Netwerk dood!?

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het volgende probleem doet zich voor.

Op willekeurige momenten is mijn internet in een keer dood. Ik internet via een hardwarematige router. Ik kan deze op het moment dat mijn internet dood is ook niet bereiken via een telnet verbinding wat normaal wel lukt.

Als ik dan via verkenner het netwerk ga doorzoeken en ik heb een pc aangeklikt werkt alles weer naar behoren. (Telnet naar router en internet).

Hoe kan dit. Ik heb een simpel 3com netwerk kaartje.... (3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic))

Systeem | Strava

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Wat voor merk router heb je??

en kabel of adsl?

Ik heb meerdere routers gezien die op hun bek gingen met bepaalde worms, oa Nimda en CodeRed.

Forward poort 80 eens naar een niet-bestaand IP op je netwerk?
Ik heb dat als (tijdelijke) oplossing gebruikt voor mn oude routertje.

• Brakkie
  • Niet online
Mmmz nu m'n andere kaar aangesloten en die doet hetzelfde. (3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX)) Waar kan dit aan liggen!!?

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Niet online
Ik heb een Netgear RT311. Dit is al een poging om het probleem op te lossen. Met m'n Linux bak met slackware deed ie het ook!

Systeem | Strava

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Je moet die forwarding op je router configgen.....

en heb je de nieuwste firmware al op je router??

ik heb een merkloos ding hier, had gezeik... Portforwarding in router, en nooit meer ellende gehad.. inmiddels heb ik weer een andere router, maar dat terzijde

Mijn router had zelfde effecten... totaal dood, nix reageren
router reset, en t werkte weer (een poosje)

• Brakkie
  • Niet online
k... ik zal eens kijken of ik die firmware inderdaad kan upgraden... In ieder geval bedankt tot zover.

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Niet online
k nog ff een poging om wat meer te weten te komen. Kan het zijn dat er conflicten zijn tussen bepaalde pci kaarten.

- 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX)
- 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic)
- Soundcard Soundblaster 5.1 Player

Maakt de volgorde van de kaarten nog uit? Zitten er opties op die kaarten waar ik nog wat mee kan doen... Kortom hoe zorg ik dat dat netwerk het weer altijd doet en dat ie niet om de zoveel tijd dood is!

Systeem | Strava

Pagina: 1