Toon posts:

Pc start niet door...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc blijft steken vlak voordat hij moet gaan opstarten... De tekst "verifying DMI pool data" blijft in mijn beeld staan en hij doet dan verder niks meer (de D-led's verrtellen mij dat hij het os aan het booten is). Hij start wel op van cdrom en floppy maar dus niet van de harde schijf.

Even nog wat verdere info:

Het is de pc uit mijn sign met een 350 watt voeding
en er staat win2k op.
Ik heb al een bios reset gedaan, kabels nagekeken, harde schijf opnieuw laten detecteren.

Oftewel kan dit aan windows liggen?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Was dit plotseling :?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Heb ik ook eens gehad. Check:
Troubleshooting System Hangs caused by a Computer's DMI Pool Data
Daar staat hoe je het kunt fixen... en ik kan je zeggen dat het werkt.

Suc6 :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 22:13 schreef Marv het volgende:
Heb ik ook eens gehad. Check:
Troubleshooting System Hangs caused by a Computer's DMI Pool Data
Daar staat hoe je het kunt fixen... en ik kan je zeggen dat het werkt.

Suc6 :)
Dat was het probleem helemaal niet, hij start alleen niet op van de harde schijf... Van floppy enzow gaat het prima... Besides ik had al een bios reset gedaan...

Verwijderd

met floppy opstarten en dan ff op je c schijf opstartbestanden nakijken.. en ff een fdisk /mbr doen

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

In je sig staat dat je niet ge OC'd ben ... was je net aan het OC'en? Dan blijftie nl ook hangen als je een tikje te ver gaat....

| system specs |

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op woensdag 14 november 2001 13:44 schreef Hwg het volgende:

[..]

Dat was het probleem helemaal niet, hij start alleen niet op van de harde schijf... Van floppy enzow gaat het prima... Besides ik had al een bios reset gedaan...
Je zegt eerst:
De tekst "verifying DMI pool data" blijft in mijn beeld staan en hij doet dan verder niks meer
En wat staat er nou op die site? |:(
Overview:

The Desktop Management Interface (DMI) is a new method of managing computers in an enterprise. The main component of DMI is the Management Information Format Database, or MIFD (the DMI Pool Data). This database contains all the information about the computing system and its components.

At times, some systems may experience hang conditions after partitioning, formatting and initial bootup of a hard drive. The message, "Verifying DMI Pool Data" appears and the system hangs. This condition may continue after the drive has been removed.
En dat wordt er ook opgelost... snap niet wat het probleem is :? (heb je wel op die site gekeken? |:( )

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46
start eens op vanaf disk en kijk of je wel je hd kan benaderen. Is dit het geval, dan is het waarschijnlijk een beschadiging van je software. Kijk dan ff of je je systeem bestanden terug kan zetten/ vervangen of instal windows opnieuw!
Pagina: 1