switch kopen.. welk merk?

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb keuze onder andere uit

SMC
Allied Telesyn
Arlotto (:?)

welke zouden jullie nemen en waarom?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
type nummers? specs?
wat is het doel van je vraag: welk merk is beter, of welke switch is beter?
waar wil je 'm voor gebruiken? hoeveel pcs'/server/data/100MB/10MB/glasverbindingen?/enz.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• M4RTiN
okay komtie:

12 pc's
2 x canon rips (levert nogal wat dataverkeer op)
netwerk laserprinters

100 MBit vanwege de rips (moet wel een beetje tempo in zitten)
16 poorts is minimum

toen kwamen de bovengenoemde merken in aanmerking

dus nou wou ik graag wat ervaring weten want dit keer wil ik een echt goed merk! want mn vorige UNEX is gecrashed :(

• Microkid
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

3COM Superstack II 3300 of 3400

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• paulhekje
welke types had je al geselecteerd van die merken en wat is je budget?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

ik heb dus een Allied Telesyn hiero liggen met 16 poorten, de AT-FS716E om precies te zijn... die hebben we voor een slordige 700 pieken gekocht... ik weet alleen niet meer precies waar :?

Afbeeldingslocatie: http://www.alliedtelesyn.com/webmaster3/files/allied/Website/ProductImages/ImageFile/FS716E.gif

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• M4RTiN
naja 3com zou eerst te duur zijn maar we vonden nu een redelijke goedkope 16 poorts 100mbit switch

dit is toch een topmerk?

http://www.3com.be/products/office_switches/ds_switch16.html

dit is em

Afbeeldingslocatie: http://www.3com.be/products/office_switches/assets/office_switches_hub16_small.gif

• snoei
  • Laatst online: 22-08 12:52

snoei

kabels... :D

Ik zou voor een Cisco 16 poorts gaan!!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 09:53
Ik zou de Allied Telesyn nemen, AT is echt een supermerk :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• M4RTiN
maar waarom zou je liever die AT nemen ipv van de 3com? wat zijn de voordelen? of vind je gewoon het merk opzich beter?

• paulhekje
heb goed ervaringen met Netgear, net niet de laagste prijs. wel goed. Optie: Netgear FS516

Switches zijn zo'n massa artikel geworden. in de testen blijkt dat er nauwelijks kwaliteitsverschil is tussen de normale merken.

• 0siris
  • Laatst online: 17:19
ook een leuke: http://guru3d.com/review/compex/ds1216/
En inderdaad: zo onder de 900 gulden zullen al die switchjes van binnen grotendeels gelijk zijn (realtek/winbond chipsetje, allemaal 200megabit * aantal_poorten backplane, standaard nway store and forward spul... Alleen die compex die ik noem, heeft een ingebouwde voeding (dus niet meer kloojen met een adapter, de aansluitingen en de lampjes aan de voorkant, er zit een lief ventilatortje in... (soms zitten aansluitingen achter en de lampjes voor)
Ik kan alleen aan Compex spul komen via www.mcdos.nl, alleen moet je daar een kamervankoophandelnummer overhandigen, waaruit blijkt dat je bij een bedrijf werkt dat zich met IT bezig houdt...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• paulhekje
ventilator erin als het niet perse moet, is juist negatief. maakt geluid (beetje), maar nog belangrijker: het is een bewegend onderdeel dat kapot kan gaan. Ik heb vroeger een hele zooi 3com hubs met kapotte oververhitte voedingen gehad, omdat de fan versleten was(!)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Ik dacht laat ik maar mijn vraag in dit topic zetten omdat mijn vraag bijna hetzelfde is. Mijn situatie:
1 comp met 100/ 10Mbit NIC
1 comp met 10Mbit NIC
en adsl modem (utp natuurlijk)

Nou wil ik een switch gaan kopen (waarschijnlijk op HCC-beurs).

Een switch met 4 poorten zou dus voldoende wezen. Misschien komt er later nog wel een pc bij en dan zouden alle poorten vol zitten. Dus misschien zijn er 6 poorts switchen (ik heb ben ze nog nooit tegengekomen).

Wie heeft er hier ervaring met een 4 (of 6) poorts switch die niet al te duur is (3com valt dus af).

Taal fouten inbegrepen ;)

• The-Source
ff een post om weer op de frontpage te verschijnen. ik kan natuurlijk ook een nieuw topic openen maar ik hoop dat niet nodig is.

