Op woensdag 14 november 2001 13:35 schreef The Rapier het volgende:
[..]
Maar je vriezer gebruikt wel meer energie als je heb van binnen gaat verwarmen. Denk dat het bijna lineair omhoog loopt, normaal zeg 100Watt ofzo om de energie te verwijderen die door de wand van de vriezer komt. Als jij dan je radiator in die vriezer plaatst die bijvoorbeeld 3 keer zoveel energie de vriezer in helpt als de wand, dan is er opeens 400Watt nodig.
nu is de verdamp methode vrij effectief, maar er gaat behoorlijk wat energie in die compressor zitten hoor.
als het een koelkast is met ingebouwd vriesvak kan je er beter niet aan beginnen gezien dat ding ook moet koelen voor je koelkast beteken de heledag staat die moter volgas te brullen met de mogenlijkheid als de moter een goeie sterke is je spullen in je koelkast gaan bevriezen
ik denk wel dat het goed werkt met een grote diepvrieskist die zijn zowiezo kouder en heeft meer power maar zo een grote vrieskist zit je vaak niet in de buurt waar je je pc hebt staan gezien formaat en geluid
dus word lange slangen trekken dat word weer ernergie verlies en je pomp die toch al harder moet werken omdat er een koelvloeistof er in moet of iets anders wat die kou aan kan moet ook nog eens metertjes gaan afleggen is op te lossen met een 2 de pomp die ook weer hitte over gaat brengen op je vloeistof nee schiet niet erg op
maar ik wil de topic starter bedanken voor zijn idee ik vind het een erg goed idee enkel lastig uit voerbaar
mijn denk wert tot nu toe om het begin idee het best werkent te maken een vriezer hebben die niet al te groot is gezien ruimte binnes huis pc in een andere kamer zetten tegen de muur aan waar de vriezer staat gaten en draadjes in de vriezen een gat in de muur slangetjes er door heen en wel een fan op de radiator anders heeft het nog weinig zin allemaal de gaten weer dicht maken koelkast met pur schuim issoleerd gelijk weer
qwa energie verbruik zal het niet veel schelen denk ik dit bouw paketje of een peltier van 172 watt voor je cpu en een peltier van 80 watt voor je videokaart