Toon posts:

Opstartproblemen na geheugenupgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, heb de FAQ gelezen en een aantal searches gedaan, maar ik kwam niks tegen wat op mijn probleem lijkt.

IK heb een Packard Bell PII en heb mijn geheugen verhoogd van 64MB naar 256. Alles werkt, XP draaid...Alleen als ik ga opsttarten wil de comp niet doorstarten. Hij blijft hangen op het scherm: press [Tab] to show post screen, or press [Del] to enter setup. Als ik tab druk, dan gaat hij het geheugen tellen, dit blijft hij doen totdat ik escape druk en als ik del druk kom ik vanzelfsprekend in mijn BIOS setup.

De oplossing is waarschijnlijk simpel, alleen ik kan niet vinden waar het aan ligt. :(

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Vertel ff wat meer over wat voor geheugen, mobo etc.

Wanbeleid is ook beleid.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
probeer in de bios (als die uitgebreid genoeg is) de optie fast POST of iets dergelijks te vinden. Dit houdt onder andere in dat ie het geheugen maar één keer snel telt.... succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is 256MB SDRAm, 1 dimmetje. Ik heb de 64 vervangen, dus zit er maar 1 slot vol (van de twee).

Het mobo is een standaard Packard-Bell moederbord, Media Blaster heet het volgens het boekje.

Ik hoop dat je nu meer weet, anders vraag het maar.....

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Op woensdag 14 november 2001 10:15 schreef _BART_ het volgende:
Geheugen is 256MB SDRAm, 1 dimmetje. Ik heb de 64 vervangen, dus zit er maar 1 slot vol (van de twee).

Het mobo is een standaard Packard-Bell moederbord, Media Blaster heet het volgens het boekje.

Ik hoop dat je nu meer weet, anders vraag het maar.....
Klopt PB sucks maar ze hebben wel een helpdesk >:) misschien waard om die te bellen

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt die lui alleen maar een jaar na aanschaf bellen....

Verwijderd

staat er in de bios niet iets als "quick on memory self test" of weet ik veel? Er is in de meeste biossen een optie aanwezig waarmee je de memory test kan overslaan kan ik me herinneren. Als je garantie verlopen is, zou je nog altijd kunnen proberen de helpdesk te bellen, over de telefoon zullen ze je wel effe helpen als het nie te veel moeite is
good luck

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, het is gelukt!!! Dank je wel. :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Een nieuwe user die

1. de search gebruikt heeft
2. de FAQ's gelezen heeft
3. zijn probleem netjes formuleert
4. in het goede forum post