• Dreamer
  • Laatst online: 15:37

Dreamer

Foutje

ik zou een linkpro nemen zijn goedkoop en zijn echt heel goed (nog geen klachten bij veel mensen)

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/Shop-It/imagesklein/linkproswitch16prt.jpg

dit is een 16poorts heavy use en hij kost 479gulden

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op woensdag 14 november 2001 11:34 schreef klaasbram het volgende:
Ik dacht laat ik maar mijn vraag in dit topic zetten omdat mijn vraag bijna hetzelfde is. Mijn situatie:
1 comp met 10Mbit NIC

Een switch met 4 poorten zou dus voldoende wezen. Misschien komt er later nog wel een pc bij en dan zouden alle poorten vol zitten. Dus misschien zijn er 6 poorts switchen (ik heb ben ze nog nooit tegengekomen).

Wie heeft er hier ervaring met een 4 (of 6) poorts switch die niet al te duur is (3com valt dus af).
voor jouw raad ik ook een linkpro aan alleen dan een 5poorts switch.

deze kost 149 gulden en ik zelf heb hem ook en nog geen problemen mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/Shop-It/imagesklein/linkproswitch8prt.jpg

specs | specs server

• The-Source
Op woensdag 14 november 2001 11:57 schreef dreamer het volgende:
ik zou een linkpro nemen zijn goedkoop en zijn echt heel goed (nog geen klachten bij veel mensen)

[afbeelding]

dit is een 16poorts heavy use en hij kost 479gulden
edit:
je was me voor

Verwijderd

wat een switch duur maakt is voornamelijk de hoeveelheid cache (en nog wat andere mogelijkheden) als alles op 100mbit draait is dit niet zo boeiend maar als je nog 10mbit kaartjes hebt zeker over nadenken!!!

zelf zou ik altijd een cisco kopen (maar ja ik ben dan ook een liefhebber)

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:34 schreef klaasbram het volgende:
1 comp met 10Mbit NIC

gewoon een hub kopen... je merkt echt bijna geen verschil in zo'n situatie (behalve wat prijsverschil :) ) alles wordt toch op (effectief) 10 mb gestuurd en aangezien je maar 3 aansluitingen nodig hebt heb je ook geen voordelen van kopieren tussen 2 pc's !!!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op woensdag 14 november 2001 12:07 schreef betweter het volgende:

[..]

gewoon een hub kopen... je merkt echt bijna geen verschil in zo'n situatie (behalve wat prijsverschil :) ) alles wordt toch op (effectief) 10 mb gestuurd en aangezien je maar 3 aansluitingen nodig hebt heb je ook geen voordelen van kopieren tussen 2 pc's !!!
ben ik niet met je eens het voordeel is dat je bij een switch hem op full duplex kan zetten en daardoor sneller is ook de collisons zijn minder dan bij een hub dusss

specs | specs server

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Op woensdag 14 november 2001 12:23 schreef dreamer het volgende:

[..]

ben ik niet met je eens het voordeel is dat je bij een switch hem op full duplex kan zetten en daardoor sneller is ook de collisons zijn minder dan bij een hub dusss
Daar zit zeker wel wat in, echter moet je jezelf afvragen of dat het prijs verschil waard is, maar dat is voor de geinteresseerden een eigen afweging die ze mogen maken. :)

BTW wat kost die 3Com superstack II 3300 nieuw?

Verwijderd

Probeer eens een totaal nieuw merk. TrendNet. Zijn wij dealer van, Amerikaans topspul, in ZO Azie gefabriceerd.
(Zelfde fabriek als Cisco, HP etc). Voor prijs van 100 Mb kunnen we over UTP (Cat5 en hoger) nu ook Gigabit doen.
Zijn echt waanzinnig goedkoop.

Trendnet is in NL totaal onbekend, maar in Duitsland allang goed leverbaar en in Oostenrijk een van de grootste merken. (Goeie deal van de importeur met direct selling keten).

In de praktijk blijkt niet zoveel prijsverschil.
Voor meer informatie, via mijn email.

Groetjes,

Jan de Vries

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Op woensdag 14 november 2001 19:03 schreef jgdevries het volgende:
Probeer eens een totaal nieuw merk. TrendNet. Zijn wij dealer van, Amerikaans topspul, in ZO Azie gefabriceerd.
(Zelfde fabriek als Cisco, HP etc).
Dat laatste is marketing bullshit. Zelfs als het zo zou zijn, zegt dat helemaal niets over de kwaliteit van het product.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1