Heb je hier drivers voor nodig??
Je hebt toch alleen drivers nodig voor de SCSI kaart en niet voor je SCSI toren met drives. Deze drives worden door je SCSI gevonden. Als je SCSI kaart goed werkt, werken ook de drives.
Je hebt toch alleen drivers nodig voor de SCSI kaart en niet voor je SCSI toren met drives. Deze drives worden door je SCSI gevonden. Als je SCSI kaart goed werkt, werken ook de drives.
euh nee niet gekocht, gekregen van pa's werk 
Helemaal gloednieuw, hadden ze niet nodig
Eerst had ik een andere, windows zag die ook als onbekend apparaat.
En ik heb er nu 1 schijf inzitten, maar ik zie niks
Helemaal gloednieuw, hadden ze niet nodig
Eerst had ik een andere, windows zag die ook als onbekend apparaat.
En ik heb er nu 1 schijf inzitten, maar ik zie niks
anders kijk je ff bij http://www.compaq.com/support/files/ dan zie je wat je moet doen en of er drivers voor nodig zijn
Verwijderd
Ik neem aan dat je hem op je SCSI controller hebt aangesloten met een externe kabel? Wat voor controller heb je in je pc zitten? En ga eens in t bios kijken van je controller of deze wel checkt of er op elk ID iets zit.
Ik heb de hele Compaq site al meerdere keren afgezocht.
Ik heb een Adaptec AHA-2944UW controller, de bios is goed volgens mij, zag niks raars staan, via externe kabel op de SCSI-toren aangesloten.
Ik heb een Adaptec AHA-2944UW controller, de bios is goed volgens mij, zag niks raars staan, via externe kabel op de SCSI-toren aangesloten.
Zie je de schijf wel als de SCSI controller bij het opstarten de ID's afloopt?
En is de toren wel geterminate? Waarschijnlijk moet je een externe terminator gebruiken ipv op de schijf de termination aan te zetten.
En is de toren wel geterminate? Waarschijnlijk moet je een externe terminator gebruiken ipv op de schijf de termination aan te zetten.
AHA 2944, is dit niet een speciale LVD controler, dwz, je kan hier niet ieder apparaat op aansluiten, alleen speciale differetial schijven?
I play my enemies like a game of chess...
scsi is gewoon downwards compatible, ook upwards trouwens,
A wise man's life is based around fuck you
Zwelgje2, hier zijn helaas een aantal uitzonderingen op, 1 daarvan zij differantial schijven, kosten veel, zijn erg snel, en heel schaars.
lvd als in u160 scsi? die kun je gewoon aansluiten op een oude controller (heb ik ook thuis) niks geen moeite (ja snelheidsverlies)
heb hier 3 u160 disken (lvd!) op een 2940uw controllertje,..
dit zou niet mogen werken? het werkt dus..
heb hier 3 u160 disken (lvd!) op een 2940uw controllertje,..
dit zou niet mogen werken? het werkt dus..
Sorry, ik zie dat ik een typefout heb gemaakt, ik bedoel HVD ipv LVD.
De 2944 HVD is niet hetzelfde als de 29160 LVD.
Er zit een groot verschil tussen deze twee standaarden. Daarom is het niet te gebruiken.
Dit zijn de specs. van de controller:
This 32-bit PCI-to-Ultra Wide High-Voltage Differential (HVD) SCSI adapter supports up to fifteen HVD SCSI devices. Up to 40MB per second throughput is possible. It provides an internal 50-pin connector, an internal 68-pin connector, and an external 68-pin High-Density connector
Ik hoop dat het duidelijk is dat je hier niet alles op aan kan sluiten, daarom detecteerd ie ook niets in de toren.
De 2944 HVD is niet hetzelfde als de 29160 LVD.
Er zit een groot verschil tussen deze twee standaarden. Daarom is het niet te gebruiken.
