Toon posts:

USB ADSL modem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende keren horen vertellen dat vanaf het moment dat een USB ADSL modem geïnstalleerd is de gewone analoge modem niet meer 'bruikbaar' is. Dus dat ze niet samen gebruikt kunnen worden in 1 systeem.
Kan dat en zo ja, hoe komt dat dan?
En is dit probleem van de baan met een ADSL modem die op een ethernetkaart aangesloten moet worden?
En is deze laatste sneller dan een USB-versie?

Verwijderd

usb voor internet werkt perfect usb is namelijk 11mbps en ads 1mbps dus dat werkt prima :) en dat van die analoge modem is bullshit }:O

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Lupuzz (van web-con?) ;)

Neem altijd als je kunt het ethernet modem en niet dat USB vliegende schotel apperaat!

Waarom vraag je je af!?
Nou makkelijk! })

Dat ding kun je namelijk tweaken! :) >:) ;)
dwz dat je er een router en een server van kunt maken zodat je niet steeds in hoeft te bellen, zelluf een server kunt draaien en met een crossovercable een hubbie er aan kan hangen voor je netwerkje! :)

Nu hoor ik je zeggen, ja dat kan normaal toch ook met een pc!

Maaarrrrr, dan moet je wel je pc aan hebben, er überhaubt een over hebben en een of ander speciaal proggy hebben :(

Met het ethernet modem hoeft dit niet omdat het modem 't allemaal zelluf kan, zonder extra pc en tierelantijen! >:)

Je kunt 't modem zelfs zelf in laten bellen zodat je dat nooooooit meer zelf hoeft te doen, bovendien is het echt sneller omdat het USB modem de beloofde snelheid op USB wel haald, maar 't modem zelf heeft minder capaciteit zodat de snelheid t.o.v. het ethernet modem heel wat te wensen over laat (en geloof me, ik heb het USB modem namelijk ook gehad voor 't ethernet modem!)

Voor die 100 piek meer heb je echt veel bang 4 your buck! :)

Handig en het staat bovendien ook nog wat stoerder! }) ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maar om even terug te komen op je vraag:
Ik heb naast mijn USB modem ook nog een 56k PCI modem (voor faxen e.d.) Werkt wel.. Nog geen nadelige gevolgen gezien/gemerkt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dat kan toch helemaal niet ! Het signaal is immers toch een hele andere (hogere) frequentie (door de splitter).

Waarom zou je dat eigenlijk willen? Girotel kan ook via I-net :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Diederik
  • Niet online
Ja, maar faxen niet, enne wat dacht je van de belasting opgave ??

Invoegen doe je zo!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Het ligt ook aan de software versie die je gebruikt voor je USB modem, er is een versie mee gegaan, een minor release trouwens ;), die je alle vormen van modems in je pc uitschakeld en dan bedoel ik modem, fax toestanden en andere telefoon gebeuren...

probeer anders ff een update van je software te krijgen zodat je ff kijkt of 't probleem daarmee opgelost wordt.

Anders kan het ook nog aan je IRQ instellingen liggen, dat het USB modem de IRQ/DMA/iets anders krijgt wat het PCI modempje eigenlijk gebruikt, en waar het voor ingesteld is.

'moet 't ff in windows / bios / linux na kijken en zoeken

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Han
  • Niet online

Han

Op woensdag 14 november 2001 14:16 schreef havana het volgende:
Dat kan toch helemaal niet ! Het signaal is immers toch een hele andere (hogere) frequentie (door de splitter).
Je hoeft hem ook niet aan de ADSL-kabel te hangen? Je normale telefoon werkt toch ook gewoon? Dus daarop lussen kun je gewoon gebruik maken van je PCI modem. Toch?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
|:( USBmodem.....wat een walgelijk woord alleen al...maar goed...je analoge modem werkt ook gewoon nog...bij een vriend van me althans wel......de ethernetversie kan ook gewoon met analoge modem door werken(zo zit het bij mij nu ook) dus dat moet gewoon gaan werken. Maar als ik jou was zou ik zo snel mogelijk proberen om een Ethernetmodem te krijgen.....veel stabieler (in veel gevallen...want dat usb-verhaal is op sommige mobo's niet zo goed) en tweakable

iRacing Profiel

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1