Toon posts:

Alcatel ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo peeps...
teneerste weet ik niet zeker of ik dit op de goede plaats heb gepost , maargoed..

kheb ff een prob hiero, ik heb een tijdje geleden die tweak voor je ethernet ADSL modem geprobeerd, maar dat beviel niet (kreeg de sharing niet aan de gang) maargoed, alles weer terug gezet en kon gewoon weer internetten. tot nu toe geen probleem.

Om alsnog internet te sharen heb ik een router gekocht die die internet verbinding deelt (NetGear RT314 8-)). Alles op de router ingesteld, en geprobeerd. En natuurlijk doet ie het niet. :( Nou heb ik een kennis die dezelfde router thuis gebruikt en daar alles werkt.Dus om zeker te weten dat me instellingen goed waren heb ik die router meegenomen en daar getest.En daar werkt ie als een trein! |:( Ik weet dus zeker dat de instellingen goed zijn en ik weet ook zeker dat het niet aan het netwerk zelf ligt, want alles intern werkt perfect.Nou denk ik dus dat die modem van Alcatel dus het probleem is (ethernet). Resetten van dat ding hielp niet en dus wil ik `m wegbrengen em te laten controleren (of tenzij iemand een oplossing heeft :9~ of er nog 1 voor een redelijk prijsje te koop heeft :Y) :+)

weet iemand waar ik dat ding kan wegbrengen/opsturen en weet iemand iets van een kostplaatje?

alle reacties zijn welkom

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 14:48

Postie

No beer, no glory

Je hebt de router getest op een andere ADSL lijn?

Live every day, as if it's your last one

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
let's move this to: Internet en Telefonie...

Verwijderd

ik heb er nog steeds 1 over .. :)

Verwijderd

Topicstarter
yup, getest op een andere ADSL lijn en daar deed ie het.

(waar staat ie in forum telefonie dan?!?!)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik ga nou :Z dus ik hoop morgen meer reacties te zien :9~ :7 8-) :Y) *D

Verwijderd

Je hebt zo te lezen de router al bij iemand anders geprobeerd, maar heb je je modem daar toen ook getest?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 00:36 schreef Radek het volgende:
Je hebt zo te lezen de router al bij iemand anders geprobeerd, maar heb je je modem daar toen ook getest?
Nee dat niet, dat wil ik wel doen, want ik zit nou te internetten via die modem, aangesloten op een hub die ik nog heb liggen, maar het moet aan die modem liggen, omdat ik weet dat de aansluitingen van de netwerkkabels goed zijn, en verder alles goed ingesteld is... Weet iemand een manier om die modem helemaal te resetten? want dat resetknopje achterop de modem helpt volgens mij niet..

Verwijderd

Dat reset knopje werkte bij mij wel.
Je ethernet modem ergens anders testen heeft geen zin.
Je kan namelijk niet op een ander telefoonnummer browsen, wel maak je verbinding maar that's it :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 08:22 schreef wolfmannetje het volgende:
Dat reset knopje werkte bij mij wel.
Je ethernet modem ergens anders testen heeft geen zin.
Je kan namelijk niet op een ander telefoonnummer browsen, wel maak je verbinding maar that's it :?
volgens mij klopt dit niet helemaal, want dan zou je bij iedere modem moeten vaststellen bij welk telefoonnr ie mag werken, en dat is volgens mij een beetje veel werk voor de mensen die dit dan moeten instellen. ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:54
Heej, fatboy, jij hebt dus nog een adsl modem over? Voor een analoge telefoonlijn?
Heb misschien wel interesse. Of weet iemand waar je die dingen gewoon kunt kopen? (niet speciaal van alcatel ofzo hoor)

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Verwijderd

Topicstarter
weet er dan ook niemand een adres ofzo waar ik die modem heen kan sturen om na te laten kijken? of waar ik een nieuwe kan kopen?

Verwijderd

Topicstarter
even een toevoeging over waar het precies fout gaat, het logboek geeft de volgende foutmelding:

PPTP: Stop Cntl-Conn-Req sent to close tunnel

weet iemand wat dit betekent en wat ik eraan kan doen zodat ie dit niet meer weergeeft?

Verwijderd

Topicstarter
he mensen, ik wou ff melden dat me router het doet!!
het probleem zat toch in de bekabeling, ik had een gecrosste kabel tussen de router en de modem gebruikt, maar dat moest een rechte zijn :D

[Close the topic !]

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 20:52 schreef fxpmaster het volgende:
ik had een gecrosste kabel tussen de router en de modem gebruikt, maar dat moest een rechte zijn :D
Tsss... :P
[Close the topic !]
Neuh, laat maar lekker zakken :)
Mooi dat het gelukt is.
Pagina: 1