Toon posts:

Waarom legt niemand zijn radiator in de vrieser?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit geen idee zijn om aan de energie slurpende peltier elementen te ontkomen (vries vaste vloeistof in de leidingen natuurlijk :? )

Ik gebruik maar een kleine ruimte van mijn vriesvak,dus nog ruimte genoeg over :)

Is dit een goed idee?
Ik meet in mijn vriesvak een temp van MIN 28.1 Graden (onder nul JA!) B-)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

En jij boort grote gaten in je vriesvak zodat je je slangen naar buiten kan leiden? En wat doe je tegen ijsvorming op je radiator? En Airflow? Ga je een fan monteren in je vriesvak?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 07:41 schreef AcouSE het volgende:
En jij boort grote gaten in je vriesvak zodat je je slangen naar buiten kan leiden? En wat doe je tegen ijsvorming op je radiator? En Airflow? Ga je een fan monteren in je vriesvak?
Ja, waarom niet, de echte Tweaker heeft het er wel voor over!
Ijs, nou en !
Zolang je vloeistof niet gaat bevriesen, of klonteren.
Ja, blower erop.

Ik denk dat er wel wat op te maken valt, misschien een zig/zag buis ofzo.

Of een metertje gerold slang erin, di als vervanging van de radiator....of een extra radiator in de vrieser gebruiken(en 1 er buiten) om de temperatuur te doen dalen.
ETC..ETC...

Denk er eens overna, voor dat je weer een Tweaker hebt vermoord ;-)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Hehe, ik heb nog een tegenargument: Die vriezer gebruikt volgens mij meer energie dan een peltier...

Als je iets tegen ijsvorming zou kunnen doen kun je beter je hele PC in de vriezer zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 07:55 schreef AcouSE het volgende:
Hehe, ik heb nog een tegenargument: Die vriezer gebruikt volgens mij meer energie dan een peltier...

Als je iets tegen ijsvorming zou kunnen doen kun je beter je hele PC in de vriezer zetten...
Maar je vrieser staat toch al aan, en in mijn geval zit ie samen ingeboud met de koolkast, en ik gebruik de vrieser bijna nooit....
Er zijn vast wel tweakers die hem ook niet gebruiken!

STAAT TOCH AL AAN, nee vrieser is vrij zuinig, alleen een vreo pompje(vreo...neon....vreso, cool spul dus)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
omdat ik anders met slangen van beneden of vanuit de schuur naar boven moet en dan weer bozen ouders heb omdat er nog meer kabels van mij door het huis liggen (tot ze erachterkomen dat er iets vreemds in de vriezer ligt) en dat er gaten in zitten daaarna ben ik waarschijnlijk gewoon de l*l om het maar even netjes te zeggen :)

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 08:02 schreef Robin201 het volgende:

[..]

Maar je vrieser staat toch al aan, en in mijn geval zit ie samen ingeboud met de koolkast, en ik gebruik de vrieser bijna nooit....

STAAT TOCH AL AAN, nee vrieser is vrij zuinig, alleen een vreo pompje(vreo...neon....vreso, cool spul dus)
Dat je vriezer AAN staat wil nog niet zeggen dat het op
dat moment ACTIEF is. Maar een koel/vries kast werkt denk
ik wel efficienter.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 09:23
omdat ik anders met slangen van beneden of vanuit de schuur naar boven moet en dan weer bozen ouders heb omdat er nog meer kabels van mij door het huis liggen (tot ze erachterkomen dat er iets vreemds in de vriezer ligt) en dat er gaten in zitten daaarna ben ik waarschijnlijk gewoon de l*l om het maar even netjes te zeggen :)
Gewoon de lol? >:)

Naah volgens mij moet het wel kunnen, als je de boel van/naar/in de vriezer maar goed isoleert.
(de rad dus niet he anders heb je er niks aan :) )

