Toon posts:

5400 of 7200 rpm als ie op de prim. slave gaat..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuwe HD gaan kopen. ik heb een gedeelde pc met 6,3 gig met 3 personen .. ja dat gaat natuurlijk niet.. nu wil ik een schijffie voor mezelf erbij zetten. nu kan ik hem op de prim. master of slave zetten maar de 6,3 moet wel de opstart hd zijn zeg maar.. waar win2k op staat zeg maar.. nu vraag ik me ook af als, ik hem nu op de prim. slave zet of ik dan beter een 5400 rpm kan kopen.. de andere hd is zeker niet sneller dan 5400 rpm (oude hd kweet niet precvies welke)...

iemand aanraders of ideeën ?

dank u :)

Verwijderd

Altijd 7200rpm nemen. Misschien ga je er nu niet van booten, later wellicht wel. Ik koop nooit meer een trage(re) schijf.

Verwijderd

Topicstarter
kijk de hd die ik erbij wil zetten moet later zowieso in me eigen pc komen .. dus 7200 rpm lijkt me dan idd slimmer... weet iemand dan nog of als ik me 6,3 schijfje waarvan ik boot ook op slave kan zetten en er dan nog steeds kan van booten en dan toch sneller is ..??

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 13:17
5400 is niet traag
ik heb een 20gb hd 7200 en een 60 gb hd 5400 rpm en ik meer bijna geen verschil.
maar ja kan het beste een 7200 schijf nemen alls boot schijf

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 23:44 schreef Courage het volgende:
Altijd 7200rpm nemen. Misschien ga je er nu niet van booten, later wellicht wel. Ik koop nooit meer een trage(re) schijf.
Idd, ik zou ook voor de 7200 gaan, van een 5400 krijg je echt spijt!!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ehm je kunt die 6,4 dan misschien beter als secondary master zetten (mits daar geen cdrom ofzo op zit)...

en ik denk idd wel dat je van een schijf kunt booten als hij geen primary master is... dat zou moeten kunnen door simpelweg de bootpartitie als active te houden en op die nieuwe dan gewoon een logical partitie maken :)

edit:

bovenstaande tekst is puur gebaseerd op logica *D

Hoi

• InfoTracer
hehe heb geen spijt van me 60gb hd 5400 want gebruik het alleen voor opslag en het scheelde me 100,- dus das nogal wat

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe en waar je kan instellen van welke plaats (prim. of sec. master) hij moet booten ??

• InfoTracer
meestal kan je dat instellen in de bios en met jumpertjes achter op je hd

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx iedereen :)
Pagina: 1