Toon posts:

Eindelijk een statief voor digi camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde het alleen ff melden. En als tip neer zetten.
Als je dus een statief heb krijg je dus echt veel mooiere
foto's veel scherper ook. Vooral bij sluitertijden boven
een 1/20 scheelt dit echt.
Zo nu je dit weet doe er wat mee in jou voordeel.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Welk statief heb je gehaald? Voor hoeveel en voor welke camera?

Ik ben zelf ook op zoek gegaan, maar kan nog niet beslissen of ik een kleine touristclass ga halen, of toch een grotere.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
nadeel is dat je een statief niet ff meeneemt overal naar toe, je zal dus echte 'verassingen' altijd uit de hand moeten schieten. :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
Op woensdag 14 november 2001 09:35 schreef athlonkmf het volgende:
Welk statief heb je gehaald? Voor hoeveel en voor welke camera?
Een statief is toch universeel? Video / Foto statieven zijn toch identiek?

Verwijderd

Topicstarter
Ik een 3 poot gehaald. Merk weet ik niet meer, maar dat maakt niet zoveel uit.
Die aansluiting om hem erop te schroeven is helemaal gestandaariseert. Hij was 119,-- GULDEN geen EURO. Nu wil ik alleen nog een 1 poot kopen deze zitten zo rond de 80 Gulden (Voor op vakantie). Deze zijn lekker klein en goed mee te nemen,
dus heb je het andere probleem ook meteen getackeld.

edit:

Oh ja camera is Minolta dimage 5.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 14 november 2001 10:09 schreef MetHod het volgende:

[..]

Een statief is toch universeel? Video / Foto statieven zijn toch identiek?
Ja, universeel, maar er bestaan wel heel veel soorten. Kogelhoofd, panhead (3weg of 2weg), met waterpas, zonder waterpas.

ministatief, tafelstatief, touristclass, en veel langere... etc....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Zit er ook op een klein water pasje. Maar dat gebruik ik toch niet.
Het is wel handig, maar is denk ik alleen voor profesioneel gebruik.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 14 november 2001 11:32 schreef Kaatje_NL het volgende:
Zit er ook op een klein water pasje. Maar dat gebruik ik toch niet.
Het is wel handig, maar is denk ik alleen voor profesioneel gebruik.
Een waterpas is heel belangrijk, wil je mooie panoramafoto's maken (nou weet ik niet of de minolta dat ook heeft, magoe).

Heb je er ook over nagedacht, dat je ipv een monopod, ook wel zo'n touristclass statief koopt? Die kan je mooi in je rugzak meenemen. Ik ben er zelf nog sterk aan het nadenken welke ik zou halen in NL.... I mean... ik kan altijd wel eentje halen als ik op vakantie ben....

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu die 3 poot en die vind ik voorlopig voldoende.
Die 1 poot is gewoon makkelijk voor op vakantie.
Aangezien ik niet altijd een rugzak bij me heb is dat wel makkelijk.
En verder wil ik gewoon mooie foto's maken.

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb gisteren ook een statief gehaald.

Heel leuk ding, en voor maar 75 gulden! (mediamarkt Rijswijk)

De Hama Star 9.

Even wat specs:

3-weg statiefkop met snelkoppeling
3-delige statiefpoten met snelklemmen
gewicht 1075g
Hoogte uitgeschoven 149cm (en dan kan je nog middenste statief omhoogschroeven)
hoogte ingeschoven 60,5cm
Kleur: zilver

Werkt perfect voor panoramafoto's :)

Snel kopen jongens, er zijn nog maar een paar over. Voor zo'n prijs.... :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij de mediamarkt (oa Groningen) hebben ze inderdaad leuke statiefjes te koop vanaf zo'n 40-50 gulden. Dan heb je een tourist(rugzak)ding. Wil je iets groters (stevigers ook), dan ben je vanaf 60 piek dé man! :)

• kmf
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 16 november 2001 17:31 schreef LL Koelkast het volgende:
Bij de mediamarkt (oa Groningen) hebben ze inderdaad leuke statiefjes te koop vanaf zo'n 40-50 gulden. Dan heb je een tourist(rugzak)ding. Wil je iets groters (stevigers ook), dan ben je vanaf 60 piek dé man! :)
IDD ik had m'n oog op de tourist-statieven gezet. Maar toen dacht ik van... als ik dan toch zoveel geld moet uitgeven, en ik toch sowieso dat ding mee moet sjouwen, ik dan maar een hogere klasse neemt, en zo dus een stabielere en steviger ding kan krijgen.

