Senile! Senile Oekaki
Verwijderd
ik weet het nietzeker maar ziu het wel graag willen weten.
thx
greetz vincent
Verwijderd
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ja dat werkt. Doe het zelf ook : AVI DivX omzetten via TMPGenc naar MPEG2 en dan er een SVCD van maken. Speelt prima af op m'n DVD speler.Op woensdag 14 november 2001 10:21 schreef Progje het volgende:
werkt het niet als je een avi file omzet naar een mpeg file?
ik weet het nietzeker maar ziu het wel graag willen weten.
thx
greetz vincent
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Omdat de DivX codec die jij bedoelt illegaal is!Op woensdag 14 november 2001 11:16 schreef rjw het volgende:
Het valt me tegen dat er nog geen fabrikant is ingesprongen op dit gat want de vraag naar zo'n speler is groot,en we hebben trouwens ook cd spelers die mp3 kunnen afspelen dus waarom geen dvd spelers die divx kunnen afspelen.
Tijd voor een nieuwe sig..
En met name omdat het niet echt een standaard is. Weet je hoeveel mensen hier topics openen omdat een DivX het niet doet enzo. Moet er weer een codec bijgenomen worden. Nooit is het genoeg, dan weer die plug-in, dan weer die codec.Op woensdag 14 november 2001 13:22 schreef Koffie het volgende:
[..]
Omdat de DivX codec die jij bedoelt illegaal is!
Ik denk dat een fabrikant wel wat beters te doen hebben, dan een hele horde huilende consumenten aan de lijn uitleggen dat hun illegaal gedownloade DivX niet op hun apparaat werkt, omdat die DivX weer met een wazige codec gemaakt is
Denk dat er dan elke dag hier topics komen met "hellup ik heb die en die divx gedownload, maar hij doet het niet".
Dan maak ik daar een faqvraag van met als antwoord: "Dat komt omdat de divx niet aan de standaarden voldoen, kijk op de website van de fabrikant voor eventuele firmware update's", waar men dan geen genoegen mee neemt, en toch een topic start.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Bron?Op woensdag 14 november 2001 12:43 schreef Microkid het volgende:
Binnen 6 tot 12 maanden kan je een stand alone DVD/MP3/DivX speler verwachten!!
Oh, recent ingefluisterd door iemand die dicht bij dat vuur zit....Op donderdag 15 november 2001 00:08 schreef devv05 het volgende:
[..]
Bron?
Toen wer er alleen ook al gezegd dat er nu snel spelers zouden komen, maar ze zijn er nog niet
de link naar dat artikel:http://www.tweakers.net/nieuws/17880
Dus 3x gecompressed.. lekker voor de kwaliteit.. en nou niet zeggen dat het bijna dvd kwaliteit is.Op woensdag 14 november 2001 12:51 schreef Microkid het volgende:
[..]
Ja dat werkt. Doe het zelf ook : AVI DivX omzetten via TMPGenc naar MPEG2 en dan er een SVCD van maken. Speelt prima af op m'n DVD speler.
Ik maak wel eens SVCD direct van DVD, en dat is best redelijk, maar geen bijna dvd kwaliteit ondanks dat ik de max bitrate gebruik.
Coïtus ergo sum
is dat een apart programmatje;TMPGenc ?Op woensdag 14 november 2001 12:51 schreef Microkid het volgende:
[..]
Ja dat werkt. Doe het zelf ook : AVI DivX omzetten via TMPGenc naar MPEG2 en dan er een SVCD van maken. Speelt prima af op m'n DVD speler.
lamaar... kheb t al
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Verwijderd
Dan doe jij toch echt iets niet goed. Svcd is bijna altijd meer cdŽs dan divx, divx meestal 1 cd (110 minuten of minder) en dan nog kan je er vaak bijna dvd kwaliteit van maken. Als jij met svcd met het maximale bitrate nog geen resultaat kan krijgen, zou ik toch echt je encoding skills gaan betwijfelen. Niet lullig bedoeld ofzoOp donderdag 15 november 2001 08:58 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Dus 3x gecompressed.. lekker voor de kwaliteit.. en nou niet zeggen dat het bijna dvd kwaliteit is.
Ik maak wel eens SVCD direct van DVD, en dat is best redelijk, maar geen bijna dvd kwaliteit ondanks dat ik de max bitrate gebruik.
Waarschijnlijk kijkt hij, net als ik, kritisch naar de kwaliteit en merkt net als ik op dat dvd (mpeg2), buiten ongecomprimeerd, echt de beste kwaliteit levert.Dan doe jij toch echt iets niet goed. Svcd is bijna altijd meer cdŽs dan divx, divx meestal 1 cd (110 minuten of minder) en dan nog kan je er vaak bijna dvd kwaliteit van maken. Als jij met svcd met het maximale bitrate nog geen resultaat kan krijgen, zou ik toch echt je encoding skills gaan betwijfelen. Niet lullig bedoeld ofzo
Wil jij beweren dat 3x comprimeren nog een acceptabele kwaliteit oplevert?
Heb je wel eens een dvd bekeken? Vooral op een computer monitor erg scherp beeld.
Of neem je genoegen met slechte divX-jes van (met DV compressie (zowiezo slechter dan dvd kan bereiken)) in een bioscoop (zonder steadyshot maar met publiek) gefilmd materiaal. Dus ook 2x gecomprimeerd.
Tja, als je geen eisen hebt, heb je geen encoding skills nodig...
Niet lullig bedoeld ofzo
-- I talk to planets, baby --
is niet persoonlijk bedoeld trouwens
Verwijderd
yep, dat wil ik beweren ja. En dan heb ik het niet over de huis tuin en keuken ripjes met flaskmpeg, maar over de professionele encodes. Er zijn talloze divx films die meer dan acceptabele kwaliteit hebben, enkele voorbeelden, apocalypse now (tnl), shrek (vite) bijvoorbeeld, die ZIJN meer dan acceptabel. En verder is divx vaak wel meer dan 3x compressie.Op donderdag 15 november 2001 23:03 schreef cc_bcc het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat 3x comprimeren nog een acceptabele kwaliteit oplevert?
Niet lullig bedoeld ofzo
Nee, niet 3x compressed: 1x, alleen DivX. TMPGenc doet niets anders dan de videostream omzetten in MPEG2, en meestal wordt de file dan 2x zo groot. Soms doe ik het ook direct vanaf DVD, dan krijg je de beste resultaten natuurlijk,Op donderdag 15 november 2001 08:58 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Dus 3x gecompressed.. lekker voor de kwaliteit.. en nou niet zeggen dat het bijna dvd kwaliteit is.
Hoe ik 1 film op 2 SVCD's krijg? Simpel : breedbeeld! Bijna de helft van het scherm is zwart, dus heeft weinig data nodig. Gisteren Coyoty Ugly geconverteerd, met een bitrate van 1750 past ie prima op 2 SVCD's van 80 minuten. En de kwaliteit is absoluut beter dan VHS, maar minder dan DVD. Dus goed genoeg om eens lekker voor de buis te hangen.