Ik heb een 3 tal oude computers gekregen waarvan ik 1 goede wil maken. Een elitegroup pentium 1 moederbord met een 75 mhz processor.Deze heb ik in een at kastje van een 386 gebouwd , samen met de voeding die uit de tower van de pentium 1 kwam.
Alle kleine snoertjes die in de kast zitten (ledjes e.d.)zijn niet aangesloten evenals de speaker.
Een HDD van 200 Mbyte heb ik uit een 486 gehaald en zit alleen op een ide kabel (zo was hij ook in de 486 aangesloten)
Een floppydrive zit op een kabel aan de floppy connector.
Er zitten 2 reepjes geheugen in op bank 1 en 2 (ik weet niet hoeveel geheugen dit is)
Voorzover ik weet kan er edoram in, max 128 Mbyte deze info van de elitegroup website.
Er zit verder een isa videokaartje in van trident.
Wat ik weet is dat de hdd nog goed is evenals de videokaart.
Als ik hem aansluit op een monitor (die goed is) en hem probeer op te starten gaat de hdd draaien en de ledjes op de floppy en cdrom branden .
Verder gebeurt er niets , het beeld blijft zwart.
Ik heb geen ander geheugen dat ik erin kan zetten , als dit defect is zou hij dan niet booten ?
of moet ik het ergens anders zoeken?
en nog een vraagje :er zit aan de voeding behalve de normale aansluitkabels nog een draatje zwart/rood met een klein stekkertje (net zoals bijvoorbeeld de speakerstekker)
waar dient dit voor
Alle kleine snoertjes die in de kast zitten (ledjes e.d.)zijn niet aangesloten evenals de speaker.
Een HDD van 200 Mbyte heb ik uit een 486 gehaald en zit alleen op een ide kabel (zo was hij ook in de 486 aangesloten)
Een floppydrive zit op een kabel aan de floppy connector.
Er zitten 2 reepjes geheugen in op bank 1 en 2 (ik weet niet hoeveel geheugen dit is)
Voorzover ik weet kan er edoram in, max 128 Mbyte deze info van de elitegroup website.
Er zit verder een isa videokaartje in van trident.
Wat ik weet is dat de hdd nog goed is evenals de videokaart.
Als ik hem aansluit op een monitor (die goed is) en hem probeer op te starten gaat de hdd draaien en de ledjes op de floppy en cdrom branden .
Verder gebeurt er niets , het beeld blijft zwart.
Ik heb geen ander geheugen dat ik erin kan zetten , als dit defect is zou hij dan niet booten ?
of moet ik het ergens anders zoeken?
en nog een vraagje :er zit aan de voeding behalve de normale aansluitkabels nog een draatje zwart/rood met een klein stekkertje (net zoals bijvoorbeeld de speakerstekker)
waar dient dit voor