licq 1.3.0-1- rpm

Pagina: 1
Acties:

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
wilde dus licq installeren via rpm, maar nou krijg ik melding dat er een unsatisfied dependency file is... namelijk:libkdefakes.so.3

iemand die me kan helpen hiermee? hoe moet ik die file krijgen en wat moet ik er mee doen om licq aan de praat te kenne krijgen.. ben nog linux n00b so gimme a little slack pls...

hmm die unsatisfied dependencies krijg ik vaker bij het installeren van een rpm file... hoe moet ik dit oplossen. hoe moet ik me die files voorstellen is dat net zoiets als dll's in windows omgeving? of drivers?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

men neme een webbrowser; men tikke in www.rpmfind.net (of je klikt op deze link ;) ).

daar tikke men in "libkdefakes.so.3" (of men volgt deze link: http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=libkdefakes.so.3&submit=Search+... )

Dan haalt men de kdelibs binnen. Vervolgens installeren en je hebt nog meer dependency problemen waarschijnlijk. kdelibs heeft namelijk nogal wat andere libs nodig (zoals ook op de pagina staat).

Als het goed is moet er ook wel een licq rpm zijn die geen KDE support nodig heeft.

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
heeej spanx :) ok ff proberen dat te installeren.. kijken wattie doet :P

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
jezus ik blijf packages downloaden....ga van de ene naar de andere.... blijf hangen op Id.so.1 die kennie niet vinden... zijn er geen andere manieren om die interface libs te downen in 1 package?? Het zijn namelijk de hele tijd kleine packages en die zijn weer afhankelijk van andere packages en die zijn weer afhankelijk van ander.. ga zo maar door... en de laatste die kan ik dus niet vinden... ligt waarschijnlijk aan mij... maar suggestie?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 01:16 schreef nelske het volgende:
[..]
Als het goed is moet er ook wel een licq rpm zijn die geen KDE support nodig heeft.
Welkom in de wondere wereld die RedHat heet, die ik verlaten heb, precies daardoor.

Maar goed: je moet ff een andere licq pakken, die voor gtk... Die heeft waarschijnlijk minder dependencies...

offtopic:
Wil je een distributie met een GOED packagementsysteem. Probeer dan eens Debian: handleiding en links

Hope this helps ;)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Neem debian ben je meteen van die problemen af. ;)

I love apt-get! :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
ik draai Suse 7.1 op het moment...maar goed... geen mogelijkheid om in 1 keer een zooi van die packages te downen?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op woensdag 14 november 2001 09:42 schreef bille het volgende:
ik draai Suse 7.1 op het moment...maar goed... geen mogelijkheid om in 1 keer een zooi van die packages te downen?
Als je Suse draait dan zit daar wel een package manager die dat voor jou doet. :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Pagina: 1