U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
hmmm heb ik het te moeilijk uitgelegd?
uhm zie het als adobe photoshop
dan kan je verschillende waardes aangeven voor r g en b
dus ook voor deze led, maar nu wil ik dat deze waardes langzaam veranderen zodat de kleur steeds verandert...
uhm zie het als adobe photoshop
dan kan je verschillende waardes aangeven voor r g en b
dus ook voor deze led, maar nu wil ik dat deze waardes langzaam veranderen zodat de kleur steeds verandert...
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
je neemt gewoon 1 spanningsbron, en zet er 3 potmetertjes tussen... Lijkt me simpel toch ?
hehe lol, 3 potje's er tussen, en dan maar blijven draaien voor een mooi effect
.
maar om je toch ff verder te helpen, kijk hier eens
maar om je toch ff verder te helpen, kijk hier eens
Verwijderd
Deze leds zijn al best wel oud (en nog steeds duur). Ben er ooit nog mee bezig geweest en het is heel makkelijk om verschillende kleuren te krijgen. Gewoon een kwestie van spannings variatie. Leuk speelgoed 
btw, blauw heeft 2 aansluitingen
Dit omdat blauw minder fel is, en dus zitten er 2 blauwe diodes in.
btw 2, zal het schema binnekort wel ff opzoeken.
btw, blauw heeft 2 aansluitingen
btw 2, zal het schema binnekort wel ff opzoeken.
Verwijderd
Je zou het zo eens kunnen proberen..
Maak een amv om te knipperen (flipflopje)
http://www.schakelingenonline.myweb.nl/prod08.htm
die laat je een elkotje opladen via een weerstandje zodat je een gelijkmatige overgang krijgt...
en dat dan 3x
suc6
Maak een amv om te knipperen (flipflopje)
http://www.schakelingenonline.myweb.nl/prod08.htm
die laat je een elkotje opladen via een weerstandje zodat je een gelijkmatige overgang krijgt...
en dat dan 3x
suc6
Mijn kast (inwin Q500) iig niet. De spanning voor mijn caseleds is gewoon geschikt voor LEDs, dus nabij de 3,2v ofzo.Op dinsdag 13 november 2001 23:45 schreef justice_strike het volgende:
overigens weet iemand ook of die ledjes in standaard kasten een ingebouwde weerstand hebben??
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb nog een schematje liggen om een geheel random kleurenmenging met zo'n LED te maken. Ben daarnet op zoek geweest naar de site maar die kon ik niet meer vinden... Als je ff een e-mail stuurt dan stuur ik ze ff naar je toe (kan op het moment niet uploaden naar m'n siteOp dinsdag 13 november 2001 23:45 schreef justice_strike het volgende:
weet iemand hoe ik een full color rgb led, dus een ledjemet 4 pootjes waarvoor 1 ground is 1 rood 1 geel en 1 blauw is en alle kleuren weergegeven kunnen worden, kan aansluiten op 3 spaningsbronnen die steeds van spanning veranderen (zodat het ledje steeds van kleur verandert..) maar dus heel langzaam en heel geleidelijk (geen stapjes dus...)
ik was vanplan om zo'n ledje aan mijn mobo te hangen voor bijvoorbeeld de powersource..
overigens weet iemand ook of die ledjes in standaard kasten een ingebouwde weerstand hebben??
Grtz, Kim
Speed kills, but beauty lives forever...
Pagina: 1