CISCO 2600 router overstuur maken

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 00:15
Ik heb hier een CISCO 2600 router die ik wil testen. Is er enige mogelijkheid dat ik hem overstuur kan krijgen door middel van pingen, tracen, of iets anders? Of is er misschien een test programma in omloop om routers te testen? Hij schijnt namelijk niet helemaal goed te zijn en de mist in te gaan bij zware belasting

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Da's moeilijk te testen, en ook afhankelijk van de oorzaak. Simpelweg load genereren is niet zo moeilijk (bv netcps.exe in een batch file loopje), maar als 'ie juist crashed door een bepaalde samenloop van omstandigheden wordt het moeilijk.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
debug all

Maar dan ben je hem waarschijnlijk direct kwijt.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SNMP-traps activeren en laten versturen naar een machine? Dan kun je de condities zijn als ie onderuitgaat.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:58
snmp traps? wasda? wat doet't? Hoe werkt het? ...?

• teigetjuh
  • Niet online
SNMP = Simple NEtwork Management Protocol

Kan op bepaalde (in te stellen) gebeurtenissen een signaal versturen. Die kun je opvangen en verder het eea nog mee doen.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 12:04
Op donderdag 15 november 2001 12:37 schreef poohbeer het volgende:
snmp traps? wasda? wat doet't? Hoe werkt het? ...?
Kijk gewoon ff op cisco.com als je wilt testen

snmp = simple network management protocol
wordt gebruikt voor monitoring doeleinden.. eg.. als je bijv wilt monitoren of je serial port onderuit gaat dan zet je daar een trap op welke verstuurd wordt naar je management console (je server bijv), moet je geloof ik wel de cisco sw voor hebben.. kijk maar ff op cisco.com.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:58
snmp ken'k wel (horen van) maar wat is zo'n trap precies?

• Whizzer
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Moet ie onderuit door het werk wat ie normaal doet (of hoort te doen), of maakt het niet uit ALS ie maar onderuit gaat???

Ik weet wel een manier waarop die dingen bijna altijd onderuit gaan, maar dan ben je er doelbewust mee bezig om 'm koste wat kost plat te krijgen...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
SNMP traps zijn leuk, maar hebben de vervelende eigenschap achterwege te blijven op het moment dat het apparaat echt onderuit gaat :)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Huuh een cisco is makkelijk plat te gooien. :) Pak een cisco 12000 serie met 2 gigabyte geheugen laat hem alles filteren op een /18 ip range en laat er dan 200 mbit door heen schieten jahoo bye bye cisco!

Een cisco 2600 heb je met 4 tot 8 mbit zo plat als je maar filterd :)

• teigetjuh
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 14:45 schreef ijdod het volgende:
SNMP traps zijn leuk, maar hebben de vervelende eigenschap achterwege te blijven op het moment dat het apparaat echt onderuit gaat :)
Als iets echt onderuit gaat zie je het nooit, maar je kan wel de trend voor dat ie onderuit gaat zien en daar wat van leren.

• Whizzer
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

Op donderdag 15 november 2001 14:56 schreef NewAgePerformance het volgende:
Huuh een cisco is makkelijk plat te gooien. :) Pak een cisco 12000 serie met 2 gigabyte geheugen laat hem alles filteren op een /18 ip range en laat er dan 200 mbit door heen schieten jahoo bye bye cisco!

Een cisco 2600 heb je met 4 tot 8 mbit zo plat als je maar filterd :)
Ik had het meer over remote, niet vanaf het speeltje zelf...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

lokaal een DoS inzetten lijkt dan het beste >:)
Pagina: 1