobs in elkaar? maak je gebruik van wildcards voor volume name of niet enz.
ArcserveIt zuigt maar er is op het moment weinig geld voor een goed alternatief. Storage Manager is wel een beetje te veel voor een bedrijf van 40 man met 2 servers (file/exchange en ERP), klein beetje maar :P

Dat weet ik niet precies uit mijn hoofd maar vanwege de problemen worden de volume names met wildcards gebruikt.
Verder zijn enkele probleem bestanden (swap file etc) excluded om het aantal foutmeldingen omlaag te krijgen.

ArcServeIT zou ook Exchange moeten backupen terwijl exchange aktief is maar daar heb ik zo mijn twijffels over.
Backup successful is GEEN teken dat het daadwerkelijk gelukt is maar dat de opdracht afgemaakt is. |:(

GMT-8

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 13:21 schreef _Zedd_ het volgende:

[..]

ArcServeIT zou ook Exchange moeten backupen terwijl exchange aktief is maar daar heb ik zo mijn twijffels over.
[..]
Zul je wel een exchange plugin voor nodig hebben :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1