Volgend zomer, als ik op vakantie bent, haal ik daar dan wel een goede touristclass statief.

En opgeschoven is dat ding maar 60cm. Het past wel in een rugzak, ook al steekt het een beetje uit :)
Maar sowieso, het is zo licht dat het niks uitmaakt of je nou in een rugzak stopt, of dat je een aparte statieftas voor pakt.

Maarre... 75 piek is toch minimaal dacht ik.... een goedkopere kan, maar dan is het waarschijnlijk niet meer een 3-wegkop.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zijn hier nog meer twiekers die ook een statief hebben, of die erover denken één aan te schaffen?? Geef maar eens een gil!! :)

Verwijderd

Ik zal je wat veel leukers vertellen.
Ik heb ongeveer een half jaar geleden 3 van die dingen weggepleurd :o
Wist ik veel, ik dacht dat ik het niet kon gebruiken en ik had ze ook maar gekregen.
Toen ik het nét gedaan had vertelde iemand mij al dat ik heel wat knaakies bij de bak had gezet. (boeiend, dacht ik....)
Ik had maar een simpel camera'tje dus wat mot je er dan mee.
Maar nu heb ik een GOEIE digitale camera besteld en ik begin nu toch langzamerhand de P in mijn toen onbezonnen aktie te krijgen :(

En dan te bedenken dat ik bergruimte zat had / heb . . .

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 19 november 2001 21:52 schreef LL Koelkast het volgende:
Zijn hier nog meer twiekers die ook een statief hebben, of die erover denken één aan te schaffen?? Geef maar eens een gil!! :)
OKEE, IK GA ER NOG EENTJE HALEN WAARSCHIJNLIJK :D

Maarre..., waarom moes tik nou gillen?

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 19 november 2001 22:11 schreef Braadkip het volgende:
Ik zal je wat veel leukers vertellen.
Ik heb ongeveer een half jaar geleden 3 van die dingen weggepleurd :o
Wist ik veel, ik dacht dat ik het niet kon gebruiken en ik had ze ook maar gekregen.
Toen ik het nét gedaan had vertelde iemand mij al dat ik heel wat knaakies bij de bak had gezet. (boeiend, dacht ik....)
Ik had maar een simpel camera'tje dus wat mot je er dan mee.
Maar nu heb ik een GOEIE digitale camera besteld en ik begin nu toch langzamerhand de P in mijn toen onbezonnen aktie te krijgen :(

En dan te bedenken dat ik bergruimte zat had / heb . . .
3 is wel overdreven veel, als ze allemaal hetzelfde zijn... Ik heb nu 1 middelgrote. helemaal uitgeschoven kan ik op ooghoogte foto's nemen (ben 1.86), opgevouwen is ie 60 cm en is vrij licht.

En nog een tafelministatiefje, kleiner dan een textmarker en dus kan ik het altijd wel meenemen. Je weet nooit wanneer je het moet gebruiken, dan moet ie maar op een muurtje of zo geplaatst worden.

Ik ga later waarschijnlijk nog een toeristklasse statief kopen. Opgevouwen 30-40 cm, dan kan ik het nog in een rugzak meenemen. Ik heb er eentje gezien met snelklempoten, maar kost wel 120. Ik ga wel in buitenland halen...

Verwijderd

Ze waren niet alledrie hetzelfde natuurlijk, maar wel lekker stevig en zwaar, Dat was geen rotzooi hoor.
En als ik zeg 3, dan zijn het er 3 8-)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik moet eerst een digicam hebben ;)

Nee, m'n ouders hebben wel een DV cam met fyahwyah-kabeltje (wooh, hoe-verneuk-je-merknamen 101) die een statief zou kunnen gebruiken. Het is echt kut om stabiel te draaien en je camera vast te houden als je iets bewegends volgt of in de auto zit (dan gaat met elke hobbel je camera op en neer).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 19 november 2001 23:36 schreef Braadkip het volgende:
Ze waren niet alledrie hetzelfde natuurlijk, maar wel lekker stevig en zwaar, Dat was geen rotzooi hoor.
En als ik zeg 3, dan zijn het er 3 8-)
Tja, ik kocht juist eentje dat niet zo zwaar was, het moet immers mee de vliegtuig in :)
Een statief is ook net zoals een camera, als het te zwaar en log is, sleep je het niet overal mee naar toe. En als het toch in de kast ligt, kan je het ook net zo goed weggooien :D

Verwijderd

Dat had ik nou net nodig :)
Pagina: 1