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Ik zou dan maar geen vlees meer in de vrieskist stoppen.
Weet iemand de CAPACITEIT van een vrieskist?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 07:38 schreef Robin201 het volgende:
Zou dit geen idee zijn om aan de energie slurpende peltier elementen te ontkomen (vries vaste vloeistof in de leidingen natuurlijk :? )

Ik gebruik maar een kleine ruimte van mijn vriesvak,dus nog ruimte genoeg over :)

Is dit een goed idee?
Ik meet in mijn vriesvak een temp van MIN 28.1 Graden (onder nul JA!) B-)
Min 28,1 Graden onder nul? Erg warm in je vriezer dan, ik zou eens overwegen je koelkast aan te zetten.

Ontopic denk ik dat je problemen krijgt met de leidingen naar de vriezer. Hoe wil je dat gaan doen?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 14 november 2001 07:41 schreef AcouSE het volgende:
Wat is precies het probleem van ijsvorming op je radiator?

En waarom zou je geen fan kunnen monteren op een radiator die je in de vriezer legt?

Dat van die slangen is misschien het enige probleem, maar als je toch een vriezer hebt staan is dit helemaal niet zo'n onpraktisch idee hoor.. Alleen met een hoog hobbygehalte, of zal ik zeggen tweak-gehalte? :)

Verwijderd

[..]

Dude, even een paar wijzigingen:
Vrieser= vriezer
ingeboud=ingebouwd
koolkast=koelkast
vreo=freon

Succes.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 13:23 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Dude, even een paar wijzigingen:
Vrieser= vriezer
ingeboud=ingebouwd
koolkast=koelkast
vreo=freon

Succes.
Boeiend |:( Wat hebben we aan die domme spelverbeteringen :(

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 20:52

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb hier ook al een paar keer over nagedacht maar denk toch dat het niet perfect is.

Als jij een warmtebron in je vriezer legt die constant 30 graden celsius is, staat je koelkast toch gewoon de hele dag te loeien? Ik denk dat het niet rendabel is.

Ik denk wel dat je er goede resultaten mee kunt halen, maar de vraag is of je toch niet beter een peltier kan gebruiken ....

PSN ID: Aapzak

Verwijderd

[..]

Maar je vriezer gebruikt wel meer energie als je heb van binnen gaat verwarmen. Denk dat het bijna lineair omhoog loopt, normaal zeg 100Watt ofzo om de energie te verwijderen die door de wand van de vriezer komt. Als jij dan je radiator in die vriezer plaatst die bijvoorbeeld 3 keer zoveel energie de vriezer in helpt als de wand, dan is er opeens 400Watt nodig.

nu is de verdamp methode vrij effectief, maar er gaat behoorlijk wat energie in die compressor zitten hoor.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:26

Exterazzo

Qeasy

Op woensdag 14 november 2001 13:29 schreef Aapzak het volgende:
Ik heb hier ook al een paar keer over nagedacht maar denk toch dat het niet perfect is.

Als jij een warmtebron in je vriezer legt die constant 30 graden celsius is, staat je koelkast toch gewoon de hele dag te loeien? Ik denk dat het niet rendabel is.

Ik denk wel dat je er goede resultaten mee kunt halen, maar de vraag is of je toch niet beter een peltier kan gebruiken ....
Ik denk dat die vriezer het water sneller koelt dan dat de proc/peltier hem kan opwarmen.

Audentia

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 13:27 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Dat je misschien eens op een uniforme manier leert communiceren en op die manier je wat beter kunt manifesteren in de grote mensen wereld. Of is het woordje uniform al te moeilijk voor je.

|:( 2u2

Verwijderd

Waarom legt niemand zijn radiator in de vrieser?
Misschien omdat het behoorlijk ziek is :+

.... en het is zo lastig mee te nemen naar LAN parties hehe

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 13:39 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Dat je misschien eens op een uniforme manier leert communiceren en op die manier je wat beter kunt manifesteren in de grote mensen wereld. Of is het woordje uniform al te moeilijk voor je.

|:( 2u2
ach man, krijg de hik.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
Volgens mij sloop je je vriezer, mij ouders hebben ook wel eens een koelkast gesloopt door er een pan met warm voer in te zetten.
En als je er ook nog eens gaten in gaat boren mag je die wel heel goed isoleren!!

