Toon posts:

Channelbonding op Cisco mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

1x ftp-server
2x 3c905's
1x Slackware

Nu wil ik die twee nic's via "channelbonding" (kerneloptie) aan elkaar knopen, maar volgens de (uiterst bekrompen) documentatie zou ik deze dan op een Cisco 5500 of op twee verschillende switches moeten aansluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik krijg binnenkort een Cisco 1924, met 2x100Mb. Zou ik hierop de 2 nic's kunnen aansluiten of is dit technisch onmogelijk?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Dat zal er van af hangen wat channel bonding exact is. Er zijn legio niet-standaard oplossingen voor dat probleem. Er is intussen een standaard (IEEE 802.1ad) maar die is erg nieuw, en zal zeker door een Catalyst 1900 niet ondersteund worden. Vziw doet de 1900 wel Etherchannel over z'n beiden 100 Mbps poorten, maar de vraag is dus of je dat ook kan met die netwerkkaarten c.q. dat OS.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 10:39
Channel Bundling kan alleszins op 'n 5500, channel bonding ken'k niet.

Is het zoiets als Nic-teaming ? Twee netwerk kaarten met't zelfde IP adr. op twee verschillende switches ?

.K

This space intentionally left blank.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kun je niet een trunk op twee poorten opzetten? die 3coms ondersteunen volgens mij 802.1q en dat doet je switch ook, dus dan zou je een trunk opkunnen zetten. en op die manier je bandbreedte vergroten