Dit zijn de specs. van de controller:
This 32-bit PCI-to-Ultra Wide High-Voltage Differential (HVD) SCSI adapter supports up to fifteen HVD SCSI devices. Up to 40MB per second throughput is possible. It provides an internal 50-pin connector, an internal 68-pin connector, and an external 68-pin High-Density connector
Ik hoop dat het duidelijk is dat je hier niet alles op aan kan sluiten, daarom detecteerd ie ook niets in de toren.
http://www.adaptec.com/worldwide/support/suppdetail.html?prodkey=AHA-2944UW
de link met meer info over deze controller.
de link met meer info over deze controller.
K*T dan moet ik zo te lezen andere schijven hebben.

Staat dan op de SCSI-schijf of het HVD of LVD is?
Staat dan op de SCSI-schijf of het HVD of LVD is?
mmm als het goed is wel (tenminste op die van mij wel)
vaak kun je het typenummer op de site van de fabrikant wel achterhalen (compaq gebruikt vaak seagate disken)
vaak kun je het typenummer op de site van de fabrikant wel achterhalen (compaq gebruikt vaak seagate disken)
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee,
In addition to improved drive performance and increased storage density, the new carrier will also help prevent the inadvertent insertion of single-ended SCSI drives into Low Voltage Differential SCSI capable equipment (avoiding inadvertent performance degradation of LVD-capable systems). :'(:'(
Gloeiende gloeiende, moet ik nog van die schijven gaan kopen ook.
In addition to improved drive performance and increased storage density, the new carrier will also help prevent the inadvertent insertion of single-ended SCSI drives into Low Voltage Differential SCSI capable equipment (avoiding inadvertent performance degradation of LVD-capable systems). :'(:'(
Gloeiende gloeiende, moet ik nog van die schijven gaan kopen ook.
Koop liever een LVD controller, omdat aan HVD schijfie veel moeilijker te komen is dan aan LVD'tje...
Kan natuurlijk ook probere het hele zooitje te verpatsen, maar ik kijk wel wat ik doe.
Ik vind dat SCSI altijd zo prijzig
Ik vind dat SCSI altijd zo prijzig
Valt wel mee, tegenwoordig. Je krijgt ook een leuke performancewinst héIk vind dat SCSI altijd zo prijzig
Virussen? Scan ze hier!
Ja maar ik ga binnen nu en een paar weken, nieuwe CPU, mobo en geheugen kopen. Om dan ook controller te kopen....
Ach je moet wat over hebben voor je hobby
dat wel, maar er zijn altijd meer mooie spulletjes
laten we vooral de betrouwbaarheid van scsi apparaten niet uit het oog verliezen, dit altijd nog 1 van DE redenen om voor scsi te gaanOp zaterdag 17 november 2001 16:35 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Valt wel mee, tegenwoordig. Je krijgt ook een leuke performancewinst hé
Weet iemand dan een goede SCSI-kaart die niet te duur en geen HVD is?
Zeker. En de lagere CPU-belasting uiteraardOp zaterdag 17 november 2001 18:50 schreef zwelgje2 het volgende:
[..]
laten we vooral de betrouwbaarheid van scsi apparaten niet uit het oog verliezen, dit altijd nog 1 van DE redenen om voor scsi te gaan
Adaptec 19160, of die nieuwe Tekram?Op zaterdag 17 november 2001 19:59 schreef Chopper_Rob het volgende:
Weet iemand dan een goede SCSI-kaart die niet te duur en geen HVD is?
Virussen? Scan ze hier!
Als ik naar die Adaptec 19160 kijk staat er het volgende:
This 32-bit PCI-to-SCSI adapter performs at up to 160 MB per second, and allows for the connection of fifteen SCSI devices. Provides one internal 68-pin LVD connector, one internal 50-pin connector, and one external 50-pin high-density connector
Is dan de external ook gewoon LVD?
This 32-bit PCI-to-SCSI adapter performs at up to 160 MB per second, and allows for the connection of fifteen SCSI devices. Provides one internal 68-pin LVD connector, one internal 50-pin connector, and one external 50-pin high-density connector
Is dan de external ook gewoon LVD?
Pagina: 1