Strava

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op woensdag 14 november 2001 13:23 schreef TripleM o.a. het volgende:
Wat is precies het probleem van ijsvorming op je radiator?

En waarom zou je geen fan kunnen monteren op een radiator die je in de vriezer legt?

blablabla
Als je ijs op je radiator krijgt, dan kan er geen lucht meer doorstromen en is dus je grootste koeling weg. Natuurlijk wordt je radiator dan warmer, waardoor het water smelt, maar als dat iedere keer gebeurt als je je comp aanzet is dat niet zo makkelijk.
Zelfde verhaal voor de fan. Als er ijs op de rotors komt (wat ongetwijfelt gebeurd), dan raakt je fan uit balans en begint het zaakje vreselijk te schudden.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 14 november 2001 13:27 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Leer je misschien nog eens wat van, is wel handig voor later. Als je ooit nog eens iets op moet schrijven of een briefje tikken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 13:35 schreef The Rapier het volgende:

[..]

Maar je vriezer gebruikt wel meer energie als je heb van binnen gaat verwarmen. Denk dat het bijna lineair omhoog loopt, normaal zeg 100Watt ofzo om de energie te verwijderen die door de wand van de vriezer komt. Als jij dan je radiator in die vriezer plaatst die bijvoorbeeld 3 keer zoveel energie de vriezer in helpt als de wand, dan is er opeens 400Watt nodig.

nu is de verdamp methode vrij effectief, maar er gaat behoorlijk wat energie in die compressor zitten hoor.
als het een koelkast is met ingebouwd vriesvak kan je er beter niet aan beginnen gezien dat ding ook moet koelen voor je koelkast beteken de heledag staat die moter volgas te brullen met de mogenlijkheid als de moter een goeie sterke is je spullen in je koelkast gaan bevriezen

ik denk wel dat het goed werkt met een grote diepvrieskist die zijn zowiezo kouder en heeft meer power maar zo een grote vrieskist zit je vaak niet in de buurt waar je je pc hebt staan gezien formaat en geluid
dus word lange slangen trekken dat word weer ernergie verlies en je pomp die toch al harder moet werken omdat er een koelvloeistof er in moet of iets anders wat die kou aan kan moet ook nog eens metertjes gaan afleggen is op te lossen met een 2 de pomp die ook weer hitte over gaat brengen op je vloeistof nee schiet niet erg op

maar ik wil de topic starter bedanken voor zijn idee ik vind het een erg goed idee enkel lastig uit voerbaar

mijn denk wert tot nu toe om het begin idee het best werkent te maken een vriezer hebben die niet al te groot is gezien ruimte binnes huis pc in een andere kamer zetten tegen de muur aan waar de vriezer staat gaten en draadjes in de vriezen een gat in de muur slangetjes er door heen en wel een fan op de radiator anders heeft het nog weinig zin allemaal de gaten weer dicht maken koelkast met pur schuim issoleerd gelijk weer

qwa energie verbruik zal het niet veel schelen denk ik dit bouw paketje of een peltier van 172 watt voor je cpu en een peltier van 80 watt voor je videokaart

• Galaxis
  • Laatst online: 22-08 13:46
Op woensdag 14 november 2001 14:11 schreef jerr het volgende:

[..]

ach man, krijg de hik.
Die heb ik al :P

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 14:21 schreef Prulleman het volgende:
Volgens mij sloop je je vriezer, mij ouders hebben ook wel eens een koelkast gesloopt door er een pan met warm voer in te zetten.
En als je er ook nog eens gaten in gaat boren mag je die wel heel goed isoleren!!
]

met een pan warm voer mol je geen koelkast mee ook niet als ie bv 100 graden is en een inhoud heeft van 5 liter met inhoud natuurlijk
een goeie warme zomerdag gezin 3 personen net boodschappen gedaan koelkast weer volgeladen kost veel meer energie en een langere duur
heel simpel de moter was rot en dit was de doods klap

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 14:23 schreef AcouSE het volgende:

[..]

