RealMagic H+ beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Effe vraag over de beeldkwaliteit van de Hollywood+ in hoge resoluties bij normaal PC gebruik (dus niet als je een DVD kijkt op je TV)....

Ik heb begrepen dat deze kaart met overlay werkt via een passthru kabel, daardoor kan het zijn dat de beeldkwaliteit van de monitor (dus niet de output naar de TV!) slechter is dan zonder de passthru, (door interferentie e.d.).

Is dat ook zo?

Heeft iemand zo'n kaart en wat is dan je mening hierover. Is de kwaliteit van de weergave op je monitor bij resoluties boven de 1024x768 slechter dan zonder de kaart of maakt het (bijna) geen ruk uit?

Please let me know!

Ik wil namelijk zo'n kaart kopen op de HCC maar werk alleen in hoge resoluties en heb geen zin om elke keer die passtrhu en monitor kabel om te wisselen om dit probleem te vermijden.

Verwijderd

Ik heb zo'n kaart hier in mijn pc zitten en ik moet zeggen dat het waar is hoor !!

die pass-tru kabel kan namelijk maar een signaal met een freqentie van 50Hz doorsturen terwijl de meeste monitoren op 60Hz draaien. Je ziet dan vooral bij witte stukken beeld een soort geflikker (op 1280*1024 bij mij dan).

Ik heb er echter niet zo veel problemen mee, zo vaak kijk ik dvd's niet, dus dan verwissel ik dat kabeltje wel even.

Nee, hier zou ik je niet door laten onthouden deze topkaart te kopen. Het beeld is echt super en ik ben blij dat ik er 200 piek in gepompt heb >:)

Gewoon doen joh !!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik had er ook last van toen ik zo'n kaartje in mijn comp. had. Het beeld wordt veel waziger.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

M vreemd ik heb er geen last van met mijn H+. nu alleen nog divx via dat ding en ik ben heel blij :)

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De meningen verschillen nogal. Ik las dat het mischien komt omdat de een de H+ kaart verder weg heeft zitten van z'n primaire videokaart dan de andere, waardoor je minder last hebt van interferentie.

Lijkt mee een beetje sterk maar je weet nooit :)

Verwijderd

Ik heb ook een H+. Ben er over het algemeen tevreden over! De beeldqualiteit word iets minder ( vooral bij hogere resoluties ) maar niet extreem. Ik heb de kabel er nog steeds tussen zitten.
Er zijn geruchten dat de 'echte' realmagic kabel beter is dan die die door 'namaak' leveranciers wodt meegegeven.

Het enige probleem dat ie heeft is de refreshrate. Omdat er overlay wordt gebruikt is de resolutie niet zo belangrijk, maar ik geloof dat ie niet meer dan 85Hz aankan.

Beeld op Tv is zeer goed en met de extra remote control kun je alles makkelijk bedienen ( met extra software als Uice zelfs de hele computer! )

Als je alleen op de computer kijkt, zou ik toch gaan voor een software oplossing als PowerDVD. Als je ook de TVout wilt gebruiken is de H+ een aanrader!

Good luck!

Verwijderd

ik heb hier ook zo'n kaart in mijn pc. geweldig ding, omdat je alle regio's kan kijken en macrovision softwarematig uit kan schakelen. dit allemaal met behulp van het proggie zone selector. verder klopt het dat je beeldkwaliteit onderuit gaat als je een te hoge resolutie draait. dus gewoon kabeltje swoppen.

Verwijderd

of je plugt de tv-out kabel van de H+ in de tv-in van je monitor en schakelt eenvoudig via het menu de ingang van je monitor.......
Pagina: 1