LANs en SCSI

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04
Ik wil dus op m'n eigen PC een FTP server hebben draaien en gamen tegelijk. Ik heb hierbij op LAN's een 100mbit connectie.
Moet ik voor die FTP server dan een IDE of een SCSI of UWSCSI of U2WSCSI schijf gebruiken?
Er moeten wel 10 man tegelijk op kunnen :)

| Hardcore - Terror |

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

100 Mbit is slecht 8 MB per seconde als je mazzel hebt (lees een hele goede switch) En elke goede IDE harde schijf trekt dit wel.

• nzyme
Ik kan dus een FTP server op een IDE schijf runnen wat goed gaat?

| Hardcore - Terror |

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:41
ja maar gamen met 10 man op je ftp wordt moeilijk,

tenzij je ze allemaal limiteerd (op snelheid), 100Mbit is niet zo veel voor 10 man. ( normaal wel maar op een lan is het nooit genoeg)

1+1+1 = 1

Verwijderd

Gewoon op een aparte schijf, dat scheelt kosten. Neem gewoon IDE. Het is niet nodig dat je scsi-based gaat werken, daar de c-schijf het hardst moet werken. (gaming en OS).

Als je geld over hebt doe je het volgende:
1* u160 SCSI adapter.
HD (c) = 15000 rpm u160 SCSI (IBM of SEAGATE)
HD (d) = 10000 rpm u160 SCSI (Of een snelle IDE) : Spellen
HD (e) = 7400/10000 rpm u160 SCSI (FTP) (Of een snelle IDE)

Het beste is alles scsi(incl cdr, dvd), het goedkoopste is bovenstaand...

• nzyme
Maar als die FTP op een andere schijf staat en windows en de gamez op een andere aschijf staan is het toch van elkaar gescheiden?

| Hardcore - Terror |

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als je PC snel genoeg is, dan kun je er ook een extra netwerkkaartje instoppen, de FTP server daarop laten draaien, en gamen via het andere kaartje...

En voor 10man tegelijkftp-en, tsjaa...

Veel meer dan 8MB/sec zal het inderdad niet worden. Dus daar heb je echt geen superschijf voor nodig...

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 19:21

snoei

kabels... :D

ik ben op lans ook vaak ftp en speler tegelijk. Bij een beetje goede nic(intel) en switch(linkpro) haal ik zo'n 10 mb/s. Alleen als je dit dan deelt over 10 clients is dat nog maar 1 mb/s pp. Alles staat op 1 HD van 60 GIG, er komt nog een nieuwe bij >:)

Verwijderd

Is niet alles games en FTP server draaien, als je namelijk de speed niet limit en je hebt een hele zooi clients die allemaal film van je computertje aan het afhalen, dan wil dat nog wel eens een behoorlijke LAG bezorgen. Met speed limit en client limit moet alles in principe kunnen.

Verwijderd

Koop meerdere kleine schijven. Ok, het kost je wel veel ruimte en wat meer stroom, maar je krijgt een snelheidsverhoging waar je stijl van achterover slaat >:)

[edit]
tiepvouten
Pagina: 1