Als je ijs op je radiator krijgt, dan kan er geen lucht meer doorstromen en is dus je grootste koeling weg. Natuurlijk wordt je radiator dan warmer, waardoor het water smelt, maar als dat iedere keer gebeurt als je je comp aanzet is dat niet zo makkelijk.
Zelfde verhaal voor de fan. Als er ijs op de rotors komt (wat ongetwijfelt gebeurd), dan raakt je fan uit balans en begint het zaakje vreselijk te schudden.
eens in de week ofzo het systeem wel onder toezicht natuurlijk een tijd laten draaien zonder fan zou het ijs dan niet gaan smelten na een tijd en de fan die zal niet zo gek veel ijs vorming krijgen maak je die makkelijk monteerbaar haal je hem uit je vriezer als de radiator met de zelf schoonmaak bezig is

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

een probleempje:
je kunt je pc echt niet uitzetten, als je dat doet dan bevriest toch echt je koelvloeistof...niet dan?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Gegroet allen,

Ik ben een tijdje bezig geweest om mijn ideale koeling te plaatsen. Hierbij heb ik ook geprobeerd om het via mijn vriezer te laten lopen. Dit werkt op zich wel, maar niet optimaal.

Ik had een reservoir (ex-aquarium) van 8 liter in mijn vriezer gelegd. 3/4 koelvloeistof, 1/4 water. op zicht werkt dit heel goed, het nadeel is alleen dat je slangen, waterblok en andere materialen waar het water mee in contact komt een zeer lage temperatuur heeft. het gevolg: condensvorming op je slangen en koelblok. Ik heb hier al een keer een topic over geopend. Het is echt heellastig om deze condensvormig te voorkomen omdat je dan je hele CPU blok moet gaan isoleren.

Ik heb nu lekker een verwarmings radiator aan mijn waterkoeling gehangen. Standaard verwarming zoals die bij de meeste mensen onder een raam hangt (wat zal het zijn, 50cm X 100 cm X 10 cm :?).

Ik heb nu waterkoeling zonder fans rond de 30graden.. 8-)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Dat het spul in je radiator koelvloeistof is, wil niet zeggen dat het niet bevriest tot 0 K, maar dat het een lager stolpunt heeft, ik gloof dat dit bij -20C ligt ofzo, weet het niet zeker, maar in een vriezer wil het iig wel eens kouder als dit worden.
Het is niet echt prettig als er geen koelvloeistof door je circuit wordt gepompt, gloof me ;(

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

volgens mij heeft mijn buurvrouw nog een leeg vriesvak. Ik denk dat ik vanavond daar maar ga inbreken en dan haar vriezer eventjes wat ga verbouwen >:) Weg probleem van hoog energieverbruik / rekening 8-)

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:40
Cool idee!

Verwijderd

Wat vindt de buurman daarvan?

Verwijderd

Meteen de koelvloeistof van de buurvrouw verversen!

Verwijderd

Robin201 hoe oud ben jij wel niet joh |:(

AL jou topics zijn echt gewoon totale ONZIN |:( |:( |:(

Kun je zelf soms niet nadenken??

Verwijderd

Trouwens een titel voor een carnavalskraker:

Waaaaaaaarom legt niemand zijn radiaaaaaaaaaator in de vrieeeeeeeeeeezer?

