Ik heb laatst met twee vrienden een nieuwe computer in elkaar gezet. Deze bestaat uit de volgende onderdelen:
amd 1500 xp (1,33 gh)
asus a7a 266 (2*ddr, 3*sd ram)
512 mb ddr-ram geheugen (in 2 capsules)
maxtor 60+ (40,9 G, 7200)
asus v7100 pro met tv-out (32 mb)
Soundblaster live!
dvd/rom lite-on
en (onbelangrijke, voor dit onderwerp) randapparatuur
Na het in elkaar zetten liep alles volgens plan. Partities werden gemaakt met fdisk, schijfen geformateerd, en windows op de c-schijf. Na windows de rest van de zooi erop. (waarbij de installatie van de soundblaster 1 keer vastliep )
Dit gaf allemaal nog geen problemen. Nu probeerde ik de spellen te instaleren, en het maakte niet uir welk spel ik probeerde. Tijdens de instalatie kreeg ik of een foutmelding.. of een blauw scherm.
In het apparaatbeheer stond NIKS aangegeven (alles werkte naar behoren) Ik heb memory tests gedaan (elke module starte gewoon op, en bij elke module afzonderlijk liep hij net zo hard vast)
Op een gegeven moment kreeg ik zelfs blauwe schermen bij het opstarten van windows (98, 2nd edition), en besloot ik tot een algehele format.
Nu kreeg ik zelfs bij de installatie van windows een blauw scherm... niet goed dus.
Geprobeerd zonder geluidskaart, geen result
Met 1 module geheugen, geen result.
format erover, en een andere versie van windows (98)geprobeerd.
Deze installeerde zonder problemen. Grafische kaart lukte ook. Bij de soundblaster echter liep hij keihard vast (alleen resetten hielp nog)
Zelfde geprobeerd maar dan zonder geluidskaart in de kast. Directx instaleren liep weer net zo hard vast, en zo ook de spellen, en gewone programma's.
Toen heb ik alle partities er weer afgegooid, en weer aangemaakt met fdisk. C-schijf de master gemaakt, en geactiveerd, en geformateerd. En de bios op default waarden gezet (had aan de com-poorten gezeten wegens irq's)
En op aanraden van iemand dit command laten lopen:
c:a:/fdisk /mbr
Maar ook nu gaf windows bij de installatie een blauw scherm.
WAT moet ik doen? Ik weet echt niet wat er kapot kan zijn, en wat ik dus moet omruilen, of wat ik zelf kan oplossen!
pls suggesties... want ik heb geen idee meer.
Ps: De foutmelding is de volgende:
0E op 0028:C02750E7 in VXD VMM(o6)x 000030E7, en ook deze:
zelfde...maar letters vervangen door: VXD VKD(o1)E
Plz help, alle hulp is welkom nu
amd 1500 xp (1,33 gh)
asus a7a 266 (2*ddr, 3*sd ram)
512 mb ddr-ram geheugen (in 2 capsules)
maxtor 60+ (40,9 G, 7200)
asus v7100 pro met tv-out (32 mb)
Soundblaster live!
dvd/rom lite-on
en (onbelangrijke, voor dit onderwerp) randapparatuur
Na het in elkaar zetten liep alles volgens plan. Partities werden gemaakt met fdisk, schijfen geformateerd, en windows op de c-schijf. Na windows de rest van de zooi erop. (waarbij de installatie van de soundblaster 1 keer vastliep )
Dit gaf allemaal nog geen problemen. Nu probeerde ik de spellen te instaleren, en het maakte niet uir welk spel ik probeerde. Tijdens de instalatie kreeg ik of een foutmelding.. of een blauw scherm.
In het apparaatbeheer stond NIKS aangegeven (alles werkte naar behoren) Ik heb memory tests gedaan (elke module starte gewoon op, en bij elke module afzonderlijk liep hij net zo hard vast)
Op een gegeven moment kreeg ik zelfs blauwe schermen bij het opstarten van windows (98, 2nd edition), en besloot ik tot een algehele format.
Nu kreeg ik zelfs bij de installatie van windows een blauw scherm... niet goed dus.
Geprobeerd zonder geluidskaart, geen result
Met 1 module geheugen, geen result.
format erover, en een andere versie van windows (98)geprobeerd.
Deze installeerde zonder problemen. Grafische kaart lukte ook. Bij de soundblaster echter liep hij keihard vast (alleen resetten hielp nog)
Zelfde geprobeerd maar dan zonder geluidskaart in de kast. Directx instaleren liep weer net zo hard vast, en zo ook de spellen, en gewone programma's.
Toen heb ik alle partities er weer afgegooid, en weer aangemaakt met fdisk. C-schijf de master gemaakt, en geactiveerd, en geformateerd. En de bios op default waarden gezet (had aan de com-poorten gezeten wegens irq's)
En op aanraden van iemand dit command laten lopen:
c:a:/fdisk /mbr
Maar ook nu gaf windows bij de installatie een blauw scherm.
WAT moet ik doen? Ik weet echt niet wat er kapot kan zijn, en wat ik dus moet omruilen, of wat ik zelf kan oplossen!
pls suggesties... want ik heb geen idee meer.
Ps: De foutmelding is de volgende:
0E op 0028:C02750E7 in VXD VMM(o6)x 000030E7, en ook deze:
zelfde...maar letters vervangen door: VXD VKD(o1)E
Plz help, alle hulp is welkom nu