IPX via internet --> Redalert2 Het kan, kijk hier!

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Er zijn vast wel mensen die Redalert2 tegen iemand anders hebben willen spelen, maar dit niet konden omdat Redalert2 geen TCP/IP ondersteuning heeft.

Met behulp van VPN (Virtual Private Networking) is het mogelijk om een connectie tot stand te brengen tussen 2 (of meerdere pc's) om "op" deze connectie vervolgens een protocol te zetten.

(onderstaand verhaal heeft betrekking op WindowsXP, maar het kan als het goed is ook met Win2k Prof. Zolang er maar een VPN connectie kan worden gemaakt)

-Laten we zeggen dat Persoon A: met met behulp van een kabelmodem op internet zit met IP 213.10.101.11
-Persoon B: zit ook op internet met IP 213.90.10.136

We laten persoon A: voor server spelen en dus maken we een "New Connection" m.b.v de wizzard. Vervolgens kies je voor "Advanced" --> "Accept incoming connections"
--> "Allow VPN" --> Maak nieuw account met User/Pass

Vervolgens selecteren we de Protocollen die gebruikt mogen worden bij deze connectie. Vink het IPX/SPX protocol AAN en het TCP/IP protocol UIT. (laat de rest staan zoals het was en installeer IPX/SPX protocol indien nodig)

(onderstaande stap doe je natuurlijk op de andere pc hé :) )
Persoon B: gaan we nu laten inbellen op persoon A: en dus gaan we weer een nieuwe connectie maken, maar kiezen nu voor "Connect to the network at my homeplace" --> "VPN Connection" --> Vul een naam in --> (dial initial connection, meestal je inbelverbinding, hoef je niet aan te zetten, maar mag wel) --> IP-adres van persoon A: invullen (213.10.101.11) --> Finish --> Vul User/Pass in die je bij persoon A: is aangemaakt.

Als het goed is komt er een extra icoontje (net zo'n icoontje als je inbelverbinding) rechts-onder in je taakbalk te staan zodat duidelijk is dat je bent verbonden met de andere pc.

Nu kan je Redalert2 bijvoorbeeld starten en een LAN game beginnen. Als het goed is "denkt" Redalert2 nu dat ie via een gewoon LAN netwerk werkt terwijl in werkelijkheid het IPX/SPX protocol via TCP/IP geroute wordt.

Misschien moet je nu nog ff wat klooien met de Network settings van Redalert2. Welke Network Interface er bijv. gebruikt moet worden. Ook kan het helpen om de andere persoon een game te laten "createn"

En als laatste:
Redalert1 is incompatible met de IPX/SPX implementatie die WinXP hanteert. Ook al heb je het IPX/SPX protocol geinstalleerd. Redalert1 zal geen "Network game" knop laten zien :(

Welke andere spellen verder nog incompatible zijn met IPX/SPX van WinXP weet ik niet.

Ohja, ik hoor graag of het bij mensen wel/niet werkt en of er nog fouten in bovenstaand verhaal staan.

Goodnight :)

/Edit
Zorg ervoor dat "Enable network acces using IEEE 802.1X" UIT staat!

Kan je vinden bij de properties van je netwerkkaart onder tabblad "Authentication"

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Das nog eens een topic :)

Verwijderd

dat is vet langzaam volgens mij want als ik bijv. 100 tanks ofzo bouw of met 1 iemand samen tegen 6 brutals dan stotterd hij al dus ik denk dat het onmogelijk is, trouwens een 100mbit netwerk maar dat maakt niet uit want internet is niet meer als 1mbit :)

• Undertaker2
Kijk, je kan Redalert2 sowieso al via internet spelen, alleen moet het dan via Westwood chat of Westwood online. (en daar hebbie dus een originele versie + serial voor nodig)

De gemiddelde internetverbinding is zat voor spelletjes als deze. (moet je maar eens kijken hoeveel mb's er worden verstuurd/ontvangen wanneer je een potje Redalert1 via internet gaat spelen)

Ik weet het niet precies, maar het is véél minder dan bij Quake of Unreal. Het stotteren lijkt me eerder (weet ik eigenlijk wel zeker) een probleem van de pc's dan van het netwerk. 100 Mbit is namelijk voor dit spel al helemaal overkil :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025

_zeus_

Erm fsgs misschien ??

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik wil niet vervelend doen maarre.... Het is toch veel simpeler om gewoon een closed game op Westwood Online aan te maken, en daar je maat op laten aanloggen? De uiteindelijke gameverbinding gaat niet via Westwood Online, maar gewoon van PC naar PC, alleen het opzetten van het spel gaat via Westwood Online.

Ik begrijp niet waarom je nou zo vreselijk moeilijk wil doen?? :? :? Puur TCP/IP lijkt me toch een heel stuk sneller dan IPX/SPX -> VPN -> TCP/IP -> VPN -> IPX/SPX, of niet?

Ikke niet snap.... :?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 11:00 schreef maartena het volgende:
Ik wil niet vervelend doen maarre.... Het is toch veel simpeler om gewoon een closed game op Westwood Online aan te maken, en daar je maat op laten aanloggen? De uiteindelijke gameverbinding gaat niet via Westwood Online, maar gewoon van PC naar PC, alleen het opzetten van het spel gaat via Westwood Online.

Ik begrijp niet waarom je nou zo vreselijk moeilijk wil doen?? :? :? Puur TCP/IP lijkt me toch een heel stuk sneller dan IPX/SPX -> VPN -> TCP/IP -> VPN -> IPX/SPX, of niet?

Ikke niet snap.... :?
ali illegali

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Dit is zeeeer handig :) ik zocht dit al een tijdje, ook om andere games over internet te spelen, waarvan ik de cdkey niet hebt... :)

Steam

Verwijderd

Dit kon een jaar geleden al.. :z

http://kahn.descent4.org/

• Undertaker2
Als mensen die alleen maar roepen "wat doe je moeilijk", (maartena) "dat kan al lang" (ds) en alle andere met simpele reacties nou even iets verder keken dat hun neus lang is dan is het duidelijk dat onder andere Kahn helemaal NIET werkt onder WinXP en dat het natuurlijk niet ALLEEN voor Redalert2 is en dat ik zelf al had gezegd dat je natuurlijk óók via Westwood kan spelen (..)
Waar dat dus eigenlijk reacties op zijn weet ik ook niet hoor ... :z

Als de persoon die Fsgs opperde nou ook nog even verteld hoe je dat ding aan de praat krijgt (hier niet gelukt namelijk en een degelijke handleiding is er ook niet op die site te vinden) dan ben ik helemaal blij :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier de orginele versie, en TCP/IP werkt dus gewoon perfect om online te spelen, ook in Windows XP. Ik las al een andere opmerking, maar het begint me steeds duidelijker te worden dat Undertaker een ILLEGALE versie heeft van RA2 }) }) hehehe....

Ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat dan Westwood Online niet werkt. RA2 is trouwens in de aanbieding, ik zag em laatst voor 49,95 staan bij de Dixons. (hint, hehe)

Is er ook niet zoiets als Kali o.i.d. waar je IPX spelen mee over het internet kan spelen? Dan is Ali Ilegali ook weer happy ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1