:(

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:21

TGEN

Hmmmx_

Dan ben je cool, als je kleine jongetjes die niet goed nederlands kunnen gaat plagen...

ontopic:

Probeer het! Zorg wel voor een flinke isolatie. Hoort een vriezer trouwens niet standaard op -18? Of heb je er zo'n fijne regelknop op... Je kan ook proberen om het koelgedeelte van een oude vriezer af te slopen en daarmee je bak met water te koelen. Dat is effectiever en scheelt je een boel slangen.

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Initial G
  • Laatst online: 21-08 21:20
je kunt ook gewoon je hele bak vloeistof in de vriezer leggen, heb ik ook wel gedaan. Een hele koelbox vol koelvloeistof@-17gr, moest hem eerst wel weer versjouwen aangezien die vriezer in de kelder stond.

maar als de vriezer dichterbij zou staan! had toen een celeron366@660 stabiel, voor ffies.

http://members.tripodnet.nl/BillGates

Verwijderd

Als je nou zo een mini coolkastie koopt van coca cola met die spot what's hot actie voor zo een 300 piek en wat coca cola puntjes....

ach daar zou toch wel niets van komen sinds bier toch een stuk belangerijker is in het leven. :P

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Zo'n mini koelkastje heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt niet. Die kleine koelkastjes koelen niet genoeg.

Ik geloof dat een Athloon 1400 rond de 80 Watt aan energie in dat water stekt, die energie moet er dus ook weer uitgehaald worden.

In mijn geval werd het water steeds warmer, tot het kritiek word. Ook als ik de koelkast eerst een paar dagen helemaal koud laat worden en dan pas de PC aan zet zie je gewoon (aan de thermometer) dat de temp langzaam maar zeker oploopt.

Wellicht lach het aan mijn koelkastje hoor, maar bij mij werkte het niet.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 16:59 schreef TGEN het volgende:
Dan ben je cool, als je kleine jongetjes die niet goed nederlands kunnen gaat plagen...

ontopic:

Probeer het! Zorg wel voor een flinke isolatie. Hoort een vriezer trouwens niet standaard op -18? Of heb je er zo'n fijne regelknop op... Je kan ook proberen om het koelgedeelte van een oude vriezer af te slopen en daarmee je bak met water te koelen. Dat is effectiever en scheelt je een boel slangen.

TGEN
Plagen?

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:21

TGEN

Hmmmx_

Hehe wat dan, pesten? Vernederen? Gewoon stompzinnig doen? Ik neem aan dat ze niet echt van dat soort irri ppl zijn :).

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Ik vindt het gewoon een goede titel....zeur. B-)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op woensdag 14 november 2001 schreef klikodog het volgende aan één stuk door zonder gebruik te maken van leestekens!:

als het een koelkast is met ingebouwd vriesvak kan je er beter niet aan beginnen gezien dat ding ook moet koelen voor je koelkast beteken de heledag staat die moter volgas te brullen met de mogenlijkheid als de moter een goeie sterke is je spullen in je koelkast gaan bevriezen ik denk wel dat het goed werkt met een grote diepvrieskist die zijn zowiezo kouder en heeft meer power maar zo een grote vrieskist zit je vaak niet in de buurt waar je je pc hebt staan gezien formaat en geluid dus word lange slangen trekken dat word weer ernergie verlies en je pomp die toch al harder moet werken omdat er een koelvloeistof er in moet of iets anders wat die kou aan kan moet ook nog eens metertjes gaan afleggen is op te lossen met een 2 de pomp die ook weer hitte over gaat brengen op je vloeistof nee schiet niet erg op maar ik wil de topic starter bedanken voor zijn idee ik vind het een erg goed idee enkel lastig uit voerbaar mijn denk wert tot nu toe om het begin idee het best werkent te maken een vriezer hebben die niet al te groot is gezien ruimte binnes huis pc in een andere kamer zetten tegen de muur aan waar de vriezer staat gaten en draadjes in de vriezen een gat in de muur slangetjes er door heen en wel een fan op de radiator anders heeft het nog weinig zin allemaal de gaten weer dicht maken koelkast met pur schuim issoleerd gelijk weer qwa energie verbruik zal het niet veel schelen denk ik dit bouw paketje of een peltier van 172 watt voor je cpu en een peltier van 80 watt voor je videokaart met een pan warm voer mol je geen koelkast mee ook niet als ie bv 100 graden is en een inhoud heeft van 5 liter met inhoud natuurlijk een goeie warme zomerdag gezin 3 personen net boodschappen gedaan koelkast weer volgeladen kost veel meer energie en een langere duur heel simpel de moter was rot en dit was de doods klap eens in de week ofzo het systeem wel onder toezicht natuurlijk een tijd laten draaien zonder fan zou het ijs dan niet gaan smelten na een tijd en de fan die zal niet zo gek veel ijs vorming krijgen maak je die makkelijk monteerbaar haal je hem uit je vriezer als de radiator met de zelf schoonmaak bezig is
, . " ' ! ? zijn leestekens en worden in het dagelijks leven gebruikt. O.a. voor het leesbaar houden van lappen tekst. Zou je dat de volgende keer eens willen proberen? Harstikke bedankt!

