[XP]Drivers brander geweigerd

Pagina: 1
Acties:

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 10:58
ik heb nu naar tevredenheid WinXP aan de praat gekregen, alleen nu heb ik een probleem:

Bij het branden met prog's als Nero en WinonCD had ik de ASPI drivers nodig, die heb ik dus geinstalleerd, alles fijn, toen ik opnieuw opstarte kreeg ik de foutmeling dat mijn drivers niet gecertificeerd waren en om windows XP stabiel te houden werden die dus niet geladen, dat wil dus zeggen dat ik helemaal niet meer kan branden, ook niet met de brandfunctie van WinXP (kon voorheen wel). het deinstaleren van de drivers had ook geen zin, ze bleven er op staan, de hardware verwijderen en weer opnieuw installeren had het zelfde effect.

Het gaat om het bestand Cdralw2k.sys

ik heb een Plextor 12/10/32A

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Met Nero heb je dus geen ASPI drivers nodig, versie 5.5 en later...waarschijnlijk is dat het probleem.

Doe een search op ASPI XP, mischien dat het helpt om die te installeren.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 10:58
Op dinsdag 13 november 2001 23:50 schreef Tijger het volgende:
Met Nero heb je dus geen ASPI drivers nodig, versie 5.5 en later...waarschijnlijk is dat het probleem.

Doe een search op ASPI XP, mischien dat het helpt om die te installeren.
Heb ik gedaan, hij geeft nu ook geen ASPI foutmelding meer, die staat er ook goed op, maar doordat ik wat drivers geinstalleerd had die mischien niet helemaal gemaakt waren voor WinXP doet ie nu dus helemaal nix meer. als ik mischien van iemannd het bestandje (cdralwk2.sys) kan krijgen die wel werkt onder WinXP zou ik ook al erg dankbaar zijn

Verwijderd

Heb je ForceAspi 1.7 al geprobeerd?
http://www.flexion.org/aspi/

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

op TweakXP staat ook iets over ASPI werkend krijgen onder XP.[quote]
I have had some bad times trying to get CD/DVD programmes working with XP. This was down to the ASPI drivers which I have now downloaded and installed. PowerDVD, AudioCatalyst and a few others now work how they were meant to.

Get the drivers here and follow the readme:
http://xp.xyu.ca/winxp/aspi.zip[/quote]

Heb het gister geinstalleerd en het ging goed, heb alleen onder XP nog geen cd gebrand :(

Verwijderd

Heb hier zelfde probleem, aspi drivers geïnstalleerd, maar probleem blijft.
Winxp geeft dus een melding dat de writer gedisabled is om een onstabiel systeem te voorkomen, maar kan deze nergens terug ge-enabled worden???
Pagina: 1