ik heb keuze onder andere uit
SMC
Allied Telesyn
Arlotto (
)
welke zouden jullie nemen en waarom?
SMC
Allied Telesyn
Arlotto (
welke zouden jullie nemen en waarom?
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Kunt u mijn Domeinnaam renamen??
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
ach...in een volgend leven lach je er om!
Taal fouten inbegrepen ;)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
voor jouw raad ik ook een linkpro aan alleen dan een 5poorts switch.Op woensdag 14 november 2001 11:34 schreef klaasbram het volgende:
Ik dacht laat ik maar mijn vraag in dit topic zetten omdat mijn vraag bijna hetzelfde is. Mijn situatie:
1 comp met 100/ 10Mbit NIC
1 comp met 10Mbit NIC
en adsl modem (utp natuurlijk)
Nou wil ik een switch gaan kopen (waarschijnlijk op HCC-beurs).
Een switch met 4 poorten zou dus voldoende wezen. Misschien komt er later nog wel een pc bij en dan zouden alle poorten vol zitten. Dus misschien zijn er 6 poorts switchen (ik heb ben ze nog nooit tegengekomen).
Wie heeft er hier ervaring met een 4 (of 6) poorts switch die niet al te duur is (3com valt dus af).
specs | specs server
Op woensdag 14 november 2001 11:57 schreef dreamer het volgende:
ik zou een linkpro nemen zijn goedkoop en zijn echt heel goed (nog geen klachten bij veel mensen)
[afbeelding]
dit is een 16poorts heavy use en hij kost 479gulden
Taal fouten inbegrepen ;)
Verwijderd
Verwijderd
gewoon een hub kopen... je merkt echt bijna geen verschil in zo'n situatie (behalve wat prijsverschilOp woensdag 14 november 2001 11:34 schreef klaasbram het volgende:
Ik dacht laat ik maar mijn vraag in dit topic zetten omdat mijn vraag bijna hetzelfde is. Mijn situatie:
1 comp met 100/ 10Mbit NIC
1 comp met 10Mbit NIC
en adsl modem (utp natuurlijk)
Nou wil ik een switch gaan kopen (waarschijnlijk op HCC-beurs).
Een switch met 4 poorten zou dus voldoende wezen. Misschien komt er later nog wel een pc bij en dan zouden alle poorten vol zitten. Dus misschien zijn er 6 poorts switchen (ik heb ben ze nog nooit tegengekomen).
Wie heeft er hier ervaring met een 4 (of 6) poorts switch die niet al te duur is (3com valt dus af).
ben ik niet met je eens het voordeel is dat je bij een switch hem op full duplex kan zetten en daardoor sneller is ook de collisons zijn minder dan bij een hub dusssOp woensdag 14 november 2001 12:07 schreef betweter het volgende:
[..]
gewoon een hub kopen... je merkt echt bijna geen verschil in zo'n situatie (behalve wat prijsverschil) alles wordt toch op (effectief) 10 mb gestuurd en aangezien je maar 3 aansluitingen nodig hebt heb je ook geen voordelen van kopieren tussen 2 pc's !!!
specs | specs server
Daar zit zeker wel wat in, echter moet je jezelf afvragen of dat het prijs verschil waard is, maar dat is voor de geinteresseerden een eigen afweging die ze mogen maken.Op woensdag 14 november 2001 12:23 schreef dreamer het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens het voordeel is dat je bij een switch hem op full duplex kan zetten en daardoor sneller is ook de collisons zijn minder dan bij een hub dusss
Verwijderd
Dat laatste is marketing bullshit. Zelfs als het zo zou zijn, zegt dat helemaal niets over de kwaliteit van het product.Op woensdag 14 november 2001 19:03 schreef jgdevries het volgende:
Probeer eens een totaal nieuw merk. TrendNet. Zijn wij dealer van, Amerikaans topspul, in ZO Azie gefabriceerd.
(Zelfde fabriek als Cisco, HP etc).
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...