De lezers

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• The Specialist
  • Laatst online: 15-10-2025

(blablablabla)

Je bedoelt freon waarschijnlijk ;)

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

als ik mijn cpu gah watercoolen dan is een slang die 2 trappen afgaat en weer omhoog een beetje te.....

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• BaRF
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 14 november 2001 14:34 schreef klikodog het volgende:

als het een koelkast is met ingebouwd vriesvak kan je er beter niet aan beginnen gezien dat ding ook moet koelen voor je koelkast beteken de heledag staat die moter volgas te brullen met de mogenlijkheid als de moter een goeie sterke is je spullen in je koelkast gaan bevriezen ik denk wel dat het goed werkt met een grote diepvrieskist die zijn zowiezo kouder en heeft meer power maar zo een grote vrieskist zit je vaak niet in de buurt waar je je pc hebt staan gezien formaat en geluid dus word lange slangen trekken dat word weer ernergie verlies en je pomp die toch al harder moet werken omdat er een koelvloeistof er in moet of iets anders wat die kou aan kan moet ook nog eens metertjes gaan afleggen is op te lossen met een 2 de pomp die ook weer hitte over gaat brengen op je vloeistof nee schiet niet erg op maar ik wil de topic starter bedanken voor zijn idee ik vind het een erg goed idee enkel lastig uit voerbaar mijn denk wert tot nu toe om het begin idee het best werkent te maken een vriezer hebben die niet al te groot is gezien ruimte binnes huis pc in een andere kamer zetten tegen de muur aan waar de vriezer staat gaten en draadjes in de vriezen een gat in de muur slangetjes er door heen en wel een fan op de radiator anders heeft het nog weinig zin allemaal de gaten weer dicht maken koelkast met pur schuim issoleerd gelijk weer qwa energie verbruik zal het niet veel schelen denk ik dit bouw paketje of een peltier van 172 watt voor je cpu en een peltier van 80 watt voor je videokaart met een pan warm voer mol je geen koelkast mee ook niet als ie bv 100 graden is en een inhoud heeft van 5 liter met inhoud natuurlijk een goeie warme zomerdag gezin 3 personen net boodschappen gedaan koelkast weer volgeladen kost veel meer energie en een langere duur heel simpel de moter was rot en dit was de doods klap eens in de week ofzo het systeem wel onder toezicht natuurlijk een tijd laten draaien zonder fan zou het ijs dan niet gaan smelten na een tijd en de fan die zal niet zo gek veel ijs vorming krijgen maak je die makkelijk monteerbaar haal je hem uit je vriezer als de radiator met de zelf schoonmaak bezig is
mmm, ik denk juist dat dit een gooi is naar het record 'langste zin'voor het guiness book of beer, uh records...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1