Computer geluidsarm maken

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Welke geluidsabsorberend spul zou je aan de binnenkant van je computer op kunnen hangen of plakken zodat het geluid geabsorbeerd wordt en je er zo min mogelijk last van hebt???

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

Ik denk gewoon iets als piepschuim is lekker dun en doet goed zijn werk. Wat je ook kan overwegen is de hd in een speciaal gedempte ophangrek te plaatsten.

Ook kan helpen om de kast zo veel mogelijk dicht te maken, alle blindplaatjes d'r in en kast goed dicht schroeven.

Verwijderd

Gewoon van dat geluidsisolatie schuim gebruiken. Denk dat je met 2m2 een eind moet komen.

Verwijderd

je hebt van dat spul, ik weet niet precies hoe dat spul heet :? maar dat zit vaak in die kleine doosjes zachte stof
:?

Verwijderd

Die noppen matten werken voor geen meter (bij mij tenminste) je kunt beter van die dunnen platte matten gebuiken zoals deze. Maar wat nog wel het grootste verschil maakt is Papst fans gebruiken ipv je normale alleen dat koelt wel minder en kost meer.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Noppen matten werken ook niet. Die helpen tegen 'echo' in een grote ruimte. Je moet in een PC vnl trillingen dempen en dat doe je met een zwaar en taai materiaal. Zoals tapijttegels met een bitumen achterkant. Zoek maar even op tapijttegels in de search. Het is al een keer of 50 aan de orde geweest. Dan zal je ook de uitleg kunnen lezen waarom je kast er NIET warmer van wordt zoals sommigen denken.

Je hebt ook professionele denpings sets. Maar als je die goed onderzoekt, blijknen ze van het spul te zijn waarmee ze platte daken bedekken. En dat zijn bitumen, net als de achterkant ven een tapijt tegel. Je hebt er twee nodig voor een 'big' tower. Dus voor een tientje kan je klaar zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Mijn oom heeft er van dat dakbedek zooi in laten zetten, :?dat spul dat je eerst moet heetmaken met een brander en dan pas plakt. Hij zegt dat het goed werkt, :) alleen zijn kast is nu mega zwaar.

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:13
Ik heb de binnenkant bekleed met dat noppenschuim, 2 platen van ieder 1m2 bij bouwmarkt voor 20,-.
Verder inderdaad papstfan (50,-)opgemonteerd (een fingerguard op de koelribben geschroeft en op de 4 oogjes van de fingerguard weer de 80mmfan (werd bij mij nog koeler ook) (cel2566@877).
En van de videokaart heb ik de fan gesloopt en daar een zalman koeler (ong.50,0,-) opgezet (met daarop weer een 92mm zalman fan (36,-)gericht)-->deze draait op 7 volt door weerstandje ertussen wat je erop kan monteren.
Ook in mn voeding heb ik zo'n 92mm zalmanfan (36,-)op 7 volt zitten.
Resultaat: Alleen aan de lampjes op mn kast kun je zien dat de computer aanstaat.
(Ook heb ik tussen alle metaal op metaal verbindingen stukjes rubber gedaan, tegen resonanties.

Verwijderd

gewoon volstorten met beton 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Hoe moet je die tegels dan bevestigen???

Bituum boven en haar onder of andersom??

Earth is nice, heaven is better...

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:24
Wat je ook in de gaten moet houden is of je je kast nog dicht kan doen als je eenmaalhet schuim erin heb zitten.
Met m'n eigen HQ08 kan ik namelijk niet de zijplaten bedekken... Goed kijken dus. Ook een idee is eerst ff kijken wat het meeste lawaai maakt van je pc... >:)

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08

hneel

denkt er het zijne van

Op het CaseModding forum hebben er de afgelopen tijd verschillende mensen reportages gepost, inclusief foto's.

Zoek eens op met de 'Search', zou ik zeggen...

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Je bereik meer door je fans langzamer te laten draaien door het voltage af te knijpen.

Verder is het natuurkundig nog altijd zo dat massa geluid het beste isoleerd. Dwz. je zou bv aan de binnenkant van de zijkanten van je kast een laag kurk of rubber kunnen plakken.

Succes!

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

Pagina: 1