Toon posts:

suggesties (3) omtrent Tweakers.net Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lieve adjes.. dit is een vrijwillige suggestie van moi, hardware-kopende verslaafde :)

ff serieux:

suggestie 1 : bepaalde pricewatch tabellen uitbreiden met specifcatie kolom. Een goed voorbeeld is bij mobo's. Na de 'produkt' kolom kan een kolom erbij met daarin korte specs van een mobo. bv: type cpu/type chipset/aantal pci sloten/

ander voorbeeld: bij tabel cpu's. Na produkt kolom een kolom erbij met: real cpu speed/cache1/cache2

nog een voorbeeld: bij videokaarten een kolom erbij met type chip of gpu

(ook voor Overclocking & Cooling: kolom voor welke 'cpu/socket')

handig zou zijn als je deze kan sorteren op type. vb. sleutel van kolom spec = type chipset, sort op type chipset.

suggestie 2 : een aparte categorie voor powersupplies, aangezien het kopen van powersupplies een heel secure zaak is vooral voor amd-fans.
Geldt idem dito voor moederborden. de record telt op dit moment 360 produkten. Een onderverdeling intel/amd/via/etc zou handig zijn.

Suggestie 3 : in elk categorie-tabel 'wannahave produkten toevoegen' (rij/row). Deze wannahave producten zijn hardwareproducten die op dit moment hot!! zijn en niet voorkomen in de pricewatch en binnen redelijke termijn leverbaar zulen zijn. JE kan dus bijvoorbeeld alvast naam van het product in de kolom opnemen. bv. ECS 7KS6A

Dit stimuleert winkels/shops om prijzen voor producten die zij in hun collectie hebben aan de pricewatch toe te voegen en eventueel in te kopen.

Tevens kan dit redundantie voorkomen van records, en kunnen de rijen beter gesorteerd worden (alpha+numeriek).

hmm.. dit is geen big mouth talking maar slechts suggesties. Hopelijk vinden julie dit een leuke/interessante
posting.

greetz

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 15:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ad 1. Is geloof ik in de maak, maar dit staat atm op een laag pitje.
ad 2. Is idd wel een makkelijk iets, Femme?
ad 3. Eigenlijk moet de hele pricewatch nog een keer over de kop :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verschil maken tussen bulk/OEM en retail producten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 10:29 schreef PcDealer het volgende:
Verschil maken tussen bulk/OEM en retail producten.
staat toch meestal gewoopn achter het product vermeld?

Verwijderd

Uh.. ik heb hier al eens een suggestie over de Pricewatch gedaan, maar ik weet niet bij welke suggestie ie hier nou het best aansluit.

Ik had dus voorgesteld om niet gewoon alle produkten van één soort (bv. geheugen of moederborden) bij elkaar te gooien, maar nog sub-categoriën te maken.
Dus bv. voor voedingen soorteren op vermogen of bijvoorbeeld videokaarten soorteren op Chipset (Geforce2 GTS, Pro of Ultra of Geforce3 Ti200 of 500).

Zo kun je veel beter vergelijken. Het is nu errug veel werk om bijvoorbeeld te kijken hoe duur verschillende Geforce3 kaarten zijn vanwege de vele verschillende merken. En dit geldt zo voor alle computeronderdelen waarvan veel verschillende merken zijn ;)

Verwijderd

ik vind de opbouw van prijsindex.net heel goed, vooral duidelijk. de pricewatch van tweakers.net vind ik best onduidelijk.

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
meer sorterings opties:
grootte van het bedrijf, en het filteren van hardware + zoekfunctie

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

bis-bis-bis-~:=:~-goed idee :)

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07-2025
Op woensdag 14 november 2001 17:10 schreef cREATiVe8500 het volgende:
bis-bis-bis-~:=:~-goed idee :)
Waar heb jij het over met je bis :?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet gaan flamen maar Tweakers.net pricewatch moe tgeen commercieel gedoe worden. Specificaties van producten vind ik persoonlijk belangrijker dan een commercie gedreven pricewatch.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Wat ik liever zou willen zien is een soort sorteer functie bv. kunnen sorteren op max.prijs of op merk/type van bv. een video kaart, alle GF3's etc... nu moet je die hele lijst doorspitten en soms wil de naam niet eens kloppen :)

Andere leuke optie is een product survey ofzo, waarbij je bij de minder gangbare producten een mini user reviewtje kan plaatsen met eventueel punten ofzo... zeker handig bij bv. monitoren of printers.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 18:03 schreef The_wdX het volgende:
ik wil niet gaan flamen maar Tweakers.net pricewatch moe tgeen commercieel gedoe worden. Specificaties van producten vind ik persoonlijk belangrijker dan een commercie gedreven pricewatch.
Commercieel?
Hoe bedoel je? Bij een pricewatch zijn de prijzen het belangrijkst (daar gaat het om), en de specificaties een extra, lijkt me niet meer dan logisch.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 18:54 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Commercieel?
Hoe bedoel je? Bij een pricewatch zijn de prijzen het belangrijkst (daar gaat het om), en de specificaties een extra, lijkt me niet meer dan logisch.
hmm. je heb me verkeerd begrepen denk ik.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
Op woensdag 14 november 2001 20:23 schreef The_wdX het volgende:

[..]

hmm. je heb me verkeerd begrepen denk ik.
misschien is het slim het dan ff uit te leggen? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 17:02 schreef WaarAnders het volgende:
meer sorterings opties:
grootte van het bedrijf, ....
:)

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Misschien is het ook handig om linkjes toe te kunnen voegen per product.
Misschien ook reageren op producten?

Localhost, sweet localhost

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Of deze:

Alle producten van een bepaald bedrijf laten zien, inclusief huidige "stand" van dat product (gewoon een getalletje, wat aangeeft hoeveelste een bepaald product van een leverancier staat :? )

Hiermee kan je dus makkelijk kijken of een leverancier met slechts een product de goedkoopste is, of met alles...

Dit moet denk ik (programmeer-technisch-gezien) niet zo moeilijk zijn... toch?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
LA >> TFF

• syserr
  • Laatst online: 09-03 12:02

syserr

kangoeroe

hmm zo kan ik ook wel wat noemen, ben op zoek naar een monitor en nu leek et me wel handig als ik alleen de de 19" modellen kon laten zien.... of alleen die met een platte beeldbuis, of beiden.... kan me voorstellen dat dat voor meer hardware wel nuttig is...

edit:

zie nu dat redje ook al zoiets gepost had... eerst lezen dan posten dus |:(

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Pagina: 1