Toon posts:

asus a7v266 + asus v7700 + xp 1700+ + winxp = ramp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben echt blij :(

heb net m'n zooi 6 uur binnen van de funprice...
-amd xp 1700+
-geforce 2 gts 7700 deluxe
-asus a7v266
-aopen 300W kast
-2 x256 mb266
-rest wat nodig is

ik knutsel alles inelkaar en alles doettet. Dus kwak ik windows xp op de hd... gaat goed totdat alles is geinstalleerd en ik wil mijn eigen drivers van mijn geforce 2 installeren... euhhhhh..... als ie opnieuw opstart reset hij elke keer bij het opstart scherm van xp.
dus ik in veilige modus de drivers er weer afhalen en windows reset zichzelf...
het laatste wat ik zie is het introductie scherm van mijn videokaart: en daar blijft ie hangen nog voor de bios --> uit knop werkt niet, moet de voeding uitschakelen

dus ik druk em uit en zet em weer aan --> zwart scherm en a 6 seconden: piep... piep... piep... piep... piep... piep... piep... piep... piep... piep...
nog een keer uit aan: zelfde
is mijn cpu nu naar een gelukkiger oord??? of mijn mobo?, want ik heb mijn oude viper v770 erin gezet: gaf hetzelfde probleem...

ik heb dat spul nog maar 6 uur en dan dit!!!
|:(

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Das nie zo moooi, zou zeggen dat er toch iets kapot is.
Als je al niet eens bij de bios komt, :(

Morgen Funprice bellen en zeggen dat je nieuw spul moet

https://drinkwaterpunten.nl

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
en laat je mobo vervangen worden door eentje met een via 266A chipset

Verwijderd

Topicstarter
en nu neemt ie niet eens meer de moeite om te gaan piepen .... (!) en ik heb er nix aan veranderd in de tussentijd :?

Verwijderd

Topicstarter
wrom een via 266a?

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 22:12 schreef gnireot het volgende:
wrom een via 266a?
Omdat die weer een stuk beter met ddr geheugen kan omgaan.
De Asus A7V266-E had je dan moeten hebben, dat mobo heeft die chip.

Verwijderd

Dat kan ik beamen:

Ik heb nu 2 stuks A7V266 gehad en beide hielden er na +/- 1 week mee op. Geen aanwijsbare redenen! Vage meldingen van geheugen en HD problemen totdat die mobo's ook niet wilde opstarten.

Tevens had ik ook erg veel problemen met mijn GF2mx en mijn SB.

Nu heb ik toch maar die A7V266-e genomen en hierop doet alles het behalve mijn Hercules Fortissimo.

Maar het loopt iig en lijkt vooralsnog veel beter met andere onderdelen overweg te kunnen.

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

Op dinsdag 13 november 2001 21:16 schreef gnireot het volgende:
Ben echt blij :(

heb net m'n zooi 6 uur binnen van de funprice...
-amd xp 1700+
-geforce 2 gts 7700 deluxe
-asus a7v266
-aopen 300W kast
-2 x256 mb266
-rest wat nodig is

ik knutsel alles inelkaar en alles doettet. Dus kwak ik windows xp op de hd... gaat goed totdat alles is geinstalleerd en ik wil mijn eigen drivers van mijn geforce 2 installeren... euhhhhh..... als ie opnieuw opstart reset hij elke keer bij het opstart scherm van xp.
dus ik in veilige modus de drivers er weer afhalen en windows reset zichzelf...
het laatste wat ik zie is het introductie scherm van mijn videokaart: en daar blijft ie hangen nog voor de bios --> uit knop werkt niet, moet de voeding uitschakelen

dus ik druk em uit en zet em weer aan --> zwart scherm en a 6 seconden: piep... piep... piep... piep... piep... piep... piep... piep... piep... piep...
nog een keer uit aan: zelfde
is mijn cpu nu naar een gelukkiger oord??? of mijn mobo?, want ik heb mijn oude viper v770 erin gezet: gaf hetzelfde probleem...

ik heb dat spul nog maar 6 uur en dan dit!!!
|:(
Kan ook zijn dat je processor ovreheated is (lange piepen??) check ff je mobo boekje.. anders is je video geheugen dood :'(

Verwijderd

alle stroom moet van je mobo + voeding af , niet alleen "uit" probeer dan opnieuw.
Ik heb zo een ding met een rode knop erop waarmee je de stroom aan en uit kan zetten )
Kan best helpen als je t nog nie gedaan heb

Verwijderd

ik denk dat je toch terug moet gaan. Waarschijnlijk is je mobo`tje gewoon in the heaven. Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een a7v266, die bleef ook maar piepen -> Was gewoon stukker dan kapot.

Suc6 met de garantie

Verwijderd

Merkwaardig had het zelfde probleem

Dag draaiende

AMD XP 1700+
MSI KT266 Pro2 RU
Asus 7700 GTS2 Deluxe
300W serverkast
1x256 DDR
bla bla bla

WindowsXP geinstalleerd .. draaide keurig met alle drivers automatisch geinstalleerd. Toch drivers van meegeleverde cd geinstalleerd voor asus video kaart. Waarna XP niet meer opstarten, zelde probleem.
Direct Win2K geinstalleerd, draaide perfect (met drivers van cd). Volgende avond na 30 minuutjes pc aan .. floep .. pc spontaan uit, powerknop indrukken .. 1 sec. aan en gelijk weer spontaan uit. Alles geprobeerd wat er ook maar mogelijk was. Andere voeding, processor, geheugen .. soms ging ie even 1 sec. aan en soms deed ie helemaal geen pepernoot. Conclusie moederbord naar zijn gootje. Oorzaak BIG ?

Volgende dag moederbord omgeruild (ergens anders gekocht zodat ik er nog wel 60 piek op vooruit ging)en nu draait het als een zonnetje ... Windows XP ?????? ... sterk verhaal maar toch ...

Verwijderd

pieps in een oneindige loop = memory defect or no memory detected. Probeer eens een andere dimm, dan weet je of je mobo (bank waar je mem in zit) of de dimm zelf kapot is. Je proc is het sowieso niet, want dan komt je pc niet eens tot leven. Trek hem er maar eens uit en zet hem aan. Dan zal je zien dat ie helemaal niets doet.

edit:
Ow ja, je zou nog een keer een clear cmos kunnen proberen. Geloof me, dat doet wonderen.

Verwijderd

Klopt inderdaad wat hierboven staat. Ik had vorige week het zelfde probleem. PC aan en begon te piepen. Geen beeld, alles goed aangesloten. Vervolgens het geheugen vervangen en draait weer prima :). Was ook een Asus boord (P2B). Wat ik alleen wel vreemd vind, is dat allebei de dimmen dan stuk zouden zijn :?.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Heb je XP al geinstalleerd voordat je die systeem ging bouwen of heb je XP opnieuw geinstalleerd?

Lucky Goldstar

Verwijderd

goh... is duidelijk ... een gloednieuw OS zorgt altijd voor problemen , wachten tot SP 1 denk ik met kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn systeem helemaal blank en alles liep lekker totdat ik dus xp erop zette... ik heb de geforce 2 nu in mijn oude amd k-6-2 zitten (waarmee ik dit typ) en die doettet dus nog prima...

en mijn beeldscherm geeft helemaal nix, ik krijg nix ... alleen die piepjes. de stroom er al afgehad en dergelijke en in et boekje staat weinig zinnigs over cmos-reset oid?

dus ga ik zo de funprice bellen

Verwijderd

drivers op je cd( meegeleverd vij videokaart) zijn niet voor windows xp!!

ff laatste detonator drivers halen!!

heb het zelfde probleem ,in veilige modes opstarten, drivers uninstallen en by systeem ff je videoadapter deleten, dan je oude videokaart er in, windows alles zelf laten uitzoeken. nu doet ie het weer goed!!

dan nieuwe videokaart er weer in , windows xp zelf de drivers laten installen dan detonater drivers er over heen en bingo hij doet het goed!!

als je zoals nu helemaal niet meer kunt opstarten zal of je mobo of je geheugen brak zijn!! ik zet mijn geld op die asus mama plank!!

Verwijderd

Topicstarter
ff laatste detonator drivers halen!!
zal moeilijk gaan als de computer niets anders meer doet dan piepen, een zwart scherm en waaien van de koeling e.d.

ik kom nl niet een bij de bios laat staan dat het beeldscherm ook maar iets reageerd